نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
دیوید بکام در اینتر میامی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با پیوستن لیونل مسی به اینتر میامی آمریکا، این روزها نام دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس و ستاره پیشین تیم‌های منچستریونایتد، رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن و میلان هم بیش از پیش بر سر زبان‌ها می‌افتد.

با پیوستن لیونل مسی به اینتر میامی آمریکا، این روزها نام دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس و ستاره پیشین تیم‌های منچستریونایتد، رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن و میلان هم بیش از پیش بر سر زبان‌ها می‌افتد.

هوشمندانه‌ترین تصمیم فوتبالی

شاید برخی تصور کنند از لحاظ اقتصادی تصمیم هوشمندانه در فوتبال کاری باشد که کریستیانو رونالدو انجام داده و با حقوق نجومی راهی عربستان سعودی شده یا کریم بنزما که مسیر هم‌تیمی سابقش در رئال‌مادرید را در پیش گرفته. یا زرنگ‌بازی‌های ادن آزار که ۴ فصل در رئال‌مادرید بیشتر اوقات دور از میادین بود اما برای جدایی‌اش هم پول گرفت!

ولی همه این‌ها و اتفاقات مشابه برای ستاره‌های فوتبال پیش تصمیم دیوید بکام در سال ۲۰۰۷ هیچ است. اسطوره فوتبال انگلیس آن زمان تصمیم گرفت با کاهش ۷۰ درصدی حقوق از رئال‌مادرید راهی لس‌آنجلس گلکسی شود، اما بندهایی در قراردادش با این باشگاه و سازمان لیگ MLS آمریکا گنجاند که حالا حالاها او را به سود هنگفتی می‌رساند. اول این که بخشی از درآمدهای باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در آن زمان از جمله فروش بلیت و اسپانسرها به او می‌رسید. دوم این که به او اجازه داده شد بعد از بازنشستگی برای گسترش لیگ MLS باشگاهی در آمریکا با پرداخت تنها ۲۰ میلیون پوند (۲۵ میلیون دلار) تأسیس کند. آن زمان آمریکایی‌ها تصور می‌کردند چنین تصمیمی بیشتر به سود خودشان است تا بکام، اما آینده نشان داد که دیوید چه دیدگاه بلندمدت و روشنی داشته است!

دیوید بکام در لس‌آنجلس گلکسی

۴۰ برابر شدن ارزش میامی

وقتی که بارسلونا و الهلال در حال کلنجار رفتن با خورخه پدر لیونل مسی بودند که یکی از راه احساسی و دیگری از راه مالی فوق‌ستاره آرژانتینی را به خدمت بگیرند، برنده مبارزه‌شان کسی نبود جز دیوید بکام! در واقع باشگاه اینتر میامی چراغ خاموش پیش رفت و کلیپی که برای معرفی لیونل مسی منتشر کردند هم نشان داد آن‌ها از دور نظاره‌گر شایعه‌ها بودند، در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

باشگاه اینتر میامی سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۲۵ میلیون دلار تأسیس شد و طی این ۵ سال ۲۵۵ میلیون دلار درآمد داشته است. حالا در حالی که تیم میامی افتخار خاصی در لیگ MLS کسب نکرده ارزش خودش را به ۶۰۰ میلیون دلار رسانده است. اما با جذب لیونل مسی به یک‌باره ارزش این باشگاه رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد و از ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

این رشد برای باشگاهی که در قعر جدول کنفرانس شرق لیگ MLS به سر می‌برد و هنوز راه طولانی برای موفقیت دارد، باورنکردنی است. در واقع دیوید بکام با استفاده از اعتبار نام خودش و صبر کردن برای پروژه‌ای که ۵ سال کشید، ارزش باشگاه اینتر میامی را ۴۰ برابر کرده است.

این تازه آغاز راه اینتر میامی است...

گزارش‌های دیگری درباره اینتر میامی و لیونل مسی بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • سعید اسماعیلی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    داداش 25 میلیون دلار شده یک میلیارد دلار یعنی 40 برابر. 400 رو از کجا آوردی؟!
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    یه ذره ریاضی بخونید بد نیست ،400 برابرچجوری حساب کردین و بعد تیتر؟!
  • Hami DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    چهارصد برابر...! ؟ واقعاً که حضور فرد فرهیخته ای در تحریریه خبرورزشی، نشان از شایسته سالاری است
  • Hami DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    چهارصد برابر...! ؟ واقعاً که حضور فرد فرهیخته ای در تحریریه خبرورزشی، نشان از شایسته سالاری است
    • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      میشه شما که شایسته هستین و خیلی باسواد در ریاضی بفرمایین که ۲۵ میلیون دلار شده یک میلیارد دلار یعنی میشه چند برابر؟
    • رضا IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      اول 400 برابر تیتر زده بودند بعد از چند تا کامنت اصلاح شد به تاریخ کامنتها توجه کنید
  • محسن IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    بگدار همه مردم ایران همه بشوند یک پاتحلیلگر واقثصاددان وسیاسی وشما برادر ارزشدار ازمابهتران هم برو کلاص ریاصی وهم کلاس فارسی وادبیات شما بکهام را کردی بکام واون هم از ریاصی حساب کردنت کلا تمام وزیر ووزرا ودولتیها اتوبوسی وکیلویی وارد کارها شدند چون باوصلتهایی که با بالا کرده اند حق نشستن بر ریاست ارگانهای مهم را هم به دست اوردند با خریدن مدرک دکترا ومهندسی مردم را بدبخت وگرسنه ومهم تراز همه نا امید از زندگی کردند
  • ملوان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    دوستان شایعه نیست ولی گوگل کنید تو رنکینگ فیفا ملوان از اینتر میامی بالاتره این پست هم بهانه ی مسی فن ها برای توجیه کار مسیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی