نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پپ گواردیولا
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، می‌خواهد ۱۱۵ اتهام مالی لیگ برتر علیه این باشگاه در اسرع وقت برطرف شود.

سیتی در ماه فوریه به نقض قوانین مالی لیگ از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ متهم شد. آنها همچنین از زمان شروع تحقیقات در دسامبر ۲۰۱۸ به عدم همکاری متهم شدند. سیتی تخلفات مالی را رد کرده و می‌گوید بر اساس مجموعه شواهد غیرقابل انکار، بی‌گناهی آنها اثبات می‌شود و منتظر هستند که این موضوع یک بار برای همیشه تمام شود. محرومیت دو ساله از مسابقات اروپایی به دلیل نقض قوانین فیرپلی مالی یوفا (FFP) توسط دادگاه داوری ورزش (Cas) در سال ۲۰۲۰ لغو شد، اما سیتی به دلیل جلوگیری از تحقیقات به پرداخت ۱۰ میلیون یورو (۸.۶۷ میلیون پوند) محکوم شد.

گواردیولا که این باشگاه را به پنجمین عنوان قهرمانی در لیگ برتر در شش فصل و سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر رسانده است، پیش از بازی روز چهارشنبه مقابل برایتون، گفت: «چیزی که من دوست دارم این است که لیگ برتر و داوران بتوانند هرچه زودتر کاری انجام دهند. تا اگر کار اشتباهی انجام داده باشیم همه متوجه شوند و اگر کار اشتباهی انجام نداده باشیم مردم دیگر در موردش صحبت نکنند. حتی امروز هم بهتر از فرداست. همین حالا انجام دهید، دو سال منتظر نمانید. چرا این کار را سریعتر انجام نمی‌دهیم؟ در عرض ۲۴ ساعت با حضور وکلا بنشینید و بهترین تصمیمی که می‌توانید را بگیرید.»

مقامات سیتی انتظار نداشتند گواردیولا در کنفرانس رسانه‌ای خود در روز سه‌شنبه در مورد این موضوع صحبت کند و به نظر می‌رسد که با توجه به چنین پرونده پیچیده‌ای غیرممکن است که کارها زود انجام شود.

تیم گواردیولا شانس کسب سه‌گانه را دارد و فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا در ماه آینده برگزار می‌شود. در فوتبال انگلیس، تنها منچستریونایتد در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ به این موفقیت دست یافته است. این مربی کاتالانی که تا سال ۲۰۲۵ قرارداد دارد، گفت تا زمانی که اتهامات حل‌نشده باقی بماند، باشگاه را ترک نخواهد کرد. او گفت: «من در فصل آینده خواهم ماند در حالی که ۱۱۰ تخلف علیه ما وجود دارد. نگران نباشید، ما جایی نخواهیم رفت.»

با این حال، چند دقیقه قبل از این صحبت‌ها، گواردیولا گفت که مطمئن نیست چه واکنشی نسبت به قهرمانی در لیگ قهرمانان برابر اینتر در تاریخ ۱۰ ژوئن خواهد داشت. او گفت: «در حال حاضر به رفتن فکر نمی‌کنم، اما چه کسی می‌داند؟ دوست دارم فصل بعد بدون در نظر گرفتن نتیجه در اینجا ادامه دهم. من قرارداد دارم و می‌خواهم به باشگاه احترام بگذارم.»

سیتی هفتمین قهرمانی خود در لیگ برتر را از زمان تصاحب گروه ابوظبی یونایتد در سال ۲۰۰۸ به دست آورده است. آنها متهم به جعل حساب‌های خود و افزایش غیرقانونی قراردادهای حمایتی و تجاری در طول چند سال شده‌اند. باشگاه به یک کمیسیون مستقل ارجاع داده شده که می‌تواند مجازات‌هایی از جریمه نقدی و کسر امتیاز تا اخراج از لیگ برتر را اعمال کند. معلوم نیست این روند چقدر طول می‌کشد.

این مطالب را هم بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی