نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
پرسپولیس و استقلال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فینال جام حذفی مسلما آینه تمام نمای فوتبال کشور است اما آیا مسابقه ای که دیشب برگزار شد، همین معنا را برای ما داشت؟

پرسپولیس در دیداری پر فراز و نشیب، در فینال جام حذفی هم استقلال را شکست داد و به دومین قهرمانی در یک فصلِ فوتبال ایران، دست پیدا کرد. یک فصل رویایی برای یحیی گل محمدی و پرسپولیسی‌ها که شاید به همین زودی برای هر تیمی در فوتبال ما تکرار نشود.

فینال جام حذفی با حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس، آینه تمام نمای فوتبال کشور است؛ مسابقه ای که با وجود پخش پیوسته فوتبال اروپا از رسانه‌های مختلف، با کاستی‌های بیشمار و بعضا تاسف بار همراه بود.

بازی‌های استقلال و پرسپولیس نباید به جنگ اعصاب تبدیل شوند. نباید بازیکنان به جان هم بیفتند و به زمین و زمان اعتراض کنند. تماشاگران نباید حرص خود را سر افرادی که اطراف زمین هستند خالی کنند. سرمربی تیم نباید ادای گلادیاتورها را در بیاورد. هر سوت داور نباید ۶۰ معترض داشته باشد اما متاسفانه ملاحظه می‌کنیم همه این اتفاقات تلخ، به بدترین شکل ممکن رخ می‌دهد. ما فراموش می‌کنیم که این یک بازی فوتبال است که برای میلیون‌ها نفر برگزار و پخش می‌شود؛ اینجا میدان جنگ نیست و این بازیکنان هم در صف دشمنان نیستند، همه نیروهای خودی هستند...

فوتبال ایران با این رفتارهای آماتورگونه و ابتدایی، متاسفانه الگوی مناسبی را به جوانان ارائه نمی‌دهد. جام حذفی یا لیگ برتر؛ هیچ تفاوتی ندارند چرا که در هر دو جام خلاصه یک تیم باید برنده شود اما آنچه در فوتبال ما باقی می‌ماند، ثبت تصاویر عجیب است. اتهامات بی پایه و اساسی که همیشه نثار تیم‌های مختلف می‌شود و در نهایت اینکه هر دم از این باغ بری می‌رسد! تا کی و چه زمانی باید شاهد این همه جنگ اعصاب باشیم و از خود فوتبال و زیبایی‌های این ورزش غافل شویم؟

فینال جام حذفی یا میدان جنگ؛ از تکرار قهرمانی پرسپولیس تا شکست دوباره استقلال/ حمله سکوها به افرادی که در زمین حضور داشتند؛ وقتی سرمربی تیم هم گلادیاتور می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • حسین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    لالای لالای لای قهرمان پرسپولیس/ لالای لالای لای شاه دلا پرسپولیس/ مثه ستاره تو اسمون قلبمی پرسپولیس/ توی اسیا تیم رو دست تو نیست پرسپولیس یعنی/ جلوه موزیک/ پادشاه اسیا/ بیحریف توبازیا/ رنگ خون ما رنگ توعه فدایی داریا/ ارتش سرخ اسیا هوادار تیم تا ابد/ همون برامون کافیه که همه میترسن ازت/ عشق بچگیم بودی تو تا الان/ پرسپولیس زیباترین عشق جهان/ پادشاه اسیا/ بیحریف تو بازیا/ رنگ خون ما رنگ توعه فدایی داریا/
    • میلاد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      پیمان یوسفی در تمام گزارش نتونست علاقه ش به استقلال رو مخفی کنه . موقع کرنر زدن سروش و پرتاب بطری و سنگ از طرف هواداران استقلال میگفت سروش شلوغش کرده و میخواد وانمود کرده ترسیده در حالیکه این کمک داور بود که نگران خوردن سنگ بود و همون موقع یک سنگ به فیلمبردار صداوسيما خورد. بعد پیمان یوسفی گفت بنظرم این رفتارا باید یکم کنترل بشه . ادم میمونه چی بگه: یکم کنترل بشه ؟!!!!
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      2- بر خلاف اینکه گفته می شود اشکان خورشیدی آمادگی این بازی را نداشت اما من مطمئن هستم که او کاملا آمادگی بازی را داشت اما وقتی دقیقه 80 رسید او می‌دانست فشار استقلال روی دروازه حربف بسیار زیاد می‌شود برای همین فریبکارانه طوری وانمود کرد که دیگر نمی تواند ادامه دهد. آیا داوری که نمی تواند به بازی ادامه دهد 10 دقیقه تیم استقلال را که نیاز به گل داشت را ابتدا سرد می کند و بازی را از جریان می اندازد و بعد از 10 دقیقه که مثلا روی پایش اسپری زدند با حالت مسخره کردن و با خنده های واقعا مضحک اعلام می کند که نمی تواند ادامه دهد. داوری که راست می گوید و واقعا مصدوم شده از درد مصدومیت باید چهره اش این درد را نشان بدهد و حتی وقتی نمی تواند این دیدار را به پایان برساند باید با چهره ای بسیار غمگین و واقعی، ناراحت باشد که چنین بازی مهمی را که 60 میلیون بیننده دارد از دست داده. آیا شما چنین چیزی از اشکان خورشیدی دیدید؟
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      4- خطایی که محمد حسین زاهدی فرد روی گل دوم پرسپولیس گرفت کاملا اشتباه بود و با توجه به اینکه قبلا خطای هند پنالتی با آبشار کیروش استنلی را 3 متر بالاتر از بازیکنان در بازی با سپاهان، برای استقلال نگرفت به نظر می رسد به طور عمد یک ضربه ایستگاهی بسیار مهم در نقطه‌ای عالی و در زمانی بسیار مناسب به پرسپولیسی ها هدیه داد. این خودش اوج مهندسی در این بازی بود. اگر آن صحنه را خطا اعلام نمی کرد گلی به ثمر نمی رسید. ضمنا آن هایی که می گویند اگر بازی به ضربه پنالتی می رسید باز هم پرسپولیس برنده می شد چون بیرانوند را داشتیم، بروند و ببینند که سید حسین حسینی هم یک پنالتی گیر بسیار عالی است و در بازی های زیادی این را نشان داده. همین که پرسپولیس در دو بازی مقابل استقلال در ضربات پنالتی باخته بود موید این مطلب است.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      5- باشگاه استقلال و بازیکنان و پیشکسوتان استقلال از اول اعلام کردند داور خارجی بیاورید اما یحیی گلمحمدی اعلام کرد فقط داور ایرانی!!! آیا بعد از رخ دادن چنین اتفاقات بسیار معنی داری در این بازی اصرار یحیی گلمحمدی برای ایرانی بودن داور جای شک و شبهه ندارد؟
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      6- چرا 7 داور برای دربی انتخاب شدند؟ مگر در دربی قبل داور، هند گولسیانی را ندیده بود که دو داور پشت دروازه اضافه کردند؟ مگر مشکل ندیدن بود؟ پیام حیدری در بازی قبل کاملا صحنه را دید و پنالتی اعلام نکرد پس مشکل ندیدن صحنه یا نبودن VAR نبود بلکه تصمیم گیری روی صحنه بود. کمیته داوران با ریاست خداداد افشاریان برای فریب هواداران استقلال این حرکت را انجام داد. همچنین اضافه کردن داورها و مشورت کردن های آن ها وسط بازی و گرفتن زمان بازی و مصدومیت داور در کلیدی ترین زمان بازی و تعویض داور جای شک و شبهه بسیاری داشت چون تا الان در هیچ دربی در 10 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده بود.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    از بی تربیتی بازیکنان کیسه بنویس که دست ندادن
    • استقلال IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      خودت مودب باش
    • مملی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      دست ندادن اول بازی اما یه دست دادن تو بازی خخخ
  • ق ر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    چرا گزارشگر اقای یوسفی موقع کرنر زدن علیشاه میگفت علیشاه شلوغش کرده و کرنر نمیزنه ولی همه دیدن سنگ یا بطری آب به فیلمبردار خوده صداوسيما خورد ولی گزارشگر معذرت‌خواهی هم نکرد وقت هدفش کوبیدن بازیکن بود
  • حبیب IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    مشکل فوتبال ما مشکل اجتماعی جامعه ماست متاسفانه در این چند سال گذشته مردم نسبت به هم بیرحم وبی عاطفه شدند واین را حتی در زندگی روزمره مردم می بینیم اعتراض وتوهین به یکدیگر در خیابان وهنگام رانندگی ودراداره ومدرسه وکارگاه وکارخانه خلاصه همه مردم مثل اینکه به خون هم تشنه اند ومتاسفانه قانون هم برخورد درستی با این کج رفتاری ها نداره وقتی یک مربی وبازیکن تیم مقابل را محکوم به تبانی وکمک مسئولان میکنه وقتی بازیکن داور را متهم به رشوه وجانبداری از یک تیم میکنه وهیچگونه تنبیه نمیشه چطور انتظار دارید جامعه در مسیر درستی حرکت کنه پیشکسوت در برنامه تلویزیوتی یا در روزنامه ومجله وفضای مجازی بی جهت به تیم حریف تهمت میزند وبرخوردی با تهمت ناروای او نمی شود ان وقت انتظار دارید چه چیزی درست شود ما احتیاج به یک بازنگری وتربیت نو درجامعه داریم به این روشی که حرکت می کنیم دراینده باید مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود چون جان خیلی ها بخطر می افتد همه دیشب دیدن چه اتفاقات تلخی در ورزشگاه رخ داد خداروشکر کسی اسیب ندید والا چه کسی الان جوابگو بود چرا با دروغ تماشاگران ویک مشت جوان را تحریک می کنید به دروغ
    • رضا ج IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      با قسمت اول فرمایشتان موافقم ولی با آخرش نه. متاسفانه فوتبال ما پاک نیست و اعمال نفوذ و لابی گری توش زیاده. قانون با کسی که اعتراض میکنه و حرف حق رو میزنه نباید مقابله کنه. بلایی که امسال سر استقلال آوردن نمونه اش هست.
  • MD TR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی خیلی تکراری شده؛ دیگه تمرکز بره برای آسیا. سپاهان و استقلال هم سوپرجام رو برگزارکنند تا امیدوار باشند. ضمنا اون کارت به عیسی درست بود. یه کمر گیری خوب و یه فت پا و خاک، عیسی نباید از فن فرار می کرد! بازی قبلی هم یه سرتوپ به عارف زد و او مصدوم شد پس کارت درست بود!
    • لنگ پاره پاره IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      دمت گرم خوب گفتی لنگی بی ستاره. آسیا، آرزوهای محال برای تیم لنگ که با 100 تا جام فیک داخلی هم نمیشه عوضش کرد و ما دوتاشو داریم
  • واعظ آشتیانی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    چی شد ؟ ناراحت شدید کیسه باخت ؟ چطور وقتی از صغیر تا کبیر کیسه سرتا پای فوتبال ایران را به گند می کشند دلواپس نمیشید ؟ اگر واقعا دنبال آسیب شناسی فوتبال باشگاهی هستید ، اولا بی طرف و شفاف برخورد کنید ، دوما سیستمی نگاه کنید . مگر میشه این همه تخلفات مالی در یک باشگاه باشه ، حتی مدیرعامل بیاد و چک را دو بار پاس کنه به حساب خودش ( اختلاس کنه ) ، بیشترین سود را از اشتباهات داوری ببره ، مربی اش با صغیر و کبیر درگیری داشته باشه ، قرارداد بازیکنانش ۹ برابر شده باشه ، هیچ موفقیتی هم کسب نکنه و برای فرا از پاسخگویی و توجیه شکست ، کلیت فوتبال را زیر سوال ببره ، بعدش شما بعنوان رسانه هیچ واکنشی نسبت به این رسوایی نداشته باشید ؟ بعدش هم که گندش دراومد در نقش کارگاه پوآرو بدنبال قاتل می گردید ! قاتل فوتبال ایران ، مدیران فاسد ، بازیکنان ضعیف و رسانه های مافیایی هستند .
  • کیسه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    دیگه طرفداری و حمایت بی مورد علنی شده.یه گزارشگر خجالت نمیکشه میگه سروش داره... بعد فیلم بردار با سر میخوره زمین و... نمیدونم شبکه ۳ قطع الرجاله که این آدم گزارش بازی به این مهمی رو...
  • قرمزته IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    بعنوان یه هوادار ۲ آتیشه این دو جام رو تقدیم میکنم به روح پاک مهرداد،هادی و علی عزیز .امیدوارم روحتون آرام و قرین رحمت الهی باشه.یادتان همیشه در قلبهاست.
  • پسیکولوژیست IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    جنگ اعصاب ، پرخاشگری و عصبانیت را نابرابری ، تبعیض و حق کشی در جامعه بوجود می آورد و همینطور مستقیما در فوتبال ! فوتبال بقول خیلی ها عین زندگیست و اصلا خود زندگیست ورزشی کاملا جمعی که باید تدارک شود برایش هزینه شود آراسته شود برایش دلسوزی شود از گزند رقبا و دشمنان حفاظت شود درست مثل زندگی روزمره ما ، حالا ببینید رفتار متولیان ورزش یا جامعه را با این دو تیم ، گفتم جامعه چون نام وزارت ورزش مزین به ورزش و جوانان است ببینید چه تبعیضی فاصله دار بین این دوتیم طی همین ده سال گذشته پدید آمده پرسپولیس تیمی بود که طی ۱۵ سال فقط دو لیگ برتر را قهرمان شد اما طی شش هفت سال گذشته چپ و راست جام میگیرد و از آنطرف استقلال را ببینید که همین جنابان با آن چه کرده اند ، شما داور دیروز را دیدید ؟ اشکان خورشیدی که اصلا آماده نبود و چندان هم در لیگ قضاوتی نداشته چرا باید داوری کند که آن آبروریزی انجام شود و ده دقیقه بازی بخاطر تعویض ایشان متوقف شود این کارها بدون برنامه بوده ؟ من دیروز استادیوم بودم و نمایشهای داور رو از نزدیک دیدم دوبار قهر کرد و بازی را میخواست به تعطیلی و جنجال بکشد اینها سهوی بود ؟
    • کذاب: IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      آقای به اصطلاح روانشناس شما درست میگی. وقتی تیمت سالهاست پنج برابر پرسپولیس و سپاهان و گل‌گهر و تراکتور خرج میکنه ولی هیچ نتیجه‌ای نمیگیره بایدم از جنگ اعصاب و پرخاشگری و نابرابری صحبت کنی. اگه تبعیض فاصله‌داری هم باشه اون مربوط میشه به تیم لوس حکومت که معلوم نیست این همه بودجه رو از کجا میاره و باز دستش جلوی دولت و مجلس و وزیر ورزش درازه. پرسپولیس اگه طی ۱۵ سال گذشته فقط دو بار قهرمان لیگ شد فرض کن برگرده به خوب کار کردن دیگرون و بد کار کردن خودش اما حالا که تو شیش هفت سال گذشته چپ و راست جام گرفته باید انقلت بیاریم توش و اونو متهم کنیم به دستای پشت پرده و مافیا و... . جنابعالی چطور از تیمی که این همه مشکلات ریز و درشت مدیریتی و فنی داره توقع قهرمانی داری در حالی که نه مربیاتون مربی‌اند نه بازیکناتون؟! نمونه‌اش ساپینتو که همه جور استرس و التهابی رو به تیم تحت امرش تزریق میکنه و شما اصلا نمیخوایین ببینیدش. دفاعتون خوب نیست، دروازه‌بانتون خوب نیست، مهاجمینتون خوب نیستن و کل تاکتیک تیمتون شده شیرجه رفتن و زدن توپ به دست و بازوی بازیکنای حریف.
    • کذاب: IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      داور بازی پریروز اگه  آماده نبود که ۸۰ دقیقه کم نقص قضاوت نمیکرد. حالا ۱۰ دقیقه آخر به هر دلیلی عضله پاش گرفت و جاشو به یه داور ضعیف (زاهدی‌فر) داد که سرتاپای قضاوتش ایراد داشت و حداقل یه پنالتی برای پرسپولیس نگرفت. خورشیدی اگرم بد بود برای ما بد بود چون باید سلمانی و رضاوند رو اخراج میکرد که نکرد. جنابعالی توقع داری وقتی یکی از ارکان فوتبال مصدوم میشه بدون رسیدگی به وضعش بازی ادامه پیدا کنه؟! شما یا از قوانین فوتبال چیزی نمیدونی یا اینکه تعصب زیادی کورت کرده. مطهری که مصدوم شد چقد طول کشید تا بیرون بره؟ توقع داشتی داور زیر بارون سنگ و بطری استقلالیا بازی رو قطع نمیکرد؟ اتفاقا او اجازه داشت بازی رو کلا تعطیل کنه و پرونده رو بفرسته کمیته انضباطی تا یه سه هیچ دیگه بخوره تو پیشونی تیمتون که به هر حربه‌ای متوسل میشه تا قهرمان بشه. اصلا حق شما نبود که اینقد بیایید بالا. حق تراکتور رو اونطوری خوردید و اومدید بالا. پارسال و پیرارسال حق پرسپولیس و گل‌گهر رو خوردید و رسیدید به فینال. از یه هوادار منطقی و از شما که روانشناسی این حرفا بعیده. قبول کن تیمت تیم نیست.
  • قلب یخی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    ایران از بی عدالتی پر شده قهرمان از پیش تعیین شده و تیم های دیگه فقط بازیگر و نظاره گرن..مگر میشود تاج کبیر تیم اول ایران اینطور به زمین بخورد ...چرا استراماچونی رو نزاشتن ؟چون میترسیدن..چرا فرهاد رو فراری دادن و صد اما و اگر دیگر ...
    • حسن IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      همه حقیقت رو یکجا گفتی دمت گرم
  • حامی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    متاسفانه خبر ورزشی خیلی زیرکانه حمایت می کنه از استقلال چه در نوع خبر و حتی نطر سنچی ها در بازی دیشب پرسپولیس کمترین حاشیه ممکن در چند سال اخیر خود داشته و می توان گفت در مقابل استقلال بازی خیلی بهتر وجوانمردانه تری داشت در حالیکه استقلال پر حاشیه و غیر اخلاقی بودبطور ی که اول بازی هم با بازیکنان پرسپولیس دست هم نداد حالا خبرورزشی هم حمایت نا محسوس خودش رو از استقلال دامه میده به هر طریقی که میشه
  • سهیل IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    از عزیزان استقلالی خواهش میکنم واقع بین باشید تا وقتی که ما ضعف تیمو ندید بگیریم و بجاش به زمین و زمان و داوری و وزیر و... گیر بدیم شرایط همینه. دیروز داوری همون قدر که به ضرر ما بود به ضرر پرسپولیسم بود بازی قبلی پرسپولیس جلوی هوادار دو تا پنالتی که اشتباه بود به ضرر پرسپولیس گرفته شد . من از پرسپولیس طرفداری نمیکنم اما تا وقتی که تیم ما درست نشه و بجاش به زمین و زمان گیر بدیم اوضاع همینه یه سری از بازیکنان استقلال در حد این تیم نیستن
  • سرورتیم تاابد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    آبیهاخودتونوگول نزنید،داور عمدا دقیقه ۸۰رفتو... قرمزم سردشد،به همین بهانه ۹دقیقه شد۱۱دقیقه تاگل بزنین اونم بی خطا!! ،براهمین رفت تاپنالتی عیسی رونگیرن،زاهدی نبود دوصفرتو۹۰دقیقه تموم بود،،عزیزم@ "توخودحجاب خودی حافظ،ازمیان برخیز" بسه فرافکنی خودگول زنی،برین تیمتون بسازین واشتباهات احمقانه ومرگبارمربی وبازیکن وکادر وخودتونوببینید،بعد۹۰دقیقه همه آبیهاپاشون گرفت!! داور مقصربود،جان نداشتن راه برن داور مقصربود،توزندگی به مسائل ومشکلاتتون هم اینجوری نگاه میکنید.بسسسسه بده!!
  • ناشناس IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    فوتبال ما شده آینه ی جامعه یکیش مسابقه ی کنکور یه سری از طریق رانت و تقلب و ....می رن بالابالا ها و بحدی رودار هم هستن برای بچه هایی که با زحمت خودشون در رشته ای قبول شدن با غرور و تکبر می نگرن که اونا قهرمانن دستها رو شده همه می دونن رانت و ... همه جا نفوذ کرده
  • علمدارسینایی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    دوستان عزیز کارت گرفتن ساپینتو را هیچ کس نفهمید حتی اونایی که جفتش بودند دعوای زرگری ترابی هیچ کس نفهمید چرا خورد زمین وسط بازی داور تعویض میشه وروال بازی تاییر میکنه چرا توپ میره زیر پای ترابی میخوره زمین داور به نفع خودشون خطا میگره که موجب گل دوم شد دیگه بسه تورا خدا خجالت هم خوب چیزیه به شعور هشتاد میلیون جمعیت وهواداران دو تیم توهین نکنید بیشتر پرسپولیسها رفیقم هستند ولی باور کنید اکثرا خودشون اعتراف کردند که این جام حرام وخوشحالی نکردند اقا یحیی ارواح خاک عزیزانت دست از سر این لیگ واین کثافت بازیهات بردار هر اتفاقی افتاد دفقا بعداز صحبت ایشون با داور چهارم رخ داد
    • مهران IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      نتیجه اخلاقی: رفیقات هم مثل خودت هیچی از فوتبال نمیفهمن!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی