آندلوسی‌ها در لیگ اروپا پادشاهی می‌کنند/ هفتمین قهرمانی سویا با شکست آقای‌خاص
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سویا با پیروزی در ضربات‌پنالتی مقابل رم برای هفتمین مرتبه قهرمانی در لیگ اروپا را جشن گرفت.

ورزشگاه پوشکاش آرنای شهر بوداپست مجارستان میزبان فینال لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ بود که بین سویا پرافتخارترین تیم تورنمنت و رم قهرمان فصل قبل لیگ کنفرانس اروپا برگزار شد و پس از تساوی ۱-۱، آندلوسی‌ها با برتری ۴-۱ در ضربات‌پنالتی قهرمان شدند.

در دقایق ابتدایی بازی پایاپای دنبال شد و کمتر شاهد خلق موقعیت خطرناک بودیم. اولین اتفاق مهم بازی صحنه مشکوک برخورد نمانیا گودِی و تمی آبراهام بود که آنتونی تیلور داور انگلیسی با استفاده از VAR تصمیم گرفت پنالتی اعلام نکند. اما قفل دروازه‌ها را پائولو دیبالا شکست. ستاره آرژانتینی در دقیقه ۳۵ پاس عالی جانلوکا مانچینی را با با ضربه پای چپ دقیق به گوشه دروازه یاسین بونو فرستاد. دقایق پایانی این نیمه هیجان‌انگیزتر از ابتدای آن پیش رفت، اما در نهایت با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم خوسه لوئیس مندیلیبار تلاش کرد تا تیمش را با تغییراتی به بازی برگرداند. در دقیقه ۵۵ گل‌به‌خودی جانلوکا مانچینی سویا را به گلی که نیاز داشت، رساند. در دقیقه ۷۵ خطا روی لوکاس اوکامپوس به اعتقاد داور پنالتی بود، اما این مرتبه هم VAR به کمک تیلور آمد تا این پنالتی را رد کند. در پایان ۹۰ دقیقه این بازی پرافت و خیز با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا تعیین تکلیف قهرمان به وقت‌های اضافه کشیده شود.

آندلوسی‌ها در لیگ اروپا پادشاهی می‌کنند/ هفتمین قهرمانی سویا با شکست آقای‌خاص

این نبرد پایاپای و نفسگیر در وقت‌های اضافه با احتیاط بیشتری دنبال شد و دو تیم سخت به دروازه یکدیگر نزدیک می‌شدند. در نهایت این ماراتن با تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات پنالتی، برای سویا اوکامپوس، لاملا، راکیتیچ و مونتیل ضربات‌شان را تبدیل به گل کردند. و برای رم کریستانته ضربه‌اش را گل کرد و ضربات مانچینی و ایبانیس هم هدر رفت.

این هفتمین قهرمانی سویا بود که در هفتمین حضورشان در فینال رقم خورد. ژوزه مورینیو هم برای اولین مرتبه در یک فینال اروپایی شکست خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی