نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
۶ |
۰
کلوب| فراری شدن از نوع ساپینتو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌نظر می‌رسد خود ساپینتو هم پس از از دست دادن قهرمانی‌ها دیگر دل و دماغی برای ماندن نداشت.

هر چند که برای تمدید قرارداد اولویت کسب جام است و از دست دادن دو جام قهرمانی و دو شکست بد برابر رقیب دیرینه باعث کم شدن محبوبیت و همچنین دو دستگی بین هواداران آبی در موضوع سرمربی پرتغالی شد اما اتفاقات پشت پرده و همچنین محرومیت ۴ ماهه که از شروع فصل آینده محاسبه خواهد شد عطای مربیگری در استقلال و فوتبال ایران را به لقایش بخشید.

ساپینتو در اولین فصل حضورش در ایران با جو فوتبال در کشور آشنا نبود و با رفتارهای خارج از برنامه‌اش و جار و جنجال‌های متعدد، یا باعث اخراجش از کنار زمین یا محرومیت چندهفته‌ای می‌شد و این هرگز به سود تیم استقلال نبود.

شاید اگر در همان یک‌سوم بازی‌هایی که استقلالی‌ها کنار زمین سرمربی‌شان را داشتند استقلال متحمل شکست یا از دست دادن امتیاز نمی‌شد، اگر ساپینتو بازیکنانش را می‌شناخت و به ترکیب ایده‌آلش سریع‌تر می‌رسید باز از کورس قهرمانی عقب نمی‌ماند.

پس از شکست در فینال ساپینتو مستقیم راهی فرودگاه شد و ایران را به مقصد کشورش ترک کرد، سفری که می‌شد تصور کرد بی‌بازگشت است که پس از یک هفته با پیام اینستاگرامی این سرمربی داستان مشخص و عملیات بازگشت مختومه شد.

در سوابق مربیگری ساپینتو دو فصل متوالی در یک تیم بودن دیده نمی‌شود و همین که توانست در استقلال یک فصل کامل دوام بیاورد باز برای رزومه‌اش جای امیدواری دارد. اما اگر ساپینتو کمی خویشتن‌دار بود، اگر حریفان استقلال کمی راه و رسم مهمان‌نوازی را رعایت می‌کردند، اگر کمیته انضباطی و کمیته داوران راهی بهتر از اخراج و محرومیت پیدا می‌کردند تا قوه تحریک این سرمربی را به جای فعال کردن کنترل می‌کرد، شاید داستان طور دیگری ادامه پیدا می‌کرد.

در هر حال با این اوضاع آشفته باشگاه استقلال و تعیین تکلیف برای انتخاب مدیرعامل و سپس هیئت مدیره تا انتخاب سرمربی، پرداخت نشدن مطالبات، بدهی‌های معوقه و همه و همه دلیلی برای فراری داده شدن سرمربی خارجی این تیم شد، هر چند خود ساپینتو هم پس از از دست دادن قهرمانی‌ها دیگر دل و دماغی برای ماندن نداشت.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سينا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    راه و رسم ميهمان نوازي ؟ شما دربي فينال ميزبان بودين و اول بازي بي احترامي ميكردين و دست ندادين
    • لنگی نباشیم IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      دست دادن با مافیا و مافیا زده ها ممنوع !
    • عقده ی بی جامی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      مهمون نوازی از دید این وابسته یعنی اینکه 3 جام میزاشتن تو سینی زرین و تقدیم این بی فرهنگ میکردن تا اونم با لگد بزنه به سینی و بعد بگن اشکالی نداره چون مست تشریف داشته و اینها تفاوت فرهنگیه!😂😂😂 تنها کسانی که در این یکسال حضور این موجود خاص!در ایران بهش باج که ندادن هیچ و تازه بهش ثابت کردند کوچکتر از این حرفهایی که بخای همون ناز و اداهایی را که برای کیثه کشا در اوردی برای ما هم در بیاوری و تحقیرش کردند پرسپولیسیها بودند.حالا که رفته کشورش بهتر میفهمد که هر چند در ایران بودند کسانی که مثل برده در اختیارش بودند ولی اکثریت مردم ایران که همان پرسپولیسیها هستند خیلی خیلی بیشتر از انی که ازشان شنیده بود ازاده و دلاورند. پوزی از این پرمدعای تو خالی زدند که تا ابد هر جا نام پرسپولیس را بشنود زار بزند.زنده باد افتخار ایران و اسیا پرسپولیس قهرمان.💖💖💖✌✌✌
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    فینال جام حذفی سیاه ترین فینال و باخت اخلاق و نامردی بود کارت قرمز با درخواست نیمکت تیم مقابل زدن کمک داور با پشت دست به صورت ساپینتو و حمله ی مغول ها با بطری آب و بخ به سرمربی و تصمیم شتابزده ی کمیته انضباطی رو هوا جهت تکمیل فرآیند بی معرفتی و نامردی در حق یه انسان
  • لنگی نباشیم IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    حتما دست دادن باعوامل فدراسیون جایزنبوده
    • علام IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      اون دیوانه تونست به همه زور بگه به جز پرسپولیس دلاور که تنش لرزید و فرار کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی