نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
عکس| هم‌دردی به روشی کاملاً متفاوت/ نور مجسمه معروف برای ستاره رئال‌مادرید خاموش شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چراغ‌های مجسمه مسیح در ریودوژانیرو به نشانه حمایت از وینیسیوس جونیور خاموش شد.

پس از اینکه وینیسیوس جونیور در جریان یک مسابقه باشگاهی در اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت، چراغ‌های مجسمه نمادین مسیح نجات‌دهنده در ریودوژانیرو به نشانه همبستگی با مهاجم برزیلی به مدت یک ساعت خاموش شد.

چراغ‌ها در ساعت ۱۸ به وقت محلی خاموش شدند تا دولت برزیل و دنیای فوتبال متحد شوند و توهین‌های نژادپرستانه به بازیکن رئال مادرید در جریان مسابقه لیگ اسپانیا در روز یکشنبه را محکوم کنند. دفتر اسقف که مدیریت این بنای تاریخی را بر عهده دارد با همکاری فدراسیون فوتبال برزیل و دفتر تبعیض نژادی در فوتبال این اقدام را انجام داد.

عکس| هم‌دردی به روشی کاملاً متفاوت/ نور مجسمه معروف برای ستاره رئال‌مادرید خاموش شد

این دفتر در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد: «دفتر اسقف مسیح نجات‌دهنده حملات نژادپرستانه‌ای که بازیکن برزیلی وینیسیوس جونیور متحمل شده است را محکوم می‌کند. نور بنای یادبود به عنوان نمادی از مبارزه جمعی علیه نژادپرستی و در همبستگی با بازیکن و همه کسانی که از تعصب در سراسر جهان رنج می‌برند، خاموش خواهد شد.»

این ملی‌پوش ۲۲ ساله برزیلی تصویری از مجسمه را در توییتر منتشر کرد و از حمایت‌هایی که دریافت کرده تشکر کرد. او نوشت: «سیاه و با ابهت. مسیح نجات‌دهنده همین الان چنین بود. اقدامی برای همبستگی که من را دگرگون کرد. اما من بیش از همه می‌خواهم الهام‌بخش باشم و نور بیشتری به مبارزه بیاورم.»

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی