ارلینگ هالند
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی جایزه آقای‌گلی‌اش را دریافت کرد و حالا به رکوردهای بعدی می‌اندیشد که در اختیار دیکسی کین و آلن شیرر هستند.

برای مدت طولانی قطعی به نظر می‌رسید، اما وضعیت ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی به عنوان برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ حالا رسمی شده است.

مهاجم منچسترسیتی در ۳۵ بازی این فصل حضور داشته و ۳۶ گل به ثمر رسانده تا به عنوان بهترین گلزن لیگ، اولین حضور باورنکردنی‌اش در فوتبال انگلیس را به پایان برساند. هالند در مسیر تبدیل شدن به اولین برنده کفش طلای سیتی پس از سرخیو آگوئرو که در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ این عنوان را به‌دست آورد، رکوردهای زیادی را شکست.

در میان این رکوردها، او بیشترین گل در یک فصل را به ثمر رساند و از رکورد ۳۴ گل مشترک آلن شیرر و اندی کول که برای تقریباً سه دهه پابرجا بود، گذر کرد. شیرر در واکنش به این موفقیت هالند می‌گوید: «او برای گل زندگی می‌کند، زندگی‌اش همین است. او هر روز روی گلزنی‌اش کار می‌کند. هالند می‌خواهد سه‌شنبه شب، چهارشنبه شب یا شنبه یا یک‌شنبه از خانه بیرون برود و گل بزند! گل‌ها، گل‌ها، گل‌ها... آن‌ها زندگی هالند هستند، همانطور که مال من بودند. این تمام چیزی است که شما ۲۴ ساعت هفت شبانه‌روز به آن فکر می‌کنید و تمام چیزی است که می‌خواهید انجام دهید. من رفتارش را دوست دارم. می‌توانید بگویید او بسیار گرسنه است و گل چقدر برای او ارزش دارد. من ارلینگ را بسیار تحسین می‌کنم.»

چه رکوردهای دیگری را می‌تواند بشکند؟

اما بازیکنی به اندازه هالند فقط می‌خواهد بهتر و بهتر شود، بنابراین رکوردهای دیگری به طور بالقوه در انتظار اوست. ۶۳ گل دیکسی کین در تمامی رقابت‌های یک فصل همچنان برترین رکورد در فوتبال انگلیس است. هالند در حال حاضر ۵۲ گل در مجموع رقابت‌ها به ثمر رسانده و به جز فینال‌های پربار در جام حذفی انگلیس مقابل منچستریونایتد و لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر، بازی دیگری را پیش رو ندارد. به همین دلیل تصور می‌شود فعلاً رکورد ۹۵ ساله کین دست نخورده باقی بماند. این آمار نشان می‌دهد که رکورد ۷۳ گل لیونل مسی در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ چقدر باورنکردنی بود و این آمار غیرقابل دسترس به نظر می‌رسد.

با این حال، هالند در بلندمدت ممکن است به رکورد گلزنی تاریخ لیگ برتر که در اختیار آلن شیرر است چشم دوخته باشد. مهاجم سابق بلکبرن و نیوکاسل با ۲۶۰ گل در ۴۴۱ بازی در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. اگر هالند نرخ گلزنی‌ فعلی خودش را حفظ کند، می‌تواند در ۶ فصل از شیرر پیشی بگیرد.

این گزارش را بخوانید: جذاب‌ترین تصاویر از جشن قهرمانی/ وقتی خانواده‌های آبی‌پوش هم وارد زمین شدند!

در و تخته‌ای که با هم جور شدند/ این ستاره توقف‌ناپذیر است و رکوردهای بعدی را هم می‌شکند!

او غیرقابل توقف است

بدون شک هالند یک کابوس برای هر مدافعی بوده که در این فصل آن روبه‌رو شده‌اند، چرا که یک لغزش از مدافعان آثار ویرانگری بر جای گذاشته و مجازات شده‌اند. «بن می» مدافع برنتفورد در این باره گفت: «او چه فصلی داشته. غیرقابل توقف بوده است. تعداد گل‌هایش باورنکردنی است. هالند به گلزنی بسیار نزدیک است و حرکاتی باورنکردنی دارد. اغلب روی دروازه است و کشنده بازی می‌کند.»

میکار ریچاردز مدافع سابق منچسترسیتی هم می‌گوید: «مردم می‌گفتند هالند در ترکیب جا نمی‌افتد، اما دوندگی‌های او باعث ایجاد فضا می‌شود. او باید با منچسترسیتی سازگار می‌شد، اما سیتی با او سازگار شد. این هماهنگی عالی بوده است.»

این مطالب جالب درباره هالند را هم از دست ندهید:

در و تخته‌ای که با هم جور شدند/ این ستاره توقف‌ناپذیر است و رکوردهای بعدی را هم می‌شکند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی