نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
نامه افشاگرانه ساپینتو به هواداران استقلال؛ خودرو و خانه لاکچری؟ دروغ است!/ به این دلیل ایران را ترک کردم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی در نامه‌ای که به هواداران استقلال نوشته درباره شایعات مطرح شده پیرامون خودش توضیح داد.

بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس، انبوهی از شایعات پیرامون ریکاردو ساپینتو مطرح شده است. مصاحبه‌ای که حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره درخواست‌های ساپینتو بابت تمدید قرارداد ارائه کرد، شایعات درباره این مربی پرتغالی را افزایش داد و باعث شد خیلی‌ها تصورشان این باشد که او به پایان کارش در ایران رسیده است.

با گذشت ۴۸ ساعت از دربی پایتخت و شکست استقلال اما ساپینتو نامه‌ای به هواداران استقلال نوشته و درباره موضوعات مربوط به تمدید قراردادش توضیح داده است.

نامه ساپینتو که توضیحات او درباره مسائل قراردادی‌اش است که متن ترجمه کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

"هواداران عزیز استقلال، هواداران بزرگواری که هرگز و تا آخرین لحظه دست از حمایت ما برنداشتید و مثل ما بهای نپذیرفتن رفتار پیش‌داورانه‌ای که علیه استقلال شده بود را پرداختید.

ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم که در آن همه اتفاقات علیه ما بود. از تغییرات مدیریتی متعدد تا مشکلات مالی و قول‌هایی که هیچ‌وقت عملی نشد. از اشتباهات داوری تا رفتارهای تحریک‌آمیز سازمان یافته‌ای که علیه ما صورت گرفت و در کنار همه این مشکلات بی‌پایان، تنها حمایتی که ما احساس کردیم از طرف شما هواداران وفادار ما بود.

ما بسیار ناراحتیم به خاطر اینکه ما جامی را از دست دادیم که می‌توانست جایزه کوچکی برای تلاش بزرگ ما در طول این فصل دشوار باشد اما ما سرمان را بالا نگه می‌داریم چون ما هرکاری که می‌توانستیم را انجام دادیم تا هواداران خود را خوشحال کنیم. ما با دشمنان خود از روبه‌رو و پشت سر در تمام فصل مبارزه کردیم. بدون اینکه کسی حامی ما باشد و بدون اینکه دستمزدی دریافت کنیم و صدها مشکل دیگر. با این حال همچنان تا آخرین دقیقه آخرین بازی فصل زنده ماندیم. تسلیم شدن در DNA استقلال نیست.

همانطور که من باید به دلایل شخصی ایران را ترک کنم و نمی‌توانم با رسانه‌ها صحبت کنم، به منظور شفاف‌سازی بعضی از اطلاعات و اظهار نظرهایی که در رسانه‌ها از دیروز منتشر شده مایلم که برخی اطلاعاتی که درباره فرایند تمدید قراردادم تا امروز وجود دارد را با هواداران به اشتراک بگذارم.

۱- علی‌رغم مشکلات مالی، لوجستیکی و زیر ساختی در استقلال ادامه این مسیر برای رسیدن به هدفمان که افتخار برای باشگاه است خواسته قلبی من است. من این را بیش از یک ماه قبل اعلام کردم. بنابراین هر اظهار نظر و کوچک‌ترین صحبتی از طرف من که معنای خلاف خواسته من برای ادامه کار با استقلال بیان شده، کاملا اشتباه و غلط است.

۲- مذاکره برای تمدید قرارداد من از حدود سه هفته قبل با ملاقات آقای کریمی با نماینده من در دبی آغاز شد و به صورت تلفنی ادامه پیدا کرد تا دومین ملاقات آنها در تهران. باشگاه از درخواست‌های من مطلع شده که دو بخش اصلی را شامل می‌شود. یکی شرایط قرارداد و دیگری شرایط کاری.

۳- در شرایط قراردادی من به آنها اطلاع دادم که قرارداد دو ساله را ترجیح می‌دهم. یکی از بزرگ‌ترین دلایل من برای این درخواست بازی و مبارزه برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا است. ما این رویا را از دست دادیم، به خاطر موضوعات اداری. من مایلم این شانس را داشته باشم که در آینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم. علاوه بر این، این مدت (قرارداد دو ساله) حداقل زمانی است که بتوانیم یک تیم سازمان یافته مناسب از جنبه‌های تکنیکی بسازیم و همینطور سیستمی فراهم کنیم که بتوانیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم و این سیستم را شکل بدهیم تا به صورت دائمی از این منبع بازیکن استفاده کنیم. همچنین با در نظر گرفتن مشکلات مالی سال قبل و میانگین دستمزدهای مربیان داخلی و خارجی در باشگاه‌هایی در اندازه استقلال من درخواست افزایش حقوق منطقی تا ۱۵ درصد را درخواست کردم.

۴- شرایط کاری من شامل امکانات زیر ساختی، تمرینی، استانداردهای ریکاوری و توانبخشی، امکانات و دستگاه‌های فیتنس و درخواست‌های مشابه بود تا بازیکنانم بتوانند از این موارد استفاده کنند. با هدف رسیدن به استانداردهای بالاتر به عنوان یک باشگاه و تیم این درخواست‌ها را مطرح کردم. معتقدم که این‌ها نیازهای ضروری باشگاه ما هستند. برای انتخاب بازیکنان برای تیم بر اساس برنامه بازی خودم و استراتژی‌های لیگ، من نیاز دارم که اختیار تام داشته باشم و می‌خواهم که باشگاه با بازیکنان مورد نیاز من مذاکره کند و قرارداد ببندد.

۵- من اعلام می‌کنم که هر خبری درباره درخواست من برای قرارداد سه ساله یا افزایش غیرمنطقی در دستمزد و داشتن اقامت‌گاه لاکچری یا خودرو و خانه لاکچری یا هر درخواست غیرمنطقی از طرف من یا نماینده من کاملا دروغ است. دادن چنین اطلاعات غلطی برای منحرف کردن افکار هواداران بیشتر یک بهانه جهت شانه خالی کردن از مسئولیت قرارداد یک مربی دردسرساز است که ترجیح می‌دهد به جای اینکه ساکت باشد و دستمزدش را دریافت کند، تمام تلاشش را صرف می‌کند تا از بازیکنان، کادر فنی و هواداران وفادار باشگاه به شکل خستگی ناپذیر دفاع کند.

۶- انعطاف پذیری در مقابل تغییرات منطقی در شرایط هر یک از طرفین اگر یک میل مشترک وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است و در هر مذاکره‌ای معمول است. از طرف خودم باید بگویم که معتقدم تمایلم را با صبر، سخت‌کوشی و فداکاری نشان دادم، علی‌رغم اینکه دستمزدم را برای ۸ ماه دریافت نکردم، علی‌رغم همه چالش‌ها و مشکلات فصل گذشته. همچنین علی‌رغم فرصت‌های شغلی دیگری که از منطقه خاورمیانه و اروپا داشتم انتخاب اول من ادامه کار در چنین تیم فوق‌العاده‌ای بود. نماینده‌های من در این مورد به باشگاه اطلاع دادند؛ بنابراین اگر علاقه مشابهی در باشگاه هم وجود داشته باشد و آنها آماده باشند که با همدیگر برای رسیدن به بالاترین نقطه فوتبال آسیا تلاش کنیم، رسیدن به یک توافق مشترک راضی کننده در مدت چند روز به آسانی ممکن است اما اگر آنها موافق گرفتن چنین تصمیمی نیستند یا به هر دلیلی می‌خواهند بیشتر و بیشتر صبر کنند، آن وقت زمان باارزش از دست می‌رود. به همین خاطر صبر بیشتر معنی ندارد.

۷- من مجبورم که به دلایل شخصی ایران را ترک کنم اما مدیریت باشگاه مطلع است که نماینده من چند روز دیگر در ایران حضور دارد و کاملا در دسترس است. بنابراین اگر باشگاه آماده است ادامه مذاکرات تا رسیدن به نتیجه نهایی (عقد قرارداد) به آسانی ممکن است.

با بهترین آرزوها برای همیشه، یکی از آبی‌ها ریکاردو ساپینتو"

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • حمیدخان IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    ساپی خان وقتشه بری با خاطرات خوب و بد .....
    • تاجی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      وقتی دوست نداری تیم رقیبت به ثبات برسه:
    • ابی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      ساپینتو بمونه ولی تو قراردادش حتما ذکر بشه اگر این رفتاراش ادامه داشته باشه و به خاطر این رفتارا محروم بشه به ازای هر جلسه محرومیت و نبودن کنار زمین باید از قراردادش کم بشه
    • اسی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      استراماچونی هم از این نامه ها و پست های مجازی زیاد داد ، دست آخر کیسه رو سر کیسه کرد و فقط پول گرفت و رفت
    • میلاد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      کریمی یادت باشه ----- شاه ساپینتو باید باشه
    • ارسلان CH ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      پینتو استقلال رو دوست داره از نظر فنی تیم خوب بازی میکرد البته خودش در بستن تیم نقشی نداشت بهش فرصت بدین اما باید رفتارش رو تغییر بده از نظر فنی هیچ مربی استقلالی در حد ساپی نیست نکو، رحمتی و... در حال حاضر دردی از استقلال دوا نمیکنه
    • کلنگلیس IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      بارهاگفتم بازهم میگم حجت کریمی دست نشانده ی قربانزاده تواستقلاله واین مدیران دست پختهای سلطانی فر برای دوران پسامسعود هستند
    • حسین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      به خدا با این همه مشکلات مدیریتی وبی پولی واینکه بازیکنان را هیچکدام ساپینتو انتخاب نکرده خوب نتیجه گرفته براي سال اول اگر یک مهاجم نوک گلزن ویک مدافع خوب میانی ویک هافبک طراح اضافه شود البته حفظ بازیکنان سال قبل و اینکه ساپینتو هم تضمین نماید که وارد حاشيه ها نشود حتی وقتی که درون زمین هست می تواند مثل مربیان بزرگ روی نیمکت بنشیند وکمک خود را کنار زمین بفرستد صمنا علاوه بر خسرو حیدری از بازیکنان بازنشسته استقلال مثل پیروز قربانی ،مجتبی جباری ،امید روانخواه وحتی ستار همدانی حداقل ۲نفر از اینها به تیم اضافه شوند که ستار همدانی می تواند نقش کریم باقری پرسپولیس را انجام دهد اگر این تصمینها را بدهد تمدید گردد ساپی عزیز اگر مقابل لنگپولیس وقتی گل مساوی را زدند می رفت وروی نیمکت می‌نشست وآبی می نوشید بهترمی توانست در ادامه تیمش را کوچ نماید وحاشیه سازان هم تیرشان به سنگ می خورد ایشان باید مشاور فنی از پیشکسوتان استقلال در کنارخودش داشته باشد هرچند بیژن طاهری خیلی زحمت می کشد ولی می‌توانستند صادق ورمزیار هم به عنوان مشاور والبته حاشيه شناس کمکش نماید
    • عادل IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      ساپی خان نور دیده ماست ایشان دانش بالایی دارد ولی به شرطی خط هافبک ودفاع را هم سر وسامان دهد درسته رصاوند ومهری را ایشان ساخت اما واقعا یک هافبک طراح مثل علی کریمی نیاز مبرم داشتیم در صمن بازیکنان دفاعی زیادی در کشور داریم اگر این دو بازیکن خارجی هزینه بالایی دارند می شود مدافع بلند بالای آلومینیوم را هم خرید ویک دروازبان به عنوان رقیب حسینی مثلا حمیدی را خرید چون واقعا حسینی از نطر اخلاقی خوب است ولی بعضی از بازی‌ها تمرکز نداشت بعضی از بازیکنان مثل علامی وسلمانی واقعا برای ذخیره استقلال خوب بودند حیف جلالی که قدرش را ندانستیم
  • ناشناس IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    ساپینتو بهترین سرمربی برای استقلاله برای فصل اول و نتایجی که باتمامی مشکلات استقلال داشت نتایج خوبی گرفته اما باید شرایطی باهاش طی کنن
  • ناشناس IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    حیف که بره
  • منصور IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    فراری اش دادند
    • دلال پرتقالی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      خخ فراریش دادن ؟! خدایا این طرفداران کیسه کش رو از ما نگیر ؟! فراری دادن به فراری دادن پروفسور برانکو ایوانکوویچ عزیز میگن که هفت هشت تا جام آورد و دیدن حریف پرسپولیس نمیشن اول ستاره هاش مثل طارمی و....فراری دادن دیدن بازم پرسپولیس ضعیف نشد ایندفعه بهترین مربی تاریخ پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ رو فراری دادن اونم با وجود اینکه خود برانکو میلیون ها دلار درآمد زایی کرده بود ؟! به این میگن فراریش دادن نه مربی دلال شما که فقط بلده جو سازی کنه ده آخه بفهمید جماعت کیسه کش اگه ساپینتو و تیمتون کیسه وجودش رو داشتن رو در رو اونم با کمک داوری سرورشون پرسپولیس رو میبردن
    • پوریا US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      کلا همه مربیان پرتغالی فحاش زورگو هستن. نمونه واضح مورینیو کیروش همین جناب استاد وحشی گری ساپینتو و ۲درجه پائینتر از همشون مورایس که فقط پایان فصل باز از دست رفتن جام با شانتاژ از سمت باشگاه حاشیه سازی کرد. زیاد دنبال پرتغالی ها نباشید.
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    من به عنوان طرفدار استقلال از رفتارهای ایشون اصلا راضی نیستم. اون اصلا روی رفتاراش کنترلی نداره، حتم دارم با این فرمون تا چند سال دیگه هم که باشه نمیتونه طعم برد و قهرمانی روی لب هوادار بزاره. خدا کنه شرش کم بشه
    • تاج سر فوتبال ایران IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      باشه قشنگ معلومه که استقلالی هستی خخخخخخخخخخخخخخخ لنگی برو دوغتو بنوش
    • استقلال همیشه قهرمان IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      تو باخت پلیسی بدبخت ی دوری تو مجازی بزن ببین باخت پلیس کجا بوده و الان ب لطف داوران ب کجا رسیده،از ساپینتو و تیم وحشت داشتید معلومه هوچیگر مجازی شدید بدبختها،استقلال سرور تمام ام ها بوده ،هست ،خواهد بود برای همینه میسوزید همتون
    • Aqeel IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      معلومه که لنگی خاصی هستی اگه دقت کرده باشی توهر بازی ک شروع به پرخاشگری کرده یک عامل خارجی بوده ک تحریکش کرده مث همین دربی که کمک داور تحریکش کرد
  • تاجی اصیل IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    لحن ملتمسانه از مربی به اصطلاح حرفه ای! چه به روز استقلال آوردن که این مربی گمنام پارسال و حالا معروف شده با نام استقلال ، با این نتایج فاجعه این جور به خودش اجازه میده هواداران رو سپر خودش کنه. هر چند محتوای بیانیه اش ناآشنا نیس! اگه از کی روش مشورت نگرفته باشه که چه جوری بمونه، اسمم رو عوض میکنم. انگار مربیان پرتغالی، استاد قهرمان شدن بدون جام برای هوادارای ساده هستن
  • فیروز IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    اخلاق سرچشمه پیروزی است سرمایه ایشان دادوبیداد بود این تیم با مربی ایرانی قهرمان شد لطفاً با مربی خوب ایرانی قرارداد به بنیدید این بچه ها لایق پیروزیند
  • ناشناس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    ساپینتو در حال حاضر بهترین گزینه برای استقلاله به شرطی که بپذیره به هیچ عنوان در مصاحبه هاش به غیر از مسائل فنی به هیچ مورد دیگه نپردازه و کلا مسائل داوری و حاشیه ها رو به مدیر تیم واگذار کنه و خودش وارد حاشیه نشه در غیر اینصورت نمی تونه به استقلال کمک کنه چون سایر تیم ها با توجه به هیجانی بودن ایشون زود به حاشیه اش می برن و می تونه تیم رو به حاشیه ببره و در طول فصل امتیاز از دست بده و دستیار ایرانی دیگری که بتونه مثمر ثمر باشه اضافه بشه
  • اصغرمحمدزاده یادگار IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    ساپینتو حیف بره درست جام نگرفت ولی خداییش استقلال تا حالا این جوری تمام فصل را خوب بازی نکرده بود
  • آبی وفادار IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    هوادار عزیز استقلال لطفا نزاریم سناریو سالهای قبل تکرار بشه ما واسه موفقیت به ثبات نیاز داریم،بخدا با شرایط فاجعه مدیریتی و.. ساپیتو عالی نتیجه گرفته تعصبی که اون به استقلال داره خیلی از خودیا ندارن،درخواست حداکثری تمدید با ساپینتوی شیردل💜
  • استقلالی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    وقت رو تلف نکنید و سریعا تکلیف سرمربی باید روشن بشه تا با نظر سرمربی بازیکنای مورد نظر جذب بشن ... به خدا قسم 80 درصد راه قهرمانی پیش فصل و زمان یارگیریه باور کنید لنگ قهرمانی رو تو پیش فصل زمانی که هر بازیکنی که یحیی خواست درویش گرفت ولی استقلال یه ماه مونده به لیگ تازه داشت سرمربی انتخاب میکرد... فصل قبل مجیدی خودش تیمو بست دیدید چیشد ... چیزی که کاملا مشخصه خیلی از بازیکنا اصلا در حد استقلال نیستند ... به نظر من ارزش داره یه فصل دیگه به ساپینتو فرصت داد البته به شرطی که قیمتشو بالا نبره و خودش تیمو ببنده مگر اینکه یه خارجی خیلی بهتر و درجه یک بیارن ... از بین ایرانیا مجیدی که قرارداد داره میمونه فقط نکو ... اسم رحمتی و الهامی هم نیارید که شوخیشم قشنگ نیست
  • سید IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    مربی خوببه ولی زودتر از اونی که فکرشو بکنی عصبی میشه
  • روح RO ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    بهترین مربی برای استقلال همینه راست و حسینی حرفشو میزنه البته چون هدف نابودی استقلال است مطمن باشید نمیزارن ساپی برگردد
  • بهزاد IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    شما لنگی هستی خودتو به جای هوادار استقلال جا زدی
  • مسعود IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    قهرمانی در لیگ برتر ایران فرمولی داره که ساپینتو ازش بی بهره است. فرمولی که اصول اولیه اش آرامش و تمرکز فکری در بازی هاست که ساپی ما در این دو اصل نمره اش با ارفاق صفر است. شاه فرهاد دانش فنی ساپینتو را نداشت ولی این دو اصل ملکه ذهنش بود برای همینم موفق بود . ساپینتو اگه دو ساله هم ببنده قهرمانی درکار نخواهد بود.
  • پوریا US ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    باشه تو خوب. از نگرفتن پول تو ۸ ماه رسیدن به ۳ماه عدم دریافت پول. بعدش اعلام شد همین شخص پرتغالی ۱۰۰هزار دلار طلب داره و دستیارانش با تسویه حساب ایران ترک کردن. حالا ببینید بازیکنان هوچیگر کیسه که شبانه تو مرایم جشن تولد یامگا داخل رستوران عارف غلامی بودن دریافتیشون چقدر بوده. قائدی که خودش اعتراف کرده قرار داد قرضی دلاری بسته. یعنی تا این حد حکومتی طلبکار از همه جا. فقط هم میگن پول نداریم دریافتی پائین.
  • كاج عابي IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    ساپي جون نرو بمون بازم برامون جام بيار
  • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    ادب مرد به از دولت اوست ساپینتو شخصیتی نامتعادل دارد و بسیار فحاشی میکند و برای فوتبال ایران بسیار بسیار نامناسب است و عزت ایرانی چنین شخصیتی را نمیخواهد از مسولان استقلال میخواهم چنین افرادی را هرگز به استقلال نیاورند
  • کیاوش IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    مردیکه کارت قرمزی هستش باید بستری بشه کنترل نداره به جای این فحاشی ها تیمتوجمع کن
  • ایرانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    فراری اش دادن همانطور که قبلا مربیان بزرگی همچون شفر؟استرا، فرهاد مجیدی،،و حالا مربی بزرگی مثل ساپیتو،،تا تیم حکومت با جام‌های جعلی و باد آورده در فوتبال ایران جولان بده .لعنت بر مافیا
  • آتون IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    وخلاااااصه پرسپولیس پرسپولیسه استقلال همکه اسمش دوچرخه سواران هست بهتره همیشه وهمیشه احترام بزرگتر وریش سفیدخودشون پرسپولیس کبیر رو نگه دارن گواردیولا مورینیو وحتی ازکهکشان راه شیری هم برین مربی بیارین همینه که هستین چون پرسپولیس سرورته راستی دوچرخه سواران شماره حساب بدین صدقه هامونو بدیم به فتل اونم تقسیم کنه بینتون یاهم چندین میلیارد پول داریم توای اف سی وفیفا سودشو بدیم به تیمتون
  • علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    ساپینتو عزیز ، بزرگوار ، ای جوانمرد : اینجا سیستم و تاکتیک و تکنیک و تلاش همه و همه اون سوت دست داوره نتیجه جای دیگری تعیین میشه فوتبال ایران به همین دلیل است که سالها از فوتبال آسیا عقب مانده نتونسته یه مقام در آسیا بیاره سیستم فوتبال ایران فشله ، انسان باشرفی هستی تو را به خدا میسپاریم و برای سلامتی و شنیدن اخبار موفقیت هایت به درگاه خداوند متعال روز و شب دعا گو می مانیم و مجازات ظلمی که در حقت شد را نیز به خدا واگذار می‌کنیم خداوند متعال پشت و پناهت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی