نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
جود بلینگام
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جود بلینگام ستاره جدید و انگلیسی رئال‌مادرید می‌گوید مادرش کلید موفقیت اوست و به پدرش به عنوان ایجنت خود متکی است.

با نشان دادن بلوغ فکری فراتر از سن و سال خود، داشتن اخلاق کاری قوی و رفتارهای بی عیب و نقص، می‌توان گفت که جود بلینگام به روشی درست تربیت شده است. ستاره انگلیسی که تنها ۱۹ سال دارد، به اوج رسیده است.

او با امضای قراردادی ۱۱۵ میلیون پوندی با رئال مادرید، در مسیر زین‌الدین زیدان، کریستیانو رونالدو و دیوید بکام، اسطوره‌هایی که همگی زمین برنابئو را با استعداد بی‌نظیرشان زیبا کردند، پیش خواهد رفت. پشت موفقیت چشمگیر این نوجوان، مادرش «دنیز» قرار دارد که او را «ملکه» می‌نامد و پدرش «مارک» که اولین قهرمان فوتبالی او بود تا قبل از اینکه سر و کله وین رونی پیدا شود. برادرش «جوب» ۱۷ ساله راه برادر بزرگتر خود را دنبال می‌کند و در بیرمنگام‌سیتی پیشرفت می‌کند تا به هدف باشگاه‌های لیگ برتر تبدیل شود.

این پیوند خانوادگی قوی بلینگام است که به دستاوردهای چشمگیر او کمک کرده است.

جود بلینگام

نقش مادر

در ماه دسامبر، زمانی که جود در جام جهانی قطر حاضر بود، فاش کرد که مادرش، که در بخش منابع انسانی کار می‌کند، هنوز هم تخت او را مرتب می‌کند. این جمله باعث خنده هم‌تیمی‌هایش شد و هنگام بازگشت به کمپ تمرینی گرت ساوتگیت، سر به سر او می‌گذاشتند و با او شوخی می‌کردند. اما او همچنین در مورد نقشی که مادرش در رساندن او به اوج داشت صحبت کرد. او گفت: «نقشی که مادرم ایفا می‌کند خیلی بزرگ است. من فکر می‌کنم در حال حاضر این بزرگترین نقش هرکسی در زندگی من است، حتی احتمالاً بیشتر از مربیان و مدیران من، صادقانه بگویم.» او به جود کمک کرد تا آرام بماند.

در سال ۲۰۲۰، بوروسیا دورتموند ۲۲ میلیون پوند به باشگاه دوران کودکی او بیرمنگام سیتی پرداخت. دنیز به جود در آلمان پیوست و در اداره امور به او کمک کرد، در حالی که پدرش مارک، گروهبان سابق پلیس، با پسر کوچکترشان جوب در میدلندز ماند. آنها چنین فداکاری بزرگی کردند تا مطمئن شوند که هر دو پسرشان حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند. و دنیس به جود کمک کرد تا روی فوتبال متمرکز بماند و با پولهایی که به دست می‌آورد از راه درست منحرف نشود.

جود بلینگام و مادرش

جود بلینگام و مادرش

پرستش پدر

پسربچه‌ها اصولاً پدرشان را قهرمان می‌دانند و جود هم از این قاعده مستثنی نبود. پدرش اولین قهرمان او بود. مارک بلینگام در باشگاه‌هایی از جمله استوربریج، لیمینگتون، ساتون کولدفیلد، برومزگرو روورز و هالسوون تاون از دوران حرفه‌ای پربار غیر لیگ لذت برد. گفته می‌شود که او بیش از ۷۰۰ گل در سطح نیمه حرفه‌ای در ۹۰۰ بازی به ثمر رساند. انگار او پله غیرلیگ بوده است.

مارک در زمانی که فوتبال بازی می‌کرد گروهبان پلیس میدلند وست هم بود. جود در سال ۲۰۲۱ به وب‌سایت اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: «ما در مورد قهرمانان فوتبال صحبت می‌کنیم و پدرم اولین قهرمان من بود. وقتی می‌رفتم و بازی‌های او را هر هفته تماشا می‌کردم، می‌دانستم که این لیگ برتر یا هر چیز دیگری نیست، اما دیدن نحوه بازی او و جو حاکم باعث شد عاشق فوتبال شوم، بنابراین او اولین قهرمان من بود. کم‌کم بیشتر به همه چیز توجه نشان می‌دادم و وقتی او گل می‌زد و جشن گرفتن او را می‌دیدم دوست داشتم به جای او باشم. همانطور که بزرگ‌ می‌شدیم نکاتی را به من گوشزد می‌کرد، مثل پدر و پسر بودیم و تبدیل به مربی و بازیکن شدیم.»

مارک در حال حاضر ایجنت جود است و به عنوان نماینده او در معاملات با رئال مادرید حضور فعال داشت.

جود بلینگام و پدرش

جود بلینگام؛ ستاره ۱۹ ساله‌ای که به خانواده‌اش می‌بالد/ نقش پررنگ پدر و مادر در موفقیت دو پسر؛ این زن یک «ملکه» است!

پا جای پای او گذاشتن...

مسیر جود باعث شده که به بخشی جدایی‌ناپذیر از تیم ملی انگلیس تبدیل شود، داستان موفقیت‌آمیزی در آلمان با بوروسیا دورتموند بسازد و به عنوان بازیکن فصل بوندسلیگا انتخاب شود و اکنون یک کهکشانی در تیم سپیدپوش‌ها بشود. اما در استوربریج، برادر کوچکترش جوب نام و آوازه‌ای برای خود دست و پا می‌کند.

جوب ۱۷ ساله با مقایسه حرفه خودش با پدرش گفت: «اگر به کار پدرم نزدیک شوم حرفه‌ای عالی خواهم داشت. تمام تلاشم را می‌کنم. مادر، پدر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ من دلیل حضور من در اینجا هستند، به دلیل تمام فداکاری‌هایی که انجام دادند.»

جوب فصل گذشته ۲۲ بار در چمپیونشیپ بازی کرد. او همچنین در سطح زیر ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ساله‌ها برای تیم ملی انگلیس بازی کرده است. شانس زیادی وجود دارد که او در کنار جود برای کشورش بازی کند، شاید نسخه جدیدی از چارلتون‌ها.

برنلی، پسران جدید لیگ برتر، با پیشنهادی ۱۵ میلیون پوندی به جذب این استعداد جوان لینک شدند. گفته می‌شود که ساندرلند نیز در این رقابت حضور دارد، اما مربی او لی بویر درخواست کرده که کمی محتاط‌تر عمل کنند. ستاره سابق لیدز گفت: «هر وقت او وارد زمین می‌شود، همه انتظار دارند که مانند برادرش باشد. با این پسر این کار را نکنید، عادلانه نیست. او قرار است مدل خودش باشد، خودش. ما معتقدیم که او موفق خواهد بود.»

با وجود والدینی مانند دنیز و مارک، شکی در این مورد وجود ندارد.

جود و جوب بلینگام

خانواده بلینگام

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ف دال IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    درود؛ سرکار خانم فرزین؛ بالاخره شکیرا به همیلتون و همیلتون به شکیرا رسیدن یا نه؟ من دیگه دل تو دلم نیست! بعد از اون قضیه چاق‌سلامتی با تام کروز و بعدش هم قایق تفریحی از قصه جا مونده‌ام. ادامه اون داستان جذاب احساسی رو روایت بفرمائید، جوووووووود بلینگام آقای کی باشه! [#شوخی]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی