نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پازل رقیبان جهانی حسن یزدانی تکمیل شد؛ فعلاً خبری از تیلور نیست
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد قاره آفریقا با قهرمانی مردان سرزمین فراعنه و کسب مدال طلای آزادکار الجزایری در وزن ۸۶ کیلوگرم به پایان رسید.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی قاره آفریقا با قهرمانی تیم مصر به پایان رسید. آزادکاران سرزمین فراعنه در این دوره از رقابت‌ها پنج مدال طلا، سه مدال نقره و ۲ برنز و کسب ۲۱۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. تیم تونس به ۱۷۳ امتیاز و الجزایر با ۱۲۹ امتیاز در جایکاه دوم و سوم قرار گرفتند.

آزادکاران مصر موفق شدند مدال‌های طلای اوزان ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را از آن خود کنند. تیم الجزایر نیز مدال طلای اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم را از آن خود کرد. ۲ طلای اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم نیز به آزادکاران تونسی رسید.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی قاره آفریقا در تونس برگزار شد.

با پایان این رقابت‌ها، قهرمانان قاره‌های مختلف در اوازان المپیکی مشخص شد. یکی از مهمترین اوزان المپیکی برای کشتی دوستان ایران وزن ۸۶ کیلوگرم است جایی که حسن یزدانی به دنبال سومین مدال خود در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان است.

در این وزن، عظمت دولبکوف از قزاقستان قهرمان آسیا، دارن گورگلیف از یونان قهرمان اروپا، فاتح از الجزایر قهرمان آفریقا و یوریسکی از کوبا به عنوان قهرمانی کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۳ رسیدند. البته تمام مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم به این نفرات ختم نمی‌شود بلکه دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و المپیک از آمریکاف حسن یزدانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ایران، آرتور نایفنوف دارنده مدال برنز جهان و المپیک ازدیگر مدعیان این وزن به شمار می‌روند.

حضور یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان هنوز قطعی نشده بلکه آنان باید در مسابقات انتخابی تیم ملی کشورهای خود به عنوان نخست دست پیدا کنند. دیوید تیلور ۲۰ خرداد ماه در فینال ایکس برابر حرف خود به برتری برسد و یزدانی نیز در جام تختی باید عنوان قهرمانی وزن ۸۶ کیلوگرم را از آن خود کند.

آرتور نایفنوف نیز به همراه تیم روسیه از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم است و این آزادکار همچنان منتظر تصمیم مسوولان ورزش در اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی