نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لیونل مسی
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اینتر میامی مقصدی مملو از ابهام برای لیونل مسی است. مشخص نیست که آیا مسی در این لیگ به موفقیت می‌رسد یا آینده خوبی در انتظارش نخواهد بود.

لیونل مسی پس از پاری‌سن‌ژرمن به گزینه‌های خود فکر می‌کند. نور خورشید و سبک زندگی فلوریدا ممکن است جذاب باشد، اما باشگاه بیش از اندازه معمولی و متوسط است.

هیاهوها و هو کردن‌ها در بازی خداحافظی لیونل مسی به عنوان بازیکن پاری‌سن‌ژرمن نشان داد که او چقدر به یک شروع جدید و یک باشگاه جدید نیاز دارد. او با پایان قرارداد در تابستان امسال و رسیدن به اواخر دوران حرفه‌ای خود با سه گزینه روبه‌روست: بازگشت احساسی به بارسلونا، انتقال به عربستان سعودی که می‌تواند یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد، یا انتقال به لیگ آمریکا. شاید هواداران پی‌اس‌جی از مسی خسته شده باشند، اما خیلی‌ها هنوز او را می‌خواهند.

همانطور که مشخص است MLS گزینه سوم برای مسی خواهد بود. روز دوشنبه، پدر گفت که پسرش «دوست دارد به بارسلونا بازگردد»، در حالی که صدها میلیون دلاری که سعودی‌ها پیشنهاد می‌کنند، حتی فردی با ثروت خیره‌کننده مانند مسی را وسوسه می‌کند. با این اوصاف، MLS از زمانی که دیوید بکام در سال ۲۰۰۷ به لیگ پیوست، به این شدت به دنبال جذب بازیکنی نبوده است. مسی مانند بکام بازیکنی است که در ایالات متحده و کانادا تغییرات شگرفی ایجاد می‌کند. او می‌تواند مرحله جدیدی از رشد را برای MLS و به طور کلی ورزش در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۶ در خاک آمریکای شمالی آغاز کند.

لیونل مسی

علاقه اینتر میامی به مسی دیرینه است. زمانی که مسی در سال ۲۰۲۱ بارسلونا را ترک کرد، اینتر میامی پیشنهادی ارائه کرد. حتی قبل از اینکه آنها وارد MLS شوند، مسی به عنوان یک خرید احتمالی شناخته می‌شد. پیگیری‌های اینتر میامی سال‌هاست که ادامه دارد، اما بعید است مسی تحت تاثیر آنچه می‌بیند قرار گیرد.

فیل نویل هفته گذشته پس از چهار شکست متوالی که تیم را در انتهای کنفرانس شرق قرار داد، از سرمربیگری اینتر میامی برکنار شد. این روند با باخت خانگی روز شنبه مقابل دی‌سی یونایتد به پنج شکست متوالی افزایش یافت و خاویر مورالس تا اطلاع ثانوی به عنوان سرمربی موقت در باشگاه حضور دارد. مسی حتی نمی‌تواند با سرمربی‌ای که قرار است برای او بازی کند حرف بزند. او همچنین نمی‌تواند با اطمینان به تیمی که قرار است به آن ملحق شود نگاه کند. اینتر میامی تنها به این دلیل که نویل مربی بدی بود در انتهای شرق نیست: آنها کیفیت رقابتی بودن را ندارند. ژوزف مارتینس و لئوناردو کامپانا ریشه دارند و ژان موتا و دریک کلندر در این فصل تاثیرگذار بوده‌اند، اما تیم اینتر میامی در این چند سال به شکل ضعیفی ساخته شده است.

در سال ۲۰۲۱، اینتر میامی به دلیل نقض قوانین فهرست لیگ مجازات شد. این باشگاه با جریمه لیگ ضربه خورد و بودجه تخصیصی آن برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بسته شد، چیزی که همچنان مانع آنها در بازار تجارت و نقل و انتقالات شده است. مسی با رانده شدن از بارسلونا مطمئناً به اندازه کافی سوء‌مدیریت‌ها را در دوران حرفه‌ای خود تجربه کرده و دیگر برایش بس است.

علاوه بر همه اینها، مسی به عنوان بازیکن اینتر میامی بازی‌های خانگی خود را در استادیوم موقت ۱۸۰۰۰ نفری در فورت لادردیل زیر مسیر پرواز یک فرودگاه بین‌المللی انجام خواهد داد. اینتر میامی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای ساخت یک مکان جدید یک میلیارد دلاری در خود میامی دارد، اما ساخت و ساز هنوز شروع نشده است.

اگر مسی به دنبال بهترین تیم MLS باشد، آن تیم اینتر میامی نیست. لس‌آنجلس اف‌سی با ساختار هوشمندانه، پشتیبانی کامل خانگی و موفقیت‌های اخیرش، گزینه بهتری خواهد بود. آتلانتا یونایتد و سیاتل ساندرز دو تیم بزرگ دیگر هستند که می‌توانند ارائه قوی‌تری داشته باشند.

لیونل مسی

البته مسی در این مرحله از حرفه خود به چیزی فراتر از فوتبال فکر می‌کند. او در حال حاضر ملکی در میامی دارد و مرتباً از این شهر بازدید می‌کند. سبک زندگی فلوریدای جنوبی به وضوح برای مسی جذاب است و اگر او در نهایت زندگی ساحلی میامی را به ریاض ترجیح دهد، چندان تعجب‌آور نخواهد بود.

همچنین پیشنهاد MLS می‌تواند شامل بندهایی باشد که مسی را فراتر از دستمزدش تشویق کند. همکاری لیگ MLS با آدیداس می‌تواند درهای تجاری جدیدی را برای مسی باز کند. آیا آنها مایل به واگذاری بخشی از فروش پیراهن هستند؟ آیا اپل می‌تواند به عنوان شریک پخش جدید MLS وارد جریان شود؟

دان گاربر، مدیر MLS در پاسخ به این سوال که چگونه لیگ می‌تواند قوانین خود را برای به خدمت گرفتن مسی، که مسلما بهترین بازیکن جهان است، تغییر دهد، گفت: «ما در ارائه راه‌های هوشمندانه برای جذب بازیکنان برای باشگاه‌هایمان در بازار مناسب بسیار خوب عمل کردیم. در مورد مسی هم امیدوارم به خوبی معامله را انجام دهیم.»

مسی ممکن است اهمیتی به ظاهر بد اینتر میامی در زمین ندهد. به هر حال، او می‌تواند به تنهایی در مسابقات پیروز شود. لس‌آنجلس گلکسی فصل قبل از امضای قرارداد با بکام از حضور در پلی‌آف بازماند، اما یک مکتب جدیدی با کاپیتان سابق انگلیس در تیم خود ایجاد کرد. در MLS، تبدیل یک تیم بازنده به یک تیم برنده، یا حداقل تیمی که خیلی شکست نمی‌خورد، آنقدرها سخت نیست.

فقط مسی و پدرش، که ظاهراً مذاکرات با باشگاه‌های جدید احتمالی را رهبری می‌کند، واقعاً می‌دانند که برنده جام‌جهانی چقدر پیشنهاد MLS را قانع‌کننده می‌بیند. ممکن است مقاومت در برابر پول عربستان سعودی دشوار باشد، یا حس آخرین رقص در لالیگا می‌تواند بسیار او را تحت تاثیر قرار داده باشد. مسی باید تصمیمی بگیرد که به مراتب باید بهتر از تصمیمی باشد که دو سال پیش گرفت. مشخص نیست که اینتر میامی گزینه بهتری نسبت به پاری‌سن‌ژرمن برای لیونل مسی باشد یا خیر.

لیونل مسی

در همین رابطه:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی