امیر قلعه نویی
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کادرفنی تیم ملی هنوز تکمیل نشده و انتظار می‌رود تا پیش از فیفادی ماه ژوئن این اتفاق رخ بدهد.

تیم ملی فوتبال ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در فیفادی ماه ژوئن در مسابقات کافا شرکت کند و شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، اردوهای آماده‌سازی خود را آغاز می‌کنند تا باتوجه به قرعه‌کشی انجام شده در مقابل تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان به میدان بروند و در صورت رسیدن به فینال، در این مرحله احتمالاً با تیم ملی عمان و یا ازبکستان رقابت کنند. با وجود طرح شایعاتی درباره انصراف ایران از مسابقات کافا، اما چنین اتفاقی رخ نداده و شاگردان قلعه‌نویی قصد رقابت در این تورنمنت را دارند.

قلعه‌نویی که در روزهای اخیر در دوحه حضور یافت تا در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا شرکت کند، هنوز کادرفنی خود را تکمیل نکرده است؛ آن‌هم در شرایطی که انتقاداتی نسبت به دستیاران انتخاب شده از سوی سرمربی تیم ملی وارد است و بسیاری معتقدند که چهره‌هایی مانند سعید الهویی و آندرانیک تیموریان نمی‌توانند به امیر قلعه‌نویی در تیم ملی کمک کنند و تجربه کافی برای حضور در کادرفنی تیم ملی را ندارند اما فعلاً امیر قلعه‌نویی بر تصمیم خود پافشاری کرده و به دنبال اضافه کردن یک دستیار خارجی به جمع دستیاران خود است.

«کاستا» و «کوئلو» و انتقالی که منتفی شد

سرجیو کاستا مربی سابق تیم ملی کره‌جنوبی که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم روی نیمکت این تیم نشست و در کنار پائولو بنتو حضور داشت، یکی از گزینه‌های مطرح شده برای حضور در تیم ملی بود که قلعه‌نویی درخواست اضافه شدن کاستا به کادرفنی تیم ملی را داشت. کاستا که در ۴۹ سالگی رزومه موفقی داشت، با مدیران فدراسیون فوتبال برای همکاری به توافق نرسید تا فرآیند انتقال این سرمربی پرتغالی به نیمکت تیم ملی ایران منتفی شود و انتخاب دستیار خارجی قلعه‌نویی به یک چالش بزرگ برای مدیران فدراسیون تبدیل شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع اردوی تیم ملی در فیفادی ماه ژوئن، هنوز تکلیف دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی را مشخص نکرده‌اند و گفته می‌شود که مذاکرات با فیلیپ کوئلو مربی ۴۲ ساله که سابقه مربیگری در تیم ملی کره‌جنوبی را هم دارد، انجام شده اما کوئلو هم مذاکراتش پیشرفت چشمگیری نداشته تا احتمال گذراندن دومین فیفادی بدون مربی خارجی به میان آید!

سرمربی تیم ملی ایران یک دستیار ویژه می خواهد/ مرد مورد اطمینان امیر قلعه نویی کیست؟

مرد مورد اعتماد «قلعه‌نویی» در تیم ملی؟

میگل تکسیرا مربی این روزهای سپاهان اصفهان همراه امیر قلعه‌نویی به سپاهان پیوست اما بعد از جدایی قلعه‌نویی از جمع طلایی‌پوشان در کادرفنی این تیم ماند و در قامت دستیار در کنار محرم نویدکیا و ژوزه مورایس کار خود را پیش برد. در شرایطی که مورایس هنوز دو فصل دیگر با سپاهانی‌ها قرارداد دارد، روز گذشته و در آخرین مسابقه خانگی سپاهان در لیگ بیست‌ودوم، تکسیرا به سراغ هواداران سپاهان رفت و از آن‌ها خداحافظی کرد تا شائبه حضور این مربی در تیم ملی تقویت شود.

تکسیرا که سابقه همکاری با قلعه‌نویی را دارد، یکی از چهره‌های مورد اعتماد این سرمربی محسوب می‌شود و با توجه به نحوه چینش اعضای کادرفنی تیم ملی، انتخاب قریب‌الوقوع میگل تکسیرا به عنوان دستیار جدید امیر قلعه‌نویی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ به‌ویژه آنکه مذاکرات با گزینه‌ها اسم‌ورسم‌دار به واسطه مشکلات مالی و ... به بن‌بست رسیده و در آستانه فیفادی ماه ژوئن هنوز کادرفنی تیم ملی ایران تکمیل نشده است.

مربی سپاهان در شرایطی گفته می‌شود که آماده حضور در تیم ملی است که در کنار میگل تکسیرا، احتمال بازگشت رحمان رضایی به تیم ملی هم مطرح شده تا احتمالاً با اضافه شدن تکسیرا و رضایی، کادرفنی تیم ملی ایران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی تکمیل شود. هر چند که احتمال تغییر همچنان وجود دارد و در روزهای گذشته شایعاتی درباره احتمال اعمال تغییرات در جمع دستیاران ایرانی قلعه‌نویی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:  اگر تیم ملی نقشه‌ای برای قهرمانی در جام ملت‌ها ندارد بهتر است به قطر نرود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    بین الهویه واندرانیک ومطهری تنها مطهری سابقه مربیگری وتجربه لازم را دارد وگرنه اون دوتا ی یه چنگی بدل نمی زنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی