نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی اینتر – میلان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب در دیدار برگشت بین تیم‌های همشهری اینتر و میلان، اولین فینالیست فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد.

از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب به فاصله کمتر از یک هفته دربی دلامادونینا تکرار خواهد شد. در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این مرتبه اینتر در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا میزبان میلان خواهد بود.

اینتر؛ پایان هیجان‌انگیز

شروع بازی رفت هیجان‌انگیز بود؛ اینتر ۲ گل زد و می‌توانست دستکم ۲ گل دیگر هم بزند. با این حال سابقه بازی‌های لیگ قهرمانان و غیرقابل پیش‌بینی بودن همیشگی دربی نشان می‌دهد که افعی‌ها نباید با خیال راحت برای بازی برگشت گام به چمن سن‌سیرو بگذارند. در هر صورت اینتر با برتری مقابل ساسولو بین بازی‌های رفت و برگشت با میلان، نشان داد سرحال است. اینتر راه افتاده و خودش را آماده یک پایان خوب و هیجان‌انگیز می‌کند، اما چرا تیم سیمونه اینزاگی زودتر راه نیفتاد که ناپولی را در راه کسب اسکودتو به چالش بکشد؟ فعلاً که یک قهرمانی سوپرجام ایتالیا دارند و در جام حذفی هم فینالیست هستند. شانس خوبی برای این که به فینال دیگری برسند هم پیش روی آن‌هاست.

میلان؛ برای فینال کامبک بزن

برخلاف همشهری، پایان فصل برای میلان ناامیدکننده بوده است. روسونری در بازی رفت اسیر اینتر شد و کمتر توانست موقعیت خوبی خلق کند. بعد از شکست بازی رفت، در سری A هم مقابل اسپتسیا مغلوب شدند. میلانی‌ها در ۷ بازی آخرشان در لیگ ایتالیا فقط ۲ برد داشته‌اند. ۳۰۰ دقیقه هم هست که در دربی دلامدونینا گلی نزده‌اند. در همین چند روز اوضاع برای میلان باید خیلی تغییر کند که شانس فینالیست شدن در لیگ قهرمانان اروپا را از دست ندهد. یک اتفاق تلخ دیگر این که شانس میلان برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا و قرار گرفتن بین ۴ تیم برتر ایتالیا هم چندان ساده نیست. میلان در لیگ قهرمانان و سری A کامبک خواهد زد یا فصل را به بدترین شکل ممکن به پایان می‌رساند؟

آخرین بازی
هفته گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دربی دلامادونینا با ۲ گل به سود اینتر خاتمه پیدا کرد. ژکو و مخیتاریان گل‌های اینتر را در آن بازی به ثمر رساندند.

آمار بازی
۲۳۶) در ۲۳۶ دربی دلامادونینا، اینتر ۸۸ برد داشته و میلان ۷۹ بازی را برده، در حالی که ۶۹ بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. نخستین دیدار دو تیم ۱۱۴ سال قبل یعنی سال ۱۹۰۹ برگزار شد که میلان ۳-۲ به پیروزی رسید.
۱) برد هفته قبل در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اولین برد اینتر مقابل میلان در مسابقات اروپایی بود. در ۴ دیدار دیگر میلان ۲ برد داشته و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۰) میلان ۲۰ سال قبل یعنی در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ موفق شد با حذف اینتر راهی فینال شود و در نهایت با شکست یوونتوس قهرمان شود. روسونری برای تکرار تاریخ کار دشواری دارد.
۱۰) حاصل تلاش تیم‌های شهر میلان در لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ جام است. میلان ۷ جام کسب کرده که آخرینش سال ۲۰۰۷ بوده و اینتر ۳ قهرمانی دارد که آخرینش سال ۲۰۱۰ به‌دست آمده است. میلان پس از رئال‌مادرید دومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان به شمار می‌رود.
۱۲) اینتر در ۱۲ مصاف اروپایی با تیم‌های هم‌وطن موفق شده ۵ مرتبه پیروز شود، به ۳ تساوی رسیده و ۴ بازی را هم باخته است.
۱۵) میلان مقابل تیم‌های ایتالیایی در دیدارهای اروپایی ۵ برد داشته، ۶ مرتبه به تساوی رسیده و ۴ بازی را با شکست پشت سر گذاشته است.
۸) در ۲ فصل اخیر دربی دلامادونینا ۸ مرتبه برگزار شده و بازی سه‌شنبه هم نهمی است. در ۸ بازی قبلی ۲ برد برای میلان، ۴ برد برای اینتر و ۲ تساوی به ثبت رسیده است.
۳۰۰) اینتر ۳۰۰ دقیقه است که در دربی دلامادونینا از میلان گل نخورده. پس از گل سوم میلان در دربی رفت این فصل سری A که در دقیقه ۶۰ توسط لیائو به ثمر رسید، روسونری در ۳ بازی بعدی در سوپرجام ایتالیا، سری A ایتالیا و دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق نشد دروازه همشهری‌اش را باز کند.
۱۴) آندری شوچنکو برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. این ستاره اوکراینی ۱۴ گل در دربی به ثمر رسانده. زلاتان ایبراهیموویچ هم ۱۰ گله است.

مصدومان و محرومان
میلان اشکرینیار و دالبرت دو بازیکن اینتر هستند که به این دیدار نخواهند رسید. زلاتان ایبراهیموویچ و اسماعیل بن‌ناصر هم مصدومان قطعی میلان خواهند بود. رافائل لیائو بهبود یافته و احتمالاً در ترکیب روسونری قرار می‌گیرند. راده کرونیچ، جونیور مسیاس و الساندرو فلورنتسی هم احتمال دارد با وجود مصدومیتی که داشته‌اند به این دربی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
اونانا، دارمیان، آچربی، باستونی، دامفریس، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، ژکو و مارتینس
میلان: مانیان، کالابریا، کیائر، توموری، هرناندس، کرونیچ، تونالی، سائلماکرس، دیاس، لیائو و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی