نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
۰ |
۰
کلوب| لیگ یک؛ کیفیت کیلویی چند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فصل مسابقات لیگ دسته اول در حالی دو هفته آخر خودش را دنبال می کند که هنوز سه و البته اگر خیلی خوش بینانه به آن نگاه کنیم حتی شاید ۳+۱ تیم، آمادگی صعود به لیگ برتر را دارند.

حضور مربیان با عملکرد مناسب در لیگ یک نشان می دهد که فوتبال در سطوح پایین تر که کمتر به آن اهمیت داده می‌شود به شکل مناسب تری پیش می‌رود. نمی خواهیم درباره این که چه تیمی می خواهد به لیگ برتر صعود کند یا خیر صحبت کنیم؛ حرف ما این است که ۱۸ تیم در لیگ یک حضور دارند که هر کدام می توانند در آینده به لیگ برتر صعود کنند.  حالا سوال اینجاست که آیا اگر هرکدام از تیم ها به لیگ برتر صعود کند آیا لیگ برتر ما شرایطی دارد که آنان بایستی آنرا  رعایت کنند تا موفق شوند؟

آیا سازمان لیگ فوتبال در همه این سالها نیاز نبوده است که برای باشگاه های لیگ یکی برنامه ریزی انجام بدهد که به جای هزینه های سرسام آور برای حضور در این سطح، شرایطی را فراهم کند که اگر به لیگ برتر صعود کردند مشکلات کمتری داشته باشند؟

بسیاری از تیم‌هایی که در لیگ یک حضور دارند حتی از فراهم کردن امکانات ابتدایی نیز عاجز هستند. باید اینجا یادی کنیم از مرحوم محمود یاوری که گفته بود مهم نیست تعداد تیم های لیگ یک کم باشد؛ آنچه اهمیت دارد کیفیت رقابت های لیگ و بالا رفتن سطح فنی و ... تیم هایی است که می خواهند برای حضور در لیگ بالاتر تلاش کنند.

نکته بدی که همیشه وجود داشته و اصلا کاری به این فصل و فصل قبل و... ندارد این است که هدف ما فقط برگزاری مسابقات است و اصلا هیچ وقت کیفیت مهم نبوده و نخواهد بود. امیدواریم که روزی فوتبال ما به سمتی برود که کیفیت را فدای هیچ چیزی نکنیم.

علی اکبر زارعی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی