استقلال با مربی خارجی باز هم عقب می‌افتد/ الان وقت حضور یک ایرانی است/ دیر بجنبیم یک فصل دیگر هم از دست می‌رود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی اسبق استقلال گفت: انتخاب کمیته فنی خوب است اما به شرط اینکه این کمیته بتواند گره گشای مشکلات فنی و تاکتیکی تیم استقلال در طول فصل باشد.

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره انتخاب اعضای جدید کمیته فنی باشگاه استقلال اظهار داشت: تک تک این نفرات که در کمیته فنی انتخاب شده‌اند خودشان سابقه مربیگری دارند و این می‌تواند به استقلال کمک کند که خیلی زودتر به خواسته‌هایش برسد اما این به شرط آن است که ما بتوانیم از وجود این افراد در ادامه مسیر هم به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: قطعاً کمیته فنی می‌تواند در انتخاب بازیکن و سرمربی به کادر مدیریتی کمک کند. شناختی که آنها از فوتبالیست‌ها دارند به مراتب بیشتر و کاملتر از چیزی است که مدیران باشگاه استقلال در آن ارتباط اطلاعات دارند. بنابراین قطعاً این می‌تواند کمک حال استقلال باشد اما امیدوارم مشکلی بین سرمربی آینده و کمیته فنی به وجود نیاید.

وی همچنین درباره انتخاب مربی خارجی برای استقلال خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم مربی خارجی بیاوریم باید کارهای حضورش را از ۳ ماه قبل استارت می‌زدیم تا فردی که روی نیمکت استقلال می‌نشیند یک مرتبه با فوتبال ایران مواجه نشود! اتفاقی که فصل قبل برای ساپینتو رخ داد، باید برای ما درس عبرت شود.

چینی افزود: مربی خارجی هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد، بازیکنان را نمی‌شناسد و در نهایت تا بخواهد شرایط کلی فوتبال کشورمان را بفهمد یک نیم فصل را از دست می‌دهد و اتفاقاتی که در فصل گذشته برای استقلال رخ داد مثال خوبی برای این موضوع است. ما در بازی اول نباید به سپاهان می‌باختیم اما به خاطر عدم شناخت کافی ساپینتو از نفرات تیمش، روزبه چشمی در قلب خط دفاعی قرار گرفت و در پست غیر تخصصی مرتکب اشتباه شد. در حالی که روزبه جلوی باکس محوطه جریمه بهترین بازیکن حال حاضر ایران است.

استقلال با مربی خارجی  باز هم عقب می‌افتد/ الان وقت حضور یک ایرانی است/ دیر بجنبیم یک فصل دیگر هم از دست می‌رود

مربی سالهای گذشته استقلال اضافه کرد: انتخاب مربی ایرانی در این شرایط بهترین اتفاق برای استقلال است. هرچند که همین الان هم زمان را از دست داده ایم چون استقلال درگیر جام حذفی بود و هنوز نتوانسته خودش را در بازار نقل و انتقالات پیدا کند در حالی که تیم‌های دیگر صحبت‌های ابتدایی را انجام داده‌اند و بازیکنانشان راهم انتخاب کردند ما باید با یک مربی ایرانی فصل بعد را شروع کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: اگر این مربی استقلالی باشد ما یک گام جلوتر هستیم چون کار کردن در فضای استقلال با وجود میلیون‌ها هوادار، فشار رسانه‌ها و حساسیت نتایج این مسابقات برای مسئولان وزارت ورزش، همه و همه از جمله ویژگی‌های کار کردن در استقلال است که هر مربی نمی‌تواند آنها را تحمل کند. مثل بازیکنی که در تیم خودش ستاره بوده اما وقتی در جو استقلال قرار می‌گیرد یک مرتبه کیلومترها با خودش فاصله پیدا می‌کند. بختیار رحمانی و بازیکنانی مشابه او کم نبودند که به استقلال آمدند و نتوانستند شایستگی‌هایشان را نشان بدهند.

چینی در ادامه در رابطه با برگزاری مجمع استقلال گفت: امیدوارم هرچه سریعتر این اتفاقات تمام شود تا باشگاه استقلال خودش و مدیرانش را بشناسد. این خیلی مهم است که ما بتوانیم زودتر استقلال را آماده فصل بدنسازی کنیم. ما باید در خط هافبک و دفاع همچنین دروازه بازیکن جذب کنیم. اگر محبی و قایدی بروند باید مهاجم بگیریم. استقلال مهاجم تمام کننده ندارد. شهباززاده در طول فصل یک گل هم نزد! بقیه مهاجمان هم کم اثر بودند. بنابراین نباید فرصت را از دست داد وگرنه یک فصل دیگر هم از دست می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • استقلالی اصیل IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    آقای همه چیزدان! مربیان ایرانی دانش روز فوتبال رو ندارن. گل سرسبدشون مجیدی و گل محمدی و قلعه نوعی هستن که هیچکدوم نتونستن تیم باشگاه شون رو قهرمان آسیا کنن. اگر امثال شما و کمیته داوران اجازه می دادین استراماچونی و شفر و ساپینتو کار کنن الان پای مربیان بزرگتری هم به فوتبال ایران باز می شد. مربیان ایرانی امتحانشون رو پس دادن. ساپینتو یک سال اومد با همه مشکلاتی که براش درست کردن و هی رفتن رو اعصابش تیمی سراسر هجومی ساخت و مهدی قائدی رو احیا کرد.خمس و مورایس هم که همه دیدن چقدر باعث پیشرفت تیمهاشون شدن.اس اس فوتبال شناور و رو به جلوی بازی می کرد و بیشترین فرصت گل و شوت تو چارچوب رو داشت. حتی شاه فرهاد هم که بدون شکست تیم رو قهرمان کرد نتونست روحیه جنگندگی رو به تیم تزریق کنه. حال و روز گل محمدی هم که معلومه همه ارکان فدراسیون باید در خدمتش باشن تا جام اسنپی بگیره کوچکترین کمبودی باشه قهر می کنه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی