نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی فیورنتینا - اینتر (فینال جام حذفی ایتالیا)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینتر در حالی در پی کسب یک جام در این فصل است و می‌تواند دومین جام متوالی را در جام حذفی ایتالیا بگیرد که فیورنتینا هم به فکر ۲۲ سال خشکسالی جام خواهد بود.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه المپیکوی شهر رم پایتخت ایتالیا میزبان نبردی بین تیم‌های فلورانس و میلان خواهد بود. فیورنتینا و اینتر در فینال جام‌حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دومین قهرمان فصل فوتبال ایتالیا مشخص شود.

فیورنتینا؛ پس از ۲۲ سال

عملکرد فیورنتینا در سری A از فصل گذشته ضعیف‌تر بوده. تیم وینچنزو ایتالیانو فصل قبل سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را با حضور در رده هفتم گرفت، اما این فصل تیم یازدهم است. با این حال در جام حذفی فرصت خوبی دارند که هم سهمیه را بگیرند و هم حسرت ۲۲ ساله کسب قهرمانی را پایان دهند. ویولا در این فصل فقط در ماه مارس همه بازی‌ها را برد، اما در کارنامه‌اش بردهای ارزشمندی مقابل میلان و اینتر به چشم می‌خورد. ۶ سال اینتر را نبرده بودند و در زمین حریف پیروز شدند، که در آستانه نبرد با همین رقیب در فینال کوپا ایتالیا، دلگرمی برای هواداران‌شان است. از طرفی فراموش نکنید ایتالیانو نمی‌خواهد فرصت کسب اولین جام قهرمانی دوران مربیگری‌اش را به سادگی از دست بدهد.

اینتر؛ لایق یک جام

افعی‌ها فصل پرنوسانی را سپری کرده‌اند، اما نمی‌توان گفت عملکرد سیمونه اینزاگی با رساندن تیمش به ۲ فینال جام‌حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا، ضعیف است. با همین موفقیت‌ها حضورش در فصل بعد روی نیمکت اینتر را هم قطعی کرده. اینتر در ماه‌های اخیر نمایش‌های بهتری داشته، اگرچه همین چند روز پیش به ناپولی باخت ولی می‌تواند دوباره مثل فصل قبل در جام‌حذفی قهرمان شود. کسر امتیاز از یوونتوس، حضور نراتزوری در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد را هم قطعی کرده و در آستانه فینال در رُم خبر خوبی به شاگردان اینزاگی رسیده است. روی کاغذ اینتر شانس بیشتری نسبت به فیورنتینا برای قهرمانی دارد. افعی‌ها ۱۷ سال پیش ۲ قهرمانی متوالی در این تورنمنت کسب کردند.

آخرین بازی
یکم آوریل ۲۰۲۳ در دیدار برگشت این فصل سری A ایتالیا، فیورنتینا در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا موفق شد میزبانش اینتر را با یک گل شکست دهد. بوناونتورا بازیکن سابق میلان تنها گلزن آن دیدار بود.

آمار بازی
۸) اینتر با ۸ قهرمانی سومین تیم پرافتخار جام حذفی ایتالیاست. نراتزوری آخرین قهرمانی‌اش را فصل قبل با شکست یوونتوس به‌دست آورد.
۶) فیورنتینا پنجمین تیم پرافتخار جام حذفی ایتالیا به شمار می‌رود. این تیم ۲۲ سال است که در حسرت قهرمانی بوده و آخرین جام را سال ۲۰۰۱ گرفت.
۱۵) اینتر ۱۵ مرتبه در کوپا ایتالیا به فینال رسیده است. این تیم یک مرتبه (سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶) موفق شده ۲ مرتبه متوالی قهرمان شود.
۱۱) فیورنتینا هم یکی از تیم‌هایی‌ست که سابقه خوبی در کوپا ایتالیا داشته. ویولا ۱۱ مرتبه موفق شده به فینال برسد که آخرین آن‌ها سال ۲۰۱۴ بود.
۱۳) فیورنتینا در حالی ابتدای ماه قبل موفق به شکست اینتر شد که در ۱۳ بازی متوالی در کسب این برد ناکام بود. در این ۱۳ بازی اینتر ۸ برد کسب کرد و ۵ بازی مساوی شد. در واقع بین ۲ برد اخیر فیورنتینا مقابل اینتر ۶ سال فاصله افتاده است.
۲) سیمونه اینزاگی موفق شده ۲ مرتبه در جام حذفی ایتالیا جام بگیرد. اینزاگی سال ۲۰۱۹ با لاتزیو و سال ۲۰۲۲ با اینتر به این جام رسید.
۱) در صورتی که فیورنتینا قهرمان شود، این نخستین جام قهرمانی دوران مربیگری وینچنزو ایتالیانو سرمربی ۴۵ ساله این تیم خواهد بود.

مصدومان و محرومان
میلان اشکرینیار در خط دفاعی و هنریخ مخیتاریان در خط هافبک، دو غایب بزرگ اینتر برای فینال جام حذفی هستند. تنها غایب فیورنتینا سالواتوره سیریگو سنگربان این تیم خواهد بود که از لیست بیرون مانده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
فیورنتینا:
تراچیانو، دودو، میلنکوویچ، ایگور، بیراگی، بوناونتورا، امرابط، ماندراگورا، گونسالس، یوویچ و ایکونه
اینتر: هندانوویچ، دارمیان، آچربی، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، دی‌مارکو، مارتینس و ژکو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی