نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
واکنش فیفا به تراژدی در آمریکای مرکزی/ همه شوکه و غمگین هستند
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان بازی آلیانزا و FAS در ورزشگاه کاسکاتلان السالوادور، ۱۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا، پس از اطلاع از حوادث ناگوار شنبه شب در سن‌سالوادور به دلیل ازدحام جمعیت در ورزشگاه کاسکاتلان، پیام تسلیت فرستاد. این اتفاق پیش از دیدار تیم‌های آلیانزا و FAS رخ داد و در حال حاضر بیش از ۱۲ کشته و بیش از صد زخمی گزارش شده است.

رئیس فیفا نوشت: «من می‌خواهم عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌ها و نزدیکان قربانیانی که در حادثه غم‌انگیز السالوادور در جریان بازی آلیانزا اف‌سی و دپورتیوو FAS در استادیوم مانیومنتال در کاسکاتلان جان خود را از دست دادند، ابراز کنم. ما همراه با فیفا و جامعه جهانی فوتبال، همه آسیب‌دیدگان و همچنین مردم جمهوری السالوادور، کونکاکاف، فدراسیون فوتبال سالوادور و لیگ دسته اول السالوادور را در این زمان سخت همراهی می‌کنیم.»

واکنش‌هایی هم از سوی فوتبال فدرال در این منطقه به‌ویژه از کونکاکاف و اونکاف وجود داشت، در حالی که در داخل السالوادور دولت نایب بوکله دستور لغو حمایت‌های اقتصادی از لیگ دسته اول را به عنوان تحریمی برای عدم توجه به جلوگیری از این اتفاق ناگوار، صادر کرد.

هیئت حاکمه فوتبال در آمریکای شمالی، مرکزی و دریای کارائیب، کونکاکاف، در بیانیه‌ای کوتاه از این رویداد ابراز تاسف کرد و اطمینان داد: «همه از این حوادث شوکه و غمگین شده‌اند. قلب و روح و دعاهای ما با قربانیان و خانواده‌هایشان در این فاجعه وحشتناک همراه است. ایمنی شرکت‌کنندگان و هوادارانی که در مسابقات فوتبال شرکت می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. کنفدراسیون به طور کامل از تمام تلاش‌هایی که با هدف روشن شدن آنچه اتفاق افتاده و اجرای اقدامات برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده حمایت می‌کند.»

در همین حال، اتحادیه فوتبال آمریکای مرکزی (اونکاف) که فوتبال آمریکای مرکزی را به روشی خاص‌تر سازماندهی می‌کند، توضیح داد که این رویدادها در یکی از لیگ‌های وابسته به آن رخ داده است، بنابراین به طور مستقیم به تضمین امنیت در استادیوم‌های فوتبال آمریکای مرکزی و جلوگیری از وقوع یک تراژدی دیگر مانند این کمک می‌کند.

تعهد لیگ دسته اول سالوادور برای عدم تکرار این اتفاق

در داخل، اتحادیه دسته اول فوتبال حرفه‌ای «تعهد خود را برای همکاری با مقامات ذیصلاح برای روشن شدن حقایق» نشان داد و همچنین با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و افزودند: «هیئت مدیره لیگ یک فوتبال حرفه‌ای آمادگی کامل و مطلق برای همکاری با مقامات ذیصلاح برای روشن شدن حقایق در ورزشگاه کاسکاتلان را دارد و تلاش می‌کند تا این اتفاقات که فوتبال را در کشور ما لکه‌دار می‌کند دیگر تکرار نشود».

موسسه ملی ورزش السالوادور (INDES) به عنوان نماینده دولت سالوادور، دستور تعلیق حمایت مالی از لیگ دسته اول را صادر کرد و ضربه سختی به این ورزش در سطح باشگاهی کشور وارد کرد.

در این ارتباط این مطلب را هم بخوانید: تصاویر| تراژدی در فوتبال؛ ۱۲ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح در اثر ازدحام جمعیت/ دستور رئیس جمهور برای بررسی فوری فاجعه/ پرچم تیم محبوب روی اجساد! +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی