نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
۰ |
۰
کلوب| چالش‌های جدید رئال و کارلتو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته گذشته بود که آخرین عضو مثلث معروف BBC، از سفید پوشان مادرید جدا شد. کریم بنزما تیم بعدی خود را برای بازی کردن، در عربستان انتخاب کرد و با عقد قراردادی سه ساله به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو، به الاتحاد عربستان پیوست.

سه تفنگدار مشهور خط حمله رئال که در حال حاضر، هر کدام کشورهای غیر اروپایی را برای درخشش خود در فوتبال، انتخاب کرده‌اند.

کارلو آنچلوتی که خود، آن مثلث مخوف را در دوره اول حضورش ساخته بود، حالا باید خود را آماده مواجه با چالش‌های تازه ای در خط هجومی، کند. او به دفعات زیاد، به همگان نشان داده که بر خلاف ملیت ایتالیایی اش، اصلا به دفاع کردن نمی پردازد و تمایلی به سبک دفاعی ندارد. بر عکس او، عاشق حمله کردن و بردن رقبا با تعداد گل های فراوان است. همان کاری که در دوره دو ساله ابتدایی اش، به بهترین شکل ممکن انجام داد و با ساختن یک مثلث ترسناک، خط حمله رئال را تا چند سال بیمه کرد.

کارلتو، آخرین بازمانده و کاپیتان تیم خود را از دست داد و برای فصل جدید، باید در پی کشف یک سه ضلعی هجومی جدید باشد.

شماره های هفت و یازده رئال را برای فصل آتی، بر تن وینیسیوس جونیور و رودریگو، دو زوج برزیلی خواهیم دید. رئال، پرز و کارلتو، سخت به دنبال نفر سوم هستند. به گمانه زنی برخی رسانه ها، هری کین می تواند جایگزین خوبی برای کریم بنزما باشد و جای او را به درستی، پر کند.

فلورینتو پرز هم بدش نمی آید که در بازار نقل و انتقالات تابستانی، بمبی بترکاند و امباپه را برای مادریدیستا به خدمت بگیرد. اگر امباپه، در همین یک ماه آتی، با پی اس جی تمدید نکند، سال آینده او بازیکن آزاد خواهد بود و بدون رسیدن پولی به باشگاه، پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد. شاید امباپه در آخرین لحظات، نظر خود را تغییر دهد و با عدم تمدید، مقدمات خود را برای رفتن به مادرید مهیا کند.

وارثان جدید پیراهن های رونالدو و بیل، در فصل جاری عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند. وینیسیوس با انجام سی و سه بازی، ده گل به ثمر رساند و نه پاس گل، برای هم تیمی هایش ارسال کرد. رودریگو هم با دادن هشت پاس گل و زدن نه گل، با آمار تقریبا مشابه ای همانند وینی، فصل را به اتمام رساند. بنزما هم که رقیب جدی لواندوفسکی در رقابت آقای گلی به شمار می رفت، در بیست و چهار بازی، نوزده گل وارد دروازه رقبا کرد تا آمار میانگین نوزده گل زده خود را در چند فصل اخیر، حفظ کند. ضمن اینکه رئال در این فصل از لالیگا، هفتاد و پنج بار گلزنی کرد تا بهترین خط حمله لیگ اسپانیا، متعلق به مادرید و کارلتو باشد. ناگفته نماند که این آمار و ارقام، مربوط به لالیگا است و لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی، حساب نشده اند.

هرچند که چنین سبک هجومی برای رئال، در بعضی از بازی ها مناسب نیست؛ مثلا اگر رئال مقابل منچستر سیتی در دیدار برگشت، آنچنان باز و هجومی و حمله ور بازی نمی کرد و مقداری تدافعی تر و عمل گرایانه تر، پیش می رفت و بیشتر به کنترل کردن و حفظ توپ می پرداخت،با شکست سنگین چهار گله در تقابل با شاگردان پپ، رو به رو نمی شد.

باید اذعان کرد که کارلتو، با سبک تدافعی، غریبه است و آن را برای شخصیت خود، کسر شأن می داند. برخلاف اکثر مربیان ایتالیایی، او همیشه و در هر تیم، سبک هجومی را می پسندد.

این بار آمار قدیمی را مورد بررسی قرار می دهیم. مجموع تعداد بازی های مثلث بی بی سی در زمان آنجلوتی، دویست و پنجاه و دو بازی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده است. کریس رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما، بر روی هم در دو فصل هدایت کارلتو، صد و هشتاد و پنج گل، به ثمر رسانده اند که این ارقام و اعداد، به همین سه بازیکن، تعلق می گیرد. چنین آماری در نوع خودش، بی نظیر است و جای دارد که با بهترین مثلث های تاریخ فوتبال، مقایسه شود.

در حالی‌که اگر عملکرد درخشان مثلث بی بی سی با بنزما، وینی و رودریگو، قیاس شود، متوجه فوق العاده بودن سه تفنگدار دوم کارلتو خواهید شد. این سه نفر در دو فصل سپری شده، در دو تورنمنت لیگ قهرمانان و لالیگا، صد و شصت و یک بازی در زمین حاضر بودند و صد و بیست و شش گل، وارد دروازه حریفان کرده اند که این نظریه، مجدداً اثبات می‌کند کارلتو، بهتر از هر شخص دیگری، راه و رسم ساختن و به وجود آوردن خط حملات سه نفره را بلد است.

نتیجه چنین سبکی در فوتبال اروپا، عنوان پرافتخارترین مربی لیگ قهرمانان اروپا را برای کارلتو، به ارمغان می آورد. همچنین کارلو آنچلوتی، با قهرمان کردن رئال در فصل قبل لالیگا، تبدیل به اولین مربی فاتح پنج لیگ معتبر اروپا شد. سری آ ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه، بوندسلیگای آلمان، لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا، افتخارات بی بدیل کارلتو در لیگ های اروپایی می باشند. تا به امروز کسی نتوانسته به رکورد خارق‌العاده‌ای اینچنین، دست پیدا کند.

یک ایتالیایی اصیل،خوش پوش، با شخصیتی خونسرد، سواد بسیار بالا در حیطه مربیگری و آدامسی همیشه در دهان! بی شک آنچلوتی، هجومی ترین مرد ایتالیایی تمام ادوار فوتبال است!

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی