نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
۷ |
۰
کلوب| فروزان، مظاهری و حسینی؛ تا این حد ضعیف؟!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته بیست‌ونهم به بهترین شکل ممکن برای دو مدعی اصلی به پایان رسید و تعیین تیم قهرمان، به هفته آخر کشیده شد.

استقلال مس را در رفسنجان شکست داد اما برد حریف سنتی مقابل گل گهر، علتی شد که دیدار استقلال و تراکتور، برای هر دو تیم جنبه تشریفاتی به خود بگیرد. نفت مسجدسلیمان به عنوان اولین تیم سقوط‌کننده به لیگ یک لقب گرفت و پنج‌شنبه هفته جاری، از بین صنعت نفت آبادان و مس کرمان، چهره دومین تیمی که باید با لیگ برتر خداحافظی کند، مشخص خواهد شد.

پرسپولیس با هت‌تریک ترابی و تک‌گل سعید صادقی، برد پرگل چهار بر صفر را مقابل تیم سعید الهویی رقم زد. سپاهان هم در اصفهان، پا پس نکشید و در یک دیدار جنجالی از لحاظ داوری، پیکان مجتبی حسینی را به توپ بست و با به ثمر رساندن پنج گل در این مصاف، به استقبال هفته آخر و سرنوشت‌ساز رقابت‌ها رفت.

در حین این‌که همه توجهات به کورس پرسپولیس و سپاهان متمرکز است، شاید کمتر کسی به این نکته توجه کند؛ عملکرد بسیار ضعیف رشید مظاهری، محسن فروزان و البته تک‌گلی که استقلال در رفسنجان بابت یک ناهماهنگی میان عارف غلامی و سیدحسین حسینی دریافت کرد، باعث شد که گلرهای شاخص قاب فلزی لیگ بیست‌ودوم، زیر ذره‌بین و مورد واکاوی قرار بگیرند.

محسن فروزان فصل گذشته عملکرد قابل دفاع‌تری داشت. در لیگ بیست‌ویک با سیزده کلین‌شیت موجب شد که امیر قلعه‌نویی برای لیگ بیست‌ودوم هم به او اعتماد و اطمینان کند و دروازه تیمش را به او بسپارد. ولی این فصل، کار برای فروزان و تیم گل‌گهر به‌ویژه پس از جدایی ژنرال، خوب پیش نرفت. او در عین ناباوری، ۶ کلین‌شیت را تا به اینجای فصل به ثبت رسانده است. ضمن این‌که او مقابل پرسپولیس، به اصطلاح فوتبالی‌ها، گل‌های بدی دریافت کرد. گل خوردن از زاویه بسته، یک ضربه مستقیم کاشته و در نهایت آن گل چیپ و خروج محیرالعقول او از چهار چوب دروازه، نمی‌تواند برای تیم و طرفداران، راضی‌کننده و قابل عذر و توجیه باشد. فروزان در دو بازی با پرسپولیس، شش گل دریافت کرد که از آن شش گل، ترابی روی چهار گل نقش مستقیمی ایفا کرده؛ ترابی بیش از هر بازیکن دیگری به تیم گل گهر گل زده است.

در نقش جهان، وضعیت به همین منوال و حتی بدتر، به وجود آمد. پنج گلی که رشید مظاهری دریافت کرد؛ بر روی یک گل تأثیر به‌سزایی داشت؛ اشتباه عجیب و غریبی که رشید مرتکب شد و او همانند فروزان، شب خوبی را پشت سر نگذاشت. هر چند که او یک کلین‌شیت بیشتر نسبت به فروزان دارد. او به تنهایی صاحب هفت کلین‌شیت در این فصل است.

سیدحسین حسینی که فصل پیش توانست بهترین رکورد کلین‌شیت را در ادوار لیگ برتر را از خود بر جای بگذارد، این فصل در دیدارهای حساس و بزرگ مثل دربی رفت و هفته پیش مقابل صنعت نفت عبدالله ویسی، اصلا نتوانست در حد و اندازه‌های عملکرد فوق‌العاده و درخشان فصل گذشته‌اش ظاهر شود و این لیگ، به جای بیست‌ویک کلین شیت، توانسته دوازده کلین‌شیت را به آمار و ارقام کارنامه‌اش اضافه کند.

علیرضا بیرانوند مشترک با حسین پورحمیدی گلر تیم آلومینیوم اراک، صاحب عنوان برترین دروازه‌بان‌های فصل از حیث بسته نگه داشتن دروازه هستند. هر دو با ۱۷ کلین‌شیت تا هفته بیست‌ونهم، سهم مهمی در تعیین رتبه‌ها و امتیازات تیم‌های خود داشته‌اند؛ علی‌الخصوص بیرانوند که اگر پرسپولیس، روز پنج‌شنبه با برد از ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر خارج شود، یکی از ارکان موفقیت تیم یحیی در کسب قهرمانی هشتم سرخ‌پوشان در تاریخ لیگ برتر، قهرمانی سوم گل‌محمدی و قهرمانی پنجم خودش با همین تیم است.

لازم به ذکر است که قرمزهای پایتخت، لیگ بیست‌ویکم را با حامد لک و به ثبت رساندن ۱۲ کلین‌شیت به اتمام رساندند. حالا مشخص می‌شود که بیرو، چه نقش تاثیرگذاری در پرسپولیس نسخه بیست‌ودوم داشته و به همگان اثبات کرده که از عهده این ماموریت به خوبی بر آمده است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناسم IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    ازهمین حالاتیم سپاهان برنده مسابقه بامس هست.ولی پرسپولیس بازی خیلی سختی توقائم شهرداره.تقصیرپرسپولیس هست وقتی قدربازی باتیمهای ته جدولی رو ندونی ویابهشون ببازی یا بازی رو واگذارکنی نتیجه اش میشه این یعنی روزاخربایدمنتظر شاید ها وبایدها باشیم.عجب
  • ع ق QA ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    فروزان مظاهری و دروازه بان هوادار را بررسی کنید هرسه انها غیر عادی بازی کردند مگر این فوتبال صاحب ندارد ؟
  • صادق باوی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    چنانچه نظر تیم های استقلال و سپاهان را جویا بشویم می گویند اینها با پرسپولیس تبانی کرده اند نه هنر زیبا بازی کردن پرسپولیس همیشه قهرمان
  • استقلال سرور پیروزی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    حسینی کلا درحد استقلال نیس وبا باندبازی به اینجا رسیده پیجا و لیدرای منصوریانو قلعهنویی از لج رحمتی بزرگش کردن
  • پرسپولیس IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    حسيني خوبه ترشی نخوره بهتر میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی