دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
۹ |
۰
کلوب| جنایات و مکافات ساپینتو...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با اتمام این فصل، کمتر از هفت روز دیگر نقل و انتقالات تابستانی میان تیم ها، آغاز می شود و شاهد یک پیش فصل جذاب و داغ برای لیگ بیست و سوم، خواهیم بود.

وضعیت استقلال، مبهم است و معلوم نیست چه کسی هدایت آبی‌ها را در بیست سومین دوره لیگ برتر، برعهده خواهد گرفت. از سویی، ساپینتو دلش با تیم است و دوست ندارد به همین زودی و تنها با گذشتن یک فصل، از استقلال جدا شود.

ریکاردو ساپینتو ،عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. از دیدگاه برخی کارشناسان، استقلال مدرن ترین و هجومی‌ترین فوتبال را مقابل اکثر تیم‌ها، ارائه کرد. در مقاطعی از فصل، استقلال ساپینتو را به لیورپول یورگن کلوپ، تشبیه می‌کردند. شیوه پرس کردن و بازی سازی به وسیله پرس‌های سنگین، مهم ترین عامل برنده بودن تیم ساپینتو بود؛ هرچند که چنین سبکی، در بعضی دیدارها، برای استقلال جواب نداد.

استقلال در فصلی که گذشت، صاحب بهترین خط حمله لیگ شد. با به ثمر رساندن پنجاه و دو گل در سی بازی، با میانگین 1/73 گل، نشان می‌دهد که استقلال در هر دیدار به طور متوسط، بیشتر از یک گل، وارد دروازه رقبا کرده  است. ضمن اینکه او با ساختن مثلث قائدی، محبی و مطهری، هر تیمی را در خط دفاعی به زانو درآورد و کار را برای مدافعان حریف، سخت و مشکل می‌کرد. این ویژگی، از بازی با ملوان در نیم فصل دوم، برجسته شد. با جلوتر رفتن لیگ، شاگردان ساپینتو، درخشیدند و در فاز هجومی، بی نظیر و تماشاگر پسند ظاهر شدند.

البته ضعف مربی پرتغالی و کادر فنی اش، در بازی‌های بزرگ و قدم‌های آخر مشخص شد. باخت به صورت رفت و برگشت مقابل سپاهان، از دست دادن دو جام در تقابل با حریف سنتی خود و حاشیه‌هایی که گریبان گیر مدیریت باشگاه استقلال در اواخر فصل شد، دلایلی بود تا استقلال به غیر از فتح سوپر جام، در کسب جام حذفی و لیگ برتر ناکام بماند.

شاید اگر استقلال دروازه بان بهتری در ترکیب خود داشت و در دفاع، بهتر کار می‌کرد، می‌توانست به جای پرسپولیس، دبل کند. طرفداران استقلال، به خصوص در چند مصاف آخر، به طور مشخصی از دروازه بانی حسینی ناراضی بودند. به نظر می‌رسد  او فصل بعد در تیم، جایی ندارد و از همین حالا، آبی‌ها باید به دنبال یک گلر مطمئن باشند. از فولاد خوزستان به عنوان مقصد احتمالی سید حسین حسینی، نام برده شده است. نگرانی اصلی هواداران استقلال، از بابت نیمکت و سرمربی می‌باشد. با محرومیت چهار ماهه ساپینتو، بعید است که مدیران استقلال، او را برای فصل بعد در تیم نگه دارند و با او تمدید کنند؛ چرا که چهار ماه، تقریبا یک نیم فصل محسوب می‌شود و به احتمال قریب به یقین، ده تا یازده بازی، ساپینتو باید از سکوها کار را دنبال کند. مسئله چهار ماه محرومیت ساپینتو هم اعتراض استقلالی‌ها را با خود به همراه داشت.

آبی‌ها هم اصلا علاقه ای به جدایی ساپینتو ندارند و این موضوع، آنها را حسابی کلافه کرده است. هواداران سپردن تیم به یکی از سه مربی ذکر شده را به هیچ وجه نمی‌پسندند؛زیرا که ساکت الهامی، جواد نکونام و مهدی رحمتی، تا حدودی در سبکی مشابه، کار می‌کنند و بازی‌های به شدت واکنش گرا و تدافعی را به اجرا می‌گذارند. تنها فرق این سه نفر، در میزان تجربه آنهاست. اگر بر حسب تجربه، بخواهیم به این سه نفر امتیاز دهیم، به ترتیب ساکت الهامی، جواد نکونام و مهدی رحمتی، اولویت‌های استقلال در جایگزینی ساپی خواهد بود. ناگفته نماند مهدی رحمتی خودش اعلام کرد که فعلا قصد نشستن بر روی نیمکت استقلال را ندارد و دست به چنین اقدامی، نمی‌زند.

همه هواداران استقلال می‌دانند که این نام‌ها برای نیمکت باشگاه استقلال، کوچک و زود هستند. آنها دوست دارند ساپینتو بماند یا اگر چمدان خود را بست و رفت، یک مربی خارجی، سکاندار آبی‌ها در فصل بعد باشد.

قبل از فینال جام حذفی، مدیران استقلال، به طور رسمی‌و علنی، حمایت خود را از ساپینتو، اعلام کردند اما پس از باخت برابر پرسپولیس، ورق برگشت و ساپینتو را متهم به شرط گذاشتن برای قرارداد از جمله بستن قراردادی سه ساله، صاحب شدن استخر، ماشین و خانه لاکچری و آنچنانی و چیزهای دیگر کردند که توسط خود ریکاردو، تکذیب شد. او در نامه اش به طرفداران استقلال، چنین مواردی را کذب محض و حرف‌هایی باطل خواند و مدعی شد که تمامی‌این نکات قید شده، بازی با روح و روان طرفداران این باشگاه است و بیشتر جنبه منحرف کردن ذهن هوادار  به سمت و سویی دیگر دارد. ریکاردو همچنین به کمبود زیر ساخت‌ها، نبود زمین تمرین مناسب و تاخیر هشت ماه در دریافت دستمزد خود، اشاره‌هایی کرده بود.

اما آنچه که در حال حاضر برای او اهمیت دارد، ماندن و ادامه دادن با آبی‌های پایتخت است.

او به دفعات مکرر نشان داد که چقدر روی تیم و بازیکنانش حساس می‌باشد و منافع آنها را بر خود ترجیح می‌دهد. حتی با وجود چهار ماه محرومیت، عشق و علاقه فراوان او را نمی‌توان نسبت به استقلال نادیده گرفت! این قضیه را از پاراگراف آخر نامه اش، متوجه خواهید شد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کلنگلیس IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    بایدفیفا درپرونده های فسادلنگ ورود کند البته بامستنداتی که به فیفا ارسال شده انشاالله به زودی شاهد نابودی بزرگترین مافیای فوتبال درآسیا یعنی بولینگ عبده خواهیم بود
  • کلنگلیس IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    درلیگ ایران یک تیم سوگلی ۴۴ساله این حکومت است ومابقی تیمهاباید درچندجبهه بجنگند تابتوانند قهرمان شوند سالهاست عادت کردیم که کاپ رااول فصل داخل اسنپ گذاشته وآدرس مشتری راهم که تمام راننده های اسنپ میدانند هرسال قبل ازشروع لیگ روی کاپهامینویسند برسد به دست تیم سوگلی حکومت لنگ ولی سال قبل فرهادمجیدی وسردارآجرلو مافیای لنگ رو درچندجبهه شکست دادند ودراصل آنهاپیروز میدانهای مسابقه ی فوتبال وجنگ بامافیای لنگ حکونتی شدند وهمین امرباعث سوزش بیش ازحدمافیای لنگ شد تاامسال سه کاپ اسنپی برای بدست آوردن دل مسئولین حکومت لنگی به گل ممدوقالی دزدوباندفسادداوری تقدیم کنند وازفشاروسوزش حتی داوران لنگی هم نتونستن جلو خودشونوبگیرن ودر جشن کاپ اسنپی تیم محبوب نظام شرکت کردند وامادرآخر یه افتخارتوآسیابقول فرزاد پدرانتون ندیدن خودتونم نمیبینین بچه هاتونم نخواهنددید
  • ناشناس IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    ساپینتو بماند از همه ی گزینه ها بهتره دستیاران قوی کنارش باشه این چن ماه هم بنفع ایشون هم استقلاله نکات فنی رو از طریق دستیارانش به تیم منتقل کنه و بعد محرومیت فکر کنه رو سکوها هدایت می کنه از جنب و جوشش کم کنه هر وقت تیمش گل زد جای خود بشینه گریه کنه خلاصه کنار زمین مثل ربات وایسه و تکون نخوره یه دستمال با خود بباره چنانچه مجبور شد اب دهنش رو بیرون بریزه از دستمال استفاده کنه مبادا فکر کنن منظوری داشته اگر قانون اجازه میده یه مدت مصاحبه نکنه و فردی رو مسئول این کار کنن در مصاحبه ها غیر از عملکرد فنی تیم از هیچ تیم یا فردی خارج از تیم خود صحبت نکنه شاید به این شکل دیگه بهانه دست مافیای فوتبال ندن اما دنبال سرمربی گشتن فرصت سوزیه تیم قشنگی داشت و اگر نقاط ضعفی داشتن ایشون بهش آگاهه و می تونه در زود ترین زمان برطرف کنه ، چنانچه اخراجش کنید عواملی که دخیل بودن دست از دخالت کردن در استقلال برنمی دارن و همیشه سوژه ای برای دخالت کردن پیدا می کنن
  • سامی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    موندنش فایده ندارد ، چون تیم های حریف قلقش رو می‌دونن ، نیمکت حریف از اول بازی شروع میکنه به تحریک های مختلف تا یک جایی صبرش رو لبریز کنن ، حتی توی یک بازی فحش پرتقالی بهش دادن ... واقعا فوتبال اینقدر ارزش نداره که فردا روزی این مربی بره کشورش و بجای صحبت از از فرهنگ والای ایرانی ها ، از ریاکاری و بد دهنیشون بگه...متاسفانه ناظران بازی ها هم در این مورد اصلا کاری نکردن و فقط به لحظه انفجار ساپینتو کار دارن... چرا؟ چون جریمه خوبی می‌ره توی جیب کمیته اخلاق
  • M IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    استقلال تمام قهرمانی هاشو با مربیان ایرانی گرفته و هیچ هواداری نمیخواد ساپینتو یا مربی خارجی بیاد از طرف هواداران نظر نده
  • ناشناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    چنانچه مربی داخلی بزارن بهترین رو بر اساس نظرات فنی باید انتخاب کنن اما متاسفانه هر وقت داخلی هم گزاشتن بین راه خسته اش کردن و فراریش دادن به غیر مجیدی که از حمایت کامل آجورلو برخوردار بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی