نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
گران‌ترین بازیکنان انگلیسی تاریخ چه کسانی هستند؟/ خرید جدید رئال‌مادرید به صدر رسید
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با انتقال رکوردشکن جود بلینگام به رئال مادرید، ۱۰ بازیکن گران‌قیمت انگلیسی را مرور می‌کنیم.

جود بلینگام به گران‌ترین فوتبالیست بریتانیایی تاریخ تبدیل شد. این هافبک ۱۹ ساله روز چهارشنبه پس از ماه‌ها مذاکره، انتقال ۱۱۵ میلیون پوندی را از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید انجام داد و رکورد شکست. او اکنون در صدر فهرستی از بازیکنان نخبه از جمله جک گریلیش، هری مگوایر، جیدن سانچو و بن وایت قرار دارد که همگی خرج زیادی روی دست باشگاه‌های مربوطه خود گذاشتند. اکثر این ستاره‌ها قیمت سنگین خود را با عملکرد خوبشان توجیه کرده‌اند، اما برخی دیگر برای تاثیرگذاری خیلی تقلا کردند.

نشریه سان به ۱۰ مورد از گران‌ترین بازیکنان بریتانیایی نگاهی انداخته و وضعیت موفقیت یا عدم موفقیت آنها را بررسی کرده است.

جود بلینگام

اگرچه هنوز بلینگام را در پیراهن رئال مادرید ندیدیم، اما بازی‌های او برای بروسیا دورتموند و انگلیس تا حد زیادی رکوردشکنی او را توجیه کرده است. این هافبک ۱۹ ساله هنوز به اوج نرسیده و حداقل یک دهه بازی در سطح بالا را در پیش رو دارد. او در حال حاضر ۲۴ بازی ملی بزرگسالان انگلیس به همراه ۱۲۴ بازی برای بوروسیا دورتموند، از جمله برخی به عنوان کاپیتان، دارد، بنابراین او با بازی در صحنه‌های بزرگ هیچ مشکلی ندارد.

جک گریلیش

این وینگر در سال ۲۰۲۱ با انتقال ۱۰۰ میلیون پوندی از استون‌ویلا به منچسترسیتی پیوست. اگرچه در اولین فصل حضورش در اتحاد تلاش می‌کرد تا خود را پیدا کند، اما از آن زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان پپ گواردیولا شناخته می‌شود. در این فصل، او ۵۰ بازی برای سیتیزن‌ها انجام داد و به آنها کمک کرد تا یک سه‌گانه تاریخی کسب کنند، بنابراین منصفانه است که بگوییم مبلغ ۱۰۰ میلیون پوندی او موجه بود.

هری مگوایر

مگوایر در سال ۲۰۱۹ با مبلغی ۸۵ میلیون پوندی که در آن زمان رکوردشکنانه بود به منچستریونایتد پیوست. او از آن زمان تاکنون ۱۷۵ بازی برای شیاطین سرخ انجام داده، اما دوران حضور او در این باشگاه هم بد بود هم خوب. این مدافع در این فصل پس از عملکرد ضعیفش از نظر سرمربی جدید، اریک تن‌هاخ، ناموفق بوده و انتظار می‌رود که تابستان امسال با مبلغی بسیار کمتر از آنجا دور شود.

جیدن سانچو

سانچو با انتقالی ۷۵ میلیون پوندی از بوروسیا دورتموند در سال ۲۰۲۱ به شیاطین سرخ پیوست. دوران حضور او هم مانند مگوایر ترکیبی از بد و خوب بوده است. او برای یافتن خود در اولدترافورد تلاش کرد و در اولین فصل حضورش در ۳۸ بازی تنها ۵ گل به ثمر رساند. عملکرد او تحت تاثیر مصدومیت‌ها هم قرار گرفت و اکنون در آستانه رفتن به باشگاه دیگری است و پیشنهادی ۵۰ میلیون پوندی از تاتنهام دارد.

بن وایت

این مدافع در سال ۲۰۲۱ با انتقالی ۵۰ میلیون پوندی از برایتون به آرسنال پیوست. اگرچه بسیاری از طرفداران نسبت به قیمت او بدبین بودند، اما وایت به سرعت به یکی از اعضای اصلی تیم میکل آرتتا تبدیل شد. او اکنون یکی از بازیکنان کلیدی آرسنال به حساب می‌آید. وایت نقش مهمی در در لیگ برتر این فصل داشت و در تمام ۳۸ بازی حضور یافت.

رحیم استرلینگ

استرلینگ در سال ۲۰۱۵ از لیورپول به منچسترسیتی نقل مکان کرد. این انتقال ۴۹ میلیون پوندی در آن زمان مبلغی هنگفت محسوب می‌شد، اما قطعا ارزشش را داشت. او در طول ۷ سال حضور خود در اتحاد، ۱۳۱ گل در ۳۳۹ بازی برای من‌سیتی به ثمر رساند و چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و پنج جام لیگ را به دست آورد. استرلینگ تابستان گذشته با مبلغی مشابه با چلسی قرارداد امضا کرد و در این فصل ۳۸ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد.

آرون وان بیساکا

این مدافع کناری در سال ۲۰۱۹ با انتقالی ۴۹ میلیون پوندی از کریستال پالاس به منچستریونایتد پیوست. او اغلب اوقات در اولدترافورد با واکنش‌های متفاوتی از سوی هواداران مواجه شده است. اما وان بیساکا در نیم فصل دوم تحت مدیریت تن‌هاخ شکوفا شد.

جان استونز

مبلغ ۴۷.۵ میلیون پوندی من‌سیتی که در سال ۲۰۱۶ برای استونز پرداخت کرد، اکنون یک معامله پرسود به نظر می‌رسد. این مبلغ در آن زمان برای یک مدافع پول زیادی به حساب می‌آمد، اما با نگاهی به آنچه که ستاره انگلیسی در دوران حضورش در اتحاد انجام داده، به راحتی می‌توان فهمید که او ارزش هر پنی را داشت. استونز پنج قهرمانی در لیگ برتر، دو جام حذفی، چهار جام اتحادیه و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد. و نام او به عنوان یکی از اعضای مهم تیم برنده سه‌گانه منچسترسیتی در تاریخ ثبت خواهد شد.

کایل واکر

مانند استونز، چیز زیادی در سطح باشگاهی وجود ندارد که واکر نبرده باشد. او یک سال بعد از هم‌تیمی‌اش در تیم ملی انگلیس به سیتی پیوست، اما این مدافع کناری به همین تعداد افتخار کسب کرده است. انتقال ۴۵ میلیون پوندی او از تاتنهام را می‌توان به راحتی با تاثیری که روی تیم گواردیولا گذاشت توجیه کرد.

بن چیلول

چیلول در سال ۲۰۲۰ با انتقالی ۴۵ میلیون پوندی از لستر به چلسی پیوست. او از زمان پیوستن به آبی‌ها قهرمان لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های جهان شد اما دوران حضورش در استمفوردبریج اندکی با مشکلات متعدد مصدومیت خدشه‌دار شده است.

گران‌ترین بازیکنان انگلیسی تاریخ چه کسانی هستند؟/ خرید جدید رئال‌مادرید به صدر رسید

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی