نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مهدی تاج - فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای صریح، به فرآیند باشگاهداری غلط در ایران که منجر به مشکلات بزرگی شده است اشاره کرد.

سرانجام پس از این همه سال که عبارت حرفه ای به فوتبال ایران اضافه شد، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به حقایقی اعتراف کرد که پیش از این از قول مسولان فوتبال کشور شنیده نمی شد.

تاج به چند نکته فوق العاده مهم اشاره کرد که در ادامه می خوانید:

*در قانون جدید نقل و انتقالاتی، سقف بودجه برای باشگاه است، نه بازیکن.

*۱۳-۱۴ باشگاه لیگ برتر دولتی هستند که پرداختی‌ آنها با دیگر پرداختی‌های کشور همسان نیست که این تفاوت باعث ایجاد اعتراضاتی شده است.

*تراز مالی باشگاه‌های ما منفی است که همین مورد باعث عدم صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود.

*یک باشگاه ما با ۲۵ میلیارد و باشگاه دیگر با ۴۱۱ میلیارد تومان بسته شده که این قطعا فیرپلی مالی نیست.

چنان که ملاحظه می کنید دوران بزن در رو از نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام شده و دیگر باشگاه های آسیا نمی توانند با پرونده سازی ها و انعکاس وارونه حقایق، مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کنند.

صراحت رئیس فدراسیون فوتبال در بیان این جمله که باشگاه های ما درآمد ندارند و تراز مالی منفی هم دارند جزو حرف هایی است که پیش از این، کمتر از قول یک مسول فوتبالی شنیده ایم. مهدی تاج هم می داند از این به بعد، نمی شود فوتبال را به صورت دولتی اداره کرد و مالکیت دو باشگاه پرطرفدار را نمی توان در اختیار یک ارگان تماما دولتی قرار داد و سپس توقع حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم داشت.

سقف بودجه باشگاه ها و پرداختی های عجیب و غریب، حتی با نرخ تورم وحشتناک این روزها هم قابل توجیه نیست. فوتبال ایران، مثال یک پراید اسقاطی است که برای جلوه گری بیش از حد، اندازه یک مرسدس بنز خرجش می کنند تا سرپا بماند، غافل از اینکه چنین شیوه هایی در باشگاهداری، در فوتبال دنیا منسوخ شده است.

حالا راهکار اصلی برای برون رفت از این بحران چیست؟ مسلما خصوصی شدن باشگاه ها و پرداخت حق پخش تلویزیونی به تمام مسابقاتی که روی آنتن زنده می روند. اتفاقی که متاسفانه بعید است با این وضعیت رخ بدهد!

اینجا ببینید: ویدیو| اگر باشگاه درآمد زیاد دارد، بازیکن گران بخرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • سعیییید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    من هنوز برام سواله ایشون بخاطر گندی که در قرارداد ویلموتس داشت قلبش درد گرفت و استعفا داد! چی شد که برگشت؟ قلبش خوب شد؟ قرارداد ویلموتس بخیر گذشت؟ تو یه مصاحبه گفته بود که پول جام جهانی رو میدیم به ویلموتس! اگه جام جهانی نمیرفتیم چی میشد؟ اینا به کنار اگه فوتبال دولتی نبود که تاج الان باید اب خنک میخورد که!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی