نظرسنجی

اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره پرونده اخیر فساد در فوتبال را مناسب می‌دانید؟
عادل فردوسی پور، سوژه اختلاف مایلی کهن و قلعه‌نویی!/ وقتی هافبک محبوب استقلالی‌ها از لیست تیم ملی خط خورد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن طی  ۲۷ سال گذشته رابطه گرمی با هم نداشته‌اند و حالا این دو چهره مشهور و قدیمی استقلال و پرسپولیس به واسطه مصاحبه تند مایلی‌کهن دوباره در تقابل با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

از زمانی که محمد مایلی کهن هنگام هدایت تیم ملی ایران روی اسم امیر قلعه نویی خط قرمز کشید سالها می گذرد و این دو نفر همواره رابطه پرتنشی با همدیگر داشته اند. 

مایلی کهن بالغ بر یک ماه پیش در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی صراحتا گفت وقتی در زمستان سال ۷۴ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد هیچ تمایلی به دعوت کردن امیر قلعه‌نویی نداشت و اساس کارش بر پایه استفاده از هافبک‌های جوان تر بود اما بر اساس خواسته علی پروین، امیر را برای پیکارهای انتخابی جام ملت‌های ۱۹۹۶ دعوت کرد. پس از صعود به این مسابقات، تیم ملی چیزی حدود سه ماه اردو نداشت و دقیقاً یک روز پس از این که استقلال در ورزشگاه آزادی توانستیم نوف باخور ازبکستان را شکست بدهد و راهی مرحله بعدی پیکارهای جام در جام باشگاههای آسیا شود، محمد مایلی کهن اسامی ملی پوشان برای حضور در اردو را اعلام کرد و در کمال تعجب هواداران استقلال، هیچ اثری از نام امیر قلعه نویی که در آن زمان کاپیتان استقلال بود، دیده نمی شد!

محرومیت از جام ملت‌های آسیا

وقتی در شهریور ماه سال ۷۵ مایلی کهن که در آن وقت سرمربی تیم ملی بود امیر قلعه نویی را دعوت نکرد خیلی‌ها فکر می کردند کاپیتان استقلال تا قبل از آغاز جام ملتهای ۱۹۹۶ امارات که آذرماه سال ۷۵ برگزار شد، به اردو فراخوانده می شود اما محمد مایلی کهن اعتقادی به چنین کاری نداشت و در نهایت هم امیر را به جام ملت‌ها نبرد تا سرمربی کنونی تیم ملی جزو مربیانی باشد که در هیچ دوره از رقابت‌های جام ملتهای آسیا برای ایران به میدان نرفته است.  

عادل فردوسی پور، سوژه اختلاف مایلی کهن و قلعه نویی!/ وقتی هافبک محبوب استقلالی از لیست تیم ملی خط خورد

از دست رفتن تیم ملی

سال‌ها گذشت و رابطه محمد مایلی کهن امیر قلعه‌نویی با یکدیگر گرم نبود اما طرفین ترجیح می دادند کاری به کار هم نداشته باشند تا اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در فروردین سال ۸۸ بازی را به عربستان واگذار کرد و پس از برکناری علی دایی، حکم سرمربیگری تیم ملی را به نام محمد مایلی کهن زدند اما این مربی که شرط کرده بود تا پایان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر یعنی اردیبهشت سال ۸۸ سرمربی سایپا باشد و پس از آن هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. مایلی کهن در بازی سایپا مقابل استقلال مورد کم لطفی گروهی از تماشاگر نماها قرار گرفت و بلافاصله پس از آن بیانیه بسیار تندی علیه امیر قلعه نویی منتشر کرد. مدیران وقت فدراسیون فوتبال هم که تمایلی به کارکردن با او نداشتند، همان بیانیه را به عنوان نامه خداحافظی مطرح کردند تا محمد مایلی کهن به یکی از معدود مربیان فوتبال جهان تبدیل شود که فقط ۱۷ روز سرمربی تیم ملی ایران بود و بدون برگزاری یک بازی طی دومین مقطع سرمربیگری خود در این تیم،  کنار برود!

اختلاف بر سر فردوسی پور

یکی دیگر از سوژه‌هایی که  باردیگر به صورت غیر مستقیم باعث تقابل میان این دو چهره سرشناس پرسپولیسی و استقلالی شد، ماجرایی بود که در زمستان سال ۹۷ به وقوع پیوست. در آن مقطع امیر قلعه نویی کنایه‌هایی را به برنامه نود و عادل فردوسی پور زد اما محمد مایلی کهن به صورت غیر مستقیم جواب داد و قاطعانه از مجری برنامه ۹۰ حمایت کرد. البته حدوداً یک ماه پس از این تقابل غیر مستقیم برنامه نود کلا تعطیل شد!

آشتی کنان بی فایده

بالغ بر ۱۱ سال پیش و هنگامی که محمد مایلی کهن هدایت تیم سایپا را برعهده داشت و امیر قلعه نویی نیز سرمربی سپاهان بود، مدیران این دو باشگاه قبل از تقابل سایپا و سپاهان این دو نفر را با یکدیگر آشتی دادند و برای مدتی روابط طرفین خوب بود اما این آشتی‌کنان دیری نپایید و اتفاقاتی به وقوع پیوست که همه در جریان آن هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    البته اون آشتی کنان خیلی هم بی فایده نبود و از ثمرات اون آشتی کنان هفته آخر لیگ 89-90 در حالی که سپاهان قهرمان شده بود و سایپا داشت سقوط می کرد سپاهان در بازی با سایپا بازیکنهای اصلی رو بازی نداد و سایپا 2-1 برد و با 37 امتیاز توی لیگ موند و پیکان و پاس با 35 امتیاز افتادند
    • گروهبان قندعلی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      نویسنده محترم یادش رفت وقتیکه استاد مایلی کهن خالق شش تای تیم ملی به کره جنوبی رییس مافیا رو گروهبان قندعلی خطاب کرد و از همونجا اختلافات شدیدتر شد همه فوتبالی ها میدونن که کدوم مربی مافیاست و کدوم مربی سالم کار میکنه منتها استاد مایلی کهن هم جوشی و کم طاقت هستش البته از جهاتی حق داره چون جام جهانی 98 فرانسه واقعاً حق مایلی کهن بود که به عنوان سرمربی بره منتها با روی کار اومدن دولت خاتمی مایلی کهن رو سیاسی پس زدن و با همه زحماتی که کشیده بود با سیاسی کاری اخراجش کردند اونم با نتیجه مساوی با قطر تو آزادی در حالیکه کیروش با سوریه جنگ زده مساوی کرد تو تهران اما آب از آب تکون نخورد
    • حمید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      شک ندارم خود مایلی کهن هستی ' داری از خودت دفاع میکنی 😅😅
    • احمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      گروهبان جان یادت رفته تیم در دور برگشت بازی های مقدماتی در آستانه حذف قرار گرفت و بعد مجبور شدن مایلی کهن رو اخراج کنن یا واقعا سنت نمی رسه و یه چیزایی شنیدی؟ مایلی کهن رو نتایجش اخراج کرد نه دولت. باخت دو صفر مقابل قطر یادته؟بعد توقع داری تیمی که با هزار زحمت و با ویرا به جام جهانی رفت رو دوباره برگردونن به مایلی کهن؟ مگه مثل اسکوچیچ خودش تیم رو به جام جهانی برد که همچین توقعی ازش باشه؟ فکر کنم داری عقده هاتو از زمان اصلاحات که بهترین شرایط اقتصادی مردم در اون زمان بود رو اینجا خالی میکنی و چیزای نامربوط رو به هم ربط میدی. من تا حالا نشنیدم کسی بگه مایلی کهن حقش بود سرمربی تیم در جام جهانی 98 باشه. در ضمن باخت مفتضحانه تیم امید در تهران مقابل کره و عدم راهیابی به المپیک رو یادمون نرفته.
    • در گروهبان لنگی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      حق مایلی بود بره جام جهانی، مایلی با تیم ملی نتیجه بد پشت سرهم می گرفت از شانس خوب تیم ملی .تیم چین میومد نتایج بد تیم ملی رو جبران میکرد والا تیم ملی تو گروهش دوم هم نمی شد.در اخر هم با اخراج مایلی واضافه کردن چند بازیکن جدیدو چیزی مثل معجزه تبم ملی رفت جام جهانی
  • محمود IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    حق قلعه نویی نبود به جام ۹۶ بره اما مایلی کهن اون سال در مورد جواد زرینچه اشتباه کرد
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    مایلی فوتبال خیلی ها رو نابود کرد قلعه نوعی اختر ورمزیار نوازی و چند نفر دیگه ک اوج فوتبالشون بود و کلا مشکلش با استقلالیها و بوده و هست و کارنامه درخشانی هم نداره و همیشه و در همه حال در حال جنگ و جدل با یکی هستش و انتقادات و حرف هاش هیچ وقت ورزشی و فوتبالی نیست و با توهین حرف هاش و میزنه
    • Ali IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      پس به نظرتو الان هم که قلعه نویی سرلک و2تای دیگر را دعوت نکرده مشگل باپرسپولیس داره ودرحال جنگ جدل با پرسپولیسی هاست ؟؟هرمربی یک سلیقه ای دارد مثلا کیروش هادی عقیلی را قبول نداشت اما فردی دیگر که 2سطح پایینتربود را دعوت میکرد.
  • ع ق QA ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    انگیزه مایلی کهن حتی اگر کینه ی قدیمی باسد باز هم حرفهای او کاملا درست است و ترکیب فدراسیون وکارهای انهااز اول موضوع ویلموتس تا کیروش و جام جهانی و انتخاباتها و انتخاب سرمربیها و حکایات قلعه نوعی و عنایتی و قانون جدید همه و همه دشمنی با فوتبال و مردم است و باند بازی مسلم
  • امین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    کدوم جونگرایی؟حتما به خاطر همین جوانگرایی پاشازاده رو دعوت نمی کرد و استاد اسدی دعوت میشد
  • امین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    کدوم جونگرایی؟حتما به خاطر همین جوانگرایی پاشازاده رو دعوت نمی کرد و استاد اسدی دعوت میشد
  • آرش US ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    مایلی خودش یادش رفته همین دستهای پشت پرده خودشو بدون هیچ سابقه ای مربی تیم ملی کردن. کلا دعوای مایلی سر اینه که باید یه سهم از فوتبالم به من بدید که با روزمه ی فوق درخشانش در سقوط سه تیم به دسته ی پایین تر هیچ کی حاضر نیس بش تیم بده.
  • احمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    پس مشخصه مایلی کهن مریضه که حتی به شفارش پروین که هم شد قلعه نویی را دعوت کرد دیداستقلال با بازیکنانی مثل قلعه نویی به دیدار پایانی جام ملتها رسید از روی حسادت دوباره قلعه نویی را دعوت نکرد پس ایشون مریصه باید بره پیش دکتر
  • منصف IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    مایلی کهن دوگانه برخورد می کند. ایشان ادعای مسلمانی دارد ولی در کمال بی شرمی امیر قلعه نوعی را با القاب توهین امیز خطاب می کند. در حالی که امیر خان تا کنون تعبیر زشت و بدی برای مایلی کهن بکار نبرده است. امیر خان سرمربی تیم ملی است و احترامش واجبه
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    بالاخره یکی پیدا شد و حقیقت را گفت و یه گوشه از کارهای فساد آقایون را برملا کرد.وقتی کاشانی مدیر تیم امید قدرت انتخاب مربی نداره در صورتی که قطبی و تاتار و نویدکیا گزینه تیم امید بودن و بعد قلعه نوعی عنایتی رفیق شفیق خودش بدون روزمه انتخاب میکنه اینجاست که باید به سلامت فضای تیم ملی شک کرد.دلیل انتخاب نشدن قطبی و تاتار و نویدکیا کاملا شخصی بود.چون قلعه نوعی از این سه نفر کینه داشت و حسادت میکنه.کجای دنیا مربی تیم بزرگسالان در انتخاب مربی رده های دیگر دخالت میکنه.مربی تیم امید هیچ ربطی به سرمربی بزرگسالان نداره.تاج و فردوسی پور و قلعه نوعی مثلث فساد هستند که بالاخره به هم رسیدند.
  • صادق IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    سلام ،این حرفهاکهنه شده،اقایون سیاسیون یه جور،بالانشینون فدراسیون جوردیگه فوتبال وبالااخص کل ورزش کشورروبه بادگرفتند،افسوس، صدافسوس،جلوی دوربین صداوسیما یه جور،پشت دوربین جوردیگه هستند،باباجون این مملکت صاحب نداره که هروزپاچه همدیگررومیگیر ند؟؟؟؟؟
  • اسکاتلندیار IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    به نظر من قلعه نوعی ومایلی کهن در حد مربی تیم امید هم نیستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره پرونده اخیر فساد در فوتبال را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی