نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ریکاردو ساپینتو - استقلال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ریکاردو ساپینتو سومین سرمربی خارجی استقلال بود که نتوانست در پایان فصل به عنوان قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کند.

آبی‌پوشان پایتخت فصل ۰۲-۱۴۰۱ را در تلخ‌ترین حالت ممکن به پایان بردند؛ آن‌ها با وجود کسب ۶۲ امتیاز نتوانستند جایگاهی بهتر از سوم جدول را از آن خود کنند و در جام حذفی هم با وجود رسیدن به مرحله فینال، نتوانستند مقابل حریف سنتی به پیروزی برسند و شکست مقابل پرسپولیس باعث شد تا دست آن‌ها از جام قهرمانی در رقابت‌های حذفی هم کوتاه بماند. در این میان، ناکامی بزرگ به نام ریکاردو سا پینتو به‌ثبت رسید؛ سرمربی پرتغالی که امید داشت در اولین فصل حضورش در استقلال بتواند جام‌های متوالی به‌دست آورد اما به جز قهرمانی سوپرجام، افتخار دیگری نصیب آبی‌ها نشد.

ساپینتو که در نقش چهارمین سرمربی خارجی رسمی استقلال در تاریخ لیگ برتر کارش را آغاز کرد، تیمش نمایش‌های تهاجمی داشت و طبق آمار و ارقام، آبی‌پوشان پایتخت توانستند رکورد امید گل در تاریخ لیگ برتر هم بشکنند اما با وجود ثبت این رکورد، حسرت قهرمانی در لیگ برتر به دلِ سرمربی پرتغالی ماند. ریکاردو ساپینتو روزهای پرماجرایی را می‌گذراند و گفته می‌شود که احتمال جدایی او از استقلال بیش از احتمال ماندنش است؛ البته که آبی‌ها پیشنهاد خود را به سرمربی پرتغالی ارائه کرده‌اند و منتظر پاسخ سا پینتو هستند.

کُخ و استراماچونی و رویاهای نافرجام

رولند کُخ اولین سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود؛ سرمربی‌ای که در دومین دوره لیگ برتر کارش را در استقلال آغاز کرد و در ۱۸ مسابقه روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نشست و توانست این تیم را تا رتبه چهارم جدول برساند اما تا پایان فصل روی نیمکت آبی‌ها نماند و از سمتش کنار رفت تا نتواند در تنها سال حضورش در استقلال، تا پایان فصل بتواند و برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش کند.

آندره‌آ استراماچونی هم در شرایطی مشابه کُخ در لیگ نوزدهم، در قامت سرمربی استقلال کارش را آغاز کرد اما عدم پرداخت مطالبات استراماچونی باعث شد تا عمر حضور او روی نیمکت استقلال به نیم‌فصل هم نرسد و سرمربی پرتغالی با کسب ۷ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت کارش را در استقلال به پایان برد تا این سرمربی خارجی آبی‌ها در لیگ برتر هم نتواند تجربه قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی ایران را به‌دست آورد.

انتشار تصویر سرمربی خارجی استقلال بعد از سال‌ها بی‌خبری/ آبی‌ها اسیر خرافات شدند؛ با این مربیان موفق نمی‌شوید

مسیر مشابه شفر و ساپینتو و یک حسرت بزرگ!

وینفرد شفر که از او به عنوان دومین سرمربی خارجی استقلال در لیگ برتر یاد می‌شود، بیش از همه سرمربیان فرصت برای کسب قهرمانی داشت. شفر در اولین سال حضورش در استقلال، جانشین علیرضا منصوریان شد و تیمی که در قعر جدول حضور داشت را به رتبه سوم جدول رساند اما دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند و نتوانست در لیگ هفدهم به قهرمانی برسد. با این وجود، سرمربی آلمانی در نقش خود ابقا شد اما نتایج سینوسی استقلال با شفر در لیگ هجدهم باعث شد تا او پیش از پایان فصل و در هفته بیست‌وهفتم از سمتش کنار برود تا با حسرت قهرمانی در لیگ برتر ایران کارش را به پایان ببرد. البته که وینفرد شفر در دوره حضورش روی نیمکت استقلال توانست همراه آبی‌ها قهرمانی در جام حذفی را تجربه کند.

ریکاردو ساپینتو هم بعد از شفر، در میان سرمربیان خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر بیشترین فرصت را برای قهرمانی داشت اما نتوانست از این فرصت بهره ببرد. سا پینتو در فصل اخیر روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نشست و تیمش همواره در کورس مدعیان حضور داشت اما آبی‌ها نتوانستند در قامت قهرمان فصل را به پایان ببرند تا همچنان ناکامی سرمربیان خارجی در استقلال برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ادامه داشته باشد. البته که سا پینتو هم به مانند شفر در استقلال یک جام به‌دست آورد و او توانست آبی‌ها را به عنوان قهرمانی سوپرجام برساند.

بیشتر بخوانید: ساپینتو: اخراج شدم و آن داور به من می‌خندید/ فحاشی و تمسخر من را عصبی کرد!/ شکستن شیشه‌های هتل؟ چرا تا ایران بودم این حرف‌ها را نمی‌زدند؟

انتشار تصویر سرمربی خارجی استقلال بعد از سال ها بی خبری/ آبی ها اسیر خرافات شدند؛ با این مربیان موفق نمی شوید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ع ق QA ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    صمد مرفاوي را بيارن يا عنايتي را البته منصوريان هم خوبه
    • شفای بابا مسعود IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      لنگی بازیها تموم شده اجازه دادن از اتاق فکر مافیای سرخ بزنی بیرون ؟
    • ارسلان IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      صمد مرفاوی رو میفرستیم پیروزی، البته گل محمد هم دستیارش باشه بد نیست
  • قلم های سیاه فوتبال IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    استقلال از بعد فنی و فوتبالی طی همین پنج شش سال اخیر بجای یک قهرمانی حداقل میتوانست سه قهرمانی داشته باشد اما متاسفانه همانطور که آن فوتبالیست نازنین گفت این فوتبال را لجن گرفته و همانطور که ساپینتو اشاره داشت تبدیل به جنگل شده ، به نظر شما اگر حامیان پرسپولیس استراماچونی را فراری نمیدادند او با استقلال قهرمان نمیشد ؟ به نظر شما همین فصل اگر حامیان پرسپولیس امتیازات استقلال را پایمال نمیکردند استقلال قهرمان نمیشد ؟
  • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    فقط داور و داشته باش بفیش حله...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی