نظرسنجی

قهرمان جام حذفی ایران؟
بند مهمی که قرارداد ساپینتو را فسخ می‌کند/ ادامه همکاری با مرد پرتغالی در هاله‌ای از ابهام!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصطفی آجورلو مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با ساپینتو قراردادی بست که شرط مهمی در آن گنجانده شد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی ۵۰ساله پرتغالی که در تابستان فصل گذشته با استقلال قرارداد بست در شرایطی سرمربیگری این تیم را پذیرفت که قراردادش با استقلال دو ساله باشد اما این دو سال به صورت متوالی نبود و یک امّای بزرگ داشت.

نگاهی دوباره به جزئیات قرارداد ساپینتو با باشگاه استقلال مشخص می‌کند ساپینتو در شرایطی با استقلال قرارداد دو ساله بسته بود که اگر می‌توانست این تیم را در لیگ برتر قهرمان کند قراردادش به صورت اتوماتیک تمدید می‌شد و دستمزد خود و تیم مربیگری اش نیز از مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به ۷۵۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کرد. اما ساپینتو و استقلال هرگز به قهرمانی لیگ برتر دست نیافتند.

ساپینتو با استناد به همین بند از قراردادش حالا مجبور است برای تمدید قراردادش حتماً با باشگاه استقلال به توافق برسد. با این تفاسیر حتی اگر ساپینتو با تیمش، قهرمانی جام حذفی را هم به دست بیاورد باز هم دلیلی برای تمدید اتوماتیک قراردادش با استقلال نخواهد بود و باز هم باید با باشگاه به توافق برسد.

نکته حائز اهمیت ظرف این چند روز در راستای بحث تمدید قرارداد این پرتغالی با استقلال این بوده که ظاهراً او برای تمدید قراردادش خواسته‌های تازه‌ای را هم پیش پای مدیریت باشگاه گذاشته و امتیازاتی خواسته است.

یادآور می‌شود؛ ساپینتو در طول فصل جاری لیگ برتر مقابل مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی ۱۰ امتیاز از دست داده و از ۴ مسابقه رودررو مقابل سپاهان و پرسپولیس تنها یک تساوی مقابل پرسپولیس به دست آورده و سه بازی را باخته است. این مربی همچنین دربی پایتخت که حساس‌ترین و حیثیتی‌ترین بازی استقلال در طول هر فصلش به شمار می‌رود را نیز به رقیب سنتی‌اش باخته است. او بازی رفت روبروی تراکتور را هم با نتیجه ۰-۲ باخت تا به همین ترتیب ۱۲ امتیاز را به طور کامل از دست داده باشد.

نکته دیگر اینکه تیم استقلال با توجه به شکست مقابل سپاهان در بازی رفت و برگشت حتی در صورت پیروزی در هفته آخر و رسیدن به امتیاز ۶۲ و شکست خوردن سپاهان در بازی آخر باز هم نایب قهرمانی لیگ را هم به دست نمی‌آورد.

این مطلب را هم بخوانید: تغییرات گسترده در استقلال لیگ بیست و سوم/ ساپینتو بماند این چند نفر می‌روند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کیوان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    باشگاه باید تمام خواسته های ساپینتو رو قبول کند بدون تردید شایسته ترین فرد برای نیمکت فصل بعد استقلال ساپینتو است اندیشه های روانی او تو تیم تزریق شده و به شناخت نسبی و ارتباط خوبی با بازیکنا رسیده،یقین دارم اگر به جای تغییر و تحول نیمکت چند تا بازیکن با کیفیت درسبد خرید استقلال قراربگیرد و بار فنی تیم افزایش یابد ساپینتو روزهای طلایی و پررونق برایمان رقم خواهد زد💙ساپینتوی شیردل باید بماند💙😍
  • بهرام IT ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    والا آقا جان با اون ترکیبی که این در همه بازی‌ها میچینه؟؟!!جام حذفی هم چیزی بجز حذف شدن برای استقلال نداره،البته آدم خوبی هست اما خدایی اون بازیکنانی را که فیکس کرده اصلا و انصافا ناکارآمدی اشان ماه‌ها هست که محرز و اثبات شده که لطمه سنگین به تیم می‌زنند.مهری و سلمانی برای استقلال فاجعه هستند،،فاجعه واقعی...
  • تفاوت از زمین تا آسمان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    همه این حرفها رو گفتی در صورت قهرمانی پرسپولیس و برد آخرین بازی استقلال نهایتا ۴ امتیاز و قهرمانی سپاهان فقط ۳ امتیاز فاصله استقلال با دو تیم بالاتر است آنهم با آن همه بمبارانهای زمینی و هوایی و دریایی از طرف دشمنان کمین کرده استقلال در وزارت و فدراسیون فوتبال و کمیته هایش و از آنطرف امدادهای غیبی به پرسپولیس و سپاهان از زمین و هوا
  • ع ق QA ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    چه اهمیتی داره ؟ خیلی تیم مهمیه تو جدول ؟ طرف مربی مهمیه و تیم را قهرمان کرده یا از لحاظ فنی تیم خوبی ساخته ؟ ترس این هست که کسی بقاپتش ؟ ولش کنید اخر فصل باید رانندگی تاکسی کار کنه
  • حمید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    نباید با ساپینتو ادامه بدهند چون مربی است زود عصبانی میشه وتعویضهای خوبی انجام نمی دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام حذفی ایران؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی