نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ستاره خط حمله پرسپولیس برای دفاع چپ به تیم ملی دعوت شد/ دردسرهای آچارفرانسه بودن!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وحید امیری کاپیتان پرسپولیس اما به عنوان مهاجم سایه در کنار عیسی آل‌کثیر، کمک کرد یحیی گل‌محمدی دبل کند و نمایش فوق العاده‌ای داشت. با این وجود این هافبک ملی پوش و چند پسته هم دردسر همین آچارفرانسه بودن را تجربه می‌کند.

لیست تیم ملی ایران برای جام کافا در حالی اعلام شد که مدافع چپ تخصصی و صرف (!) در آن به چشم نمی‌خورد.

نفر اول امیرقلعه نویی در تیم ملی ایران در سمت چپ خط دفاعی، احسان حاج صفی است. احسان حاج صفی بازیکن ایرانی آاک یونان فصل فوق العاده‌ای را با این تیم پشت سر گذاشت و موفق شد در رقابتهای سوپر لیگ این کشور عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. عملکرد حاج صفی آنقدر رضایت بخش بود که «ماتیاس آلمیدا» سرمربی آرژانتینی را متقاعد به تمدید قراردادش کرد و این اتفاق حتی قبل از پایان لیگ رخ داد. این بازیکن ایرانی هفته گذشته قراردادش را به مدت ۱+۱ فصل دیگر با آاک تمدید کرد و فصل آینده هم قطعاً در این تیم حضور خواهد داشت. مدافع چپ ۳۳ ساله آاک یکی از فوتبالیست‌هایی بود که امسال بیشترین بازی را با پیراهن زرد و مشکی انجام داد. به خصوص با مصدومیت میلاد محمدی، دیگر مدافع ایرانی. حقیقت این است که حاج صفی حتی بیش از حد انتظار موفق بود. او ۹۰ دقیقه یکی پس از دیگری در مسابقات بازی کرد و با وجود سن بالا یکی از ارزشمندترین بازیکنان ماتیاس آلمیدا در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی بود.

همه می‌دانند پُست اصلی احسان حاج صفی دفاع چپ نیست اما پس از مصدومیت میلاد محمدی او در این پُست بازی کرد ضمن آن که کاپیتان تیم ملی یک بازیکن چند پسته محسوب می‌شود. خودش چندی پیش در مصاحبه‌ای در این خصوص گفت: «من برایم فرق نمی کند؛ چه دفاع چپ باشم، چه وینگر چپ و چه هافبک! برایم فرقی ندارد و هر سه پست را بازی کرده ام. هر جا مربی به من نیاز داشته باشد بازی می کنم. دوست دارم در اختیار تیم باشم و تا جایی که می توانم زحمت بکشم. واقعا برایم فرقی نمی کند. حتی اگر مربی تشخیص بدهد که روی نیمکت بنشینم، مشکلی ندارم و تیمم را حمایت و تشویق می کنم تا تیم ملی موفق باشد.»

گزینه دوم اما از حاج صفی هم جالب‌تر است؛ اسم وحید امیری در لیست جدید تیم ملی در صف مدافعان دیده می‌شود! این در حالی است که او ستاره پرسپولیس در نیم فصل دوم و به ویژه سال ۱۴۰۲ بود که در سال جدید اصلا همراه تیمش باختی تجربه نکرد. کاپیتان پرسپولیس اما به عنوان مهاجم سایه در کنار عیسی آل‌کثیر، کمک کرد یحیی گل‌محمدی دبل کند و نمایش فوق العاده‌ای داشت. با این وجود این هافبک ملی پوش و چند پسته هم دردسر همین آچارفرانسه بودن را تجربه می‌کند.

امیر قلعه‌نویی ظاهرا و براساس لیست جدید روی او به عنوان دفاع چپ حساب باز کرده در حالی که پُست اصلی بازی‌اش خط میانی و وینگر است. بد نیست اضافه کنیم؛ دیگر ملی پوشی که می تواند در دفاع چپ بازی کند و زمان اسکوچیچ هم نفر فیکس سرمربی کروات در این پُست بود میلاد زکی‌پور است. ستاره سپاهان به عنوان هافبک به تیم ملی دعوت شده اما او هم یک بازیکن چند پُسته است!

به عبارت بهتر در حال حاضر تیم ملی مدافع چپ تخصصی و صرف در اختیار ندارد و باید روی همین سه بازیکن آچارفرانسه به عنوان مدافع چپ حساب باز کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Iman IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    یعنی نورافکن یا بمب افکن را دعوت نکرده ،مگه ما بازیکن از نورافکن بهتر هم داریم ایا ،، یعنی این سه بازیکن اندازه نصف نورافکن بازی میکنن ، قلعه نویی اگر نورافکن دعوت نکرده یعنی این که او هم بازیکنان خوب لیگ را نمیشناسه
  • استقلالی اصیل IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    با حضور قائدی و محبی به عنوان وینگر دیگه جایی تو تیم ملی نداره. دفاع سمت چپ هم که مال حاج صفی نورافکنه.دعوتش صوریه برای بستن دهن طرفدارای تیم حکومتی. دیگه باید غزل خداحافظی رو بخونه
    • ♥️شیاطین سرخ آسیا♥️ IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      حالا بذار ببینیم به قاید و محب بازی میرسه بعد شروع به سوزش کن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی