نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
داور فینال لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد/ اتفاقی نادر در دنیای قضاوت
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیمون مارسینیاک، داور فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، برای داوری فینال لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

شیمون مارسینیاک لهستانی که فینال جام‌جهانی را در ماه دسامبر قضاوت کرده بود، برای قضاوت فینال لیگ قهرمانان بین منچسترسیتی و اینتر انتخاب شد. یوفا مارسینیاک را برای بازی فینال در تاریخ ۱۰ ژوئن در استانبول انتخاب کرد تا شاهکاری نادر رقم بخورد و این داور بزرگ‌ترین فینال‌های ملی و فوتبال باشگاهی اروپا را در یک فصل داوری کرده باشد. این داور ۴۲ ساله لهستانی به دلیل عملکردش در بازی آرژانتین مقابل فرانسه در فینال جام‌جهانی قطر مورد تحسین قرار گرفت.

اولین دَبل فینال جام جهانی-لیگ قهرمانان توسط داور انگلیسی «هاوارد وب» در سال ۲۰۱۰ انجام شد.

مارسینیاک با هر دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در دور حذفی روبرو شد: برد ۴-۰ منچسترسیتی مقابل رئال مادرید در نیمه‌نهایی و تساوی ۰-۰ اینتر مقابل پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی.

یوفا برای سه فینال دیگر خود نیز داور انتخاب کرد. آنتونی تیلور از انگلیس فینال لیگ اروپا را بین سویا و رم در ۳۱ مِی در بوداپست مجارستان قضاوت خواهد کرد. کارلوس دل سرو گرانده اسپانیایی با ۴۷ سال سن، اولین فینال اروپایی خود را در دیدار فیورنتینا و وستهام در لیگ کنفرانس اروپا در تاریخ ۷ ژوئن در پراگ بر عهده می‌گیرد. شریل فاستر از ولز فینال لیگ قهرمانان زنان بین بارسلونا و ولفسبورگ را که در تاریخ ۳ ژوئن در آیندهوون هلند برگزار می‌شود، قضاوت خواهد کرد. برای آن بازی همه داوران مسابقه زن هستند به جز ماسیمیلیانو ایراتی، متخصص بررسی ویدئویی از ایتالیا.

این مطلب را هم بخوانید: شیمون مارسینیاک کیست؟/ وقتی داور به داور حمله کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی