پپ گواردیولا و پدرش
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پدر پپ گواردیولا در ۹۲ سالگی همچنان بازی‌های پسرش را دنبال می‌کند و فقط یک خواسته دارد، اینکه پسرش به سلامتی خود اهمیت بدهد.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از سومین قهرمانی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا، پدرش «والنتی» درباره آخرین پیروزی پسرش صحبت کرد. او بر لذت بسیار زیادی که پسرش از کارش می‌برد تاکید کرد و این را بهترین میراثی می‌داند که برای مربی منچسترسیتی به جا گذاشته است.

والنتی به رادیو سوپردپورتیوو گفت: «پپ قبل از هر بازی با من تماس می‌گیرد، اما دیروز ۳۰ دقیقه قبل از سوت آغاز با من تماس گرفت. او آرام و با اعتماد به نفس بود و به من گفت: خب پدر ما آماده‌ایم به زمین برویم، فکر می‌کنم برنده می‌شویم. من به او گفتم که شانس با او یار خواهد بود. او طبق عادت با من تماس می‌گیرد و می‌بینید که تماس با پدر برایش خوش‌شانسی می‌آورد.»

سومین قهرمانی پپ در لیگ قهرمانان اروپا

«من ۹۲ سال دارم و خدا را شکر که حالم خوب است. فکر نمی‌کردم در این سن دوباره شاهد قهرمانی پسرم در لیگ قهرمانان اروپا باشم. احساس خوبی دارم و لذت می‌برم. وقتی او در ۱۲ سالگی در بارسلونا فوتبالش را شروع کرد، همیشه ترجیح می‌دادم رویایی نداشته باشم. من هرگز توقع زیادی نداشتم و ببینید که او تا کجا پیش رفته است.»

بازی مقابل اینتر

«خوشحالی بزرگی بود. من با خواهرم و یکی از همسایه‌ها در حال تماشای بازی در خانه بودم. نگران بودیم زیرا نمی‌توانستیم گل بزنیم و فکر کردم ممکن است دوباره همه چیز خراب شود، اما خیلی خوشحال شدیم و خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت. خوب، دیروز از جایم تکان نخوردم و به تراس نرفتم، بعضی وقتها در بعضی از بازی‌ها فشار خیلی زیاد است و تماشای بازی را متوقف می‌کنم چون خیلی عصبی می‌شوم.»

پپ گواردیولا

اخلاق کاری گواردیولا

«در ۱۴ سالگی ۱۰ ساعت آجرکاری می‌کردم و ۱۲ کیلومتر دوچرخه‌سواری. فرزندانم مانند خودم با فرهنگ کار بزرگ شدند، مانند پپ: کار، کار و کار. او این را از پدرش یاد گرفت. شما باید ۲۴ ساعته کار خود را زندگی کنید. خواه مثل من یک آجرکار باشی یا مثل پپ که مربی است. او ۲۴ ساعت شبانه‌روز برای فوتبال زندگی می‌کند. فقط فوتبال. ما در مورد هر موضوعی صحبت می‌کردیم و او از ۵ سالگی که با پایش توپ را لمس کرد فقط در مورد فوتبال حرف می‌زند.»

آینده گواردیولا به عنوان مربی

«تنها چیزی که دوست دارم این است که او همینطور به کارش ادامه دهد و به سلامتی و خانواده اهمیت بدهد. به نظر من او به نقطه‌ای از حرفه خود رسیده که کسب موفقیت‌های بیشتر دشوار است. من فقط سلامتی او را می‌خواهم، زیرا اگر سلامتی خود را از دست بدهی همه چیز را از دست می‌دهی.»

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی