نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آلرژی پرسپولیس به مهاجمان برزیلی؛ یکی از یکی ضعیف‌تر/ سرزمین فوتبالیست‌ها با پرسپولیس ناسازگار است!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پرسپولیس کلاً از بازیکنان برزیلی در طول سال‌های اخیر خیری ندیده است و معمولاً بازیکنان کشوری که بیشترین فوتبالیست را در دنیا دارد با پیراهن سرخ عملکرد خوبی نداشته‌اند.

به طور کلی باشگاه‌های ایرانی در زمینه جذب بازیکنان خارجی بسیار ضعیف عمل می‌کنند که در این خصوص عوامل مختلفی دخیل هستند. پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم ایران و پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر که در همین فصلی که گذشت توانست ۳ جام کسب کند، معمولا در خرید بازیکنان خارجی ضعیف عمل می‌کنند و جز چند مورد سایر نفرات خارجی این تیم کیفیت بالایی نداشتند.

وقتی کارنامه بازیکنان خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم این باشگاه به بازیکنان برزیلی آلرژی دارد و هیچ کدام از برزیلی‌های که به پرسپولیس آمدند، کیفیت بالایی نداشتند. آخرین آن لئاندرو پریرا بود که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل به پرسپولیس آمد تا جانشین یورگن لوکادیایی شود که بهترین گلزن این تیم بود. لوکادیا با وجود اینکه حتی تعداد بازی‌هایش برای پرسپولیس در لیگ دو رقمی هم نشده بود، موفق شد ۶ گل برای تیمش بزند و تا پایان فصل هم هیچ کدام از مهاجمان پرسپولیس نتوانستند به تعداد گل‌های او برسند.

پریرا که با قراردادی عجیب و گران به پرسپولیس آمد، امیدوار بود تا جانشین خوبی برای لوکادیا باشد ولی اصلا اینطور نبود و این بازیکن نتوانست خودش را با شرایط فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس وفق دهد. پریرا برای یک فصل و نیم حضور در پرسپولیس یک میلیون و صد هزار دلار قرارداد بست که اصلا لیاقت این پول را نداشت. پریرا در نیم فصل دوم چند بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت ولی آنطور که باید و شاید کارایی لازم را نداشت و خیلی زود به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد. هرچند پریرا برای فصل آینده هم با پرسپولیس قرارداد دارد، ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که یحیی گل محمدی علاقه زیادی به نگه داشتن این بازیکن ندارد و احتمال جدایی پریرا از پرسپولیس زیاد است.

پریرا درحالی در پرسپولیس انتظارات را برآورده نکرد و در آستانه جدایی قرار گرفته که پرسپولیس در سال‌های اخیر هر مهاجم برزیلی خریده ، افتضاح از آب در آمدند و به جرات جزو بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر قرار می‌گیرند. پرسپولیس در سال‌های گذشته هم چند مهاجم خارجی داشت که یکی از یکی بدتر بودند و هرکدامشان در مقطعی حرص پرسپولیسی‌ها را در آورده بودند. پائولو دی کارمو یکی از آن‌ها بود که در زمان سرمربیگری افشین قطبی به پرسپولیس آمد. دی کارمو موقعیت‌های فوق العاده‌ای را در گلزنی خراب می‌کرد.

بعدها کاشف به عمل آمد که این بازیکن در برزیل پرنده فروش هم بوده و بعدها به یک بازیکن فوتبال تبدیل شد. دی کارمو یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط یکبار موفق به گلزنی شد. دیگر مهاجم برزیلی قرمزها تادئو بود که در زمان حمید درخشان و در اواسط لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به اضافه وزن شدید این بازیکن و چربی‌های اضافه او بود که کاملا قابل مشاهده بود. این بازیکن در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند و یکی از ضعیف ترین خارجی‌هایی بود که به فوتبال ایران آمد.

یکی دیگر از خریدهای بد و البته عجیب پرسپولیس جونیور براندائو مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم این تیم بود. این بازیکن که در زمان کالدرون به پرسپولیس آمد، خیلی زود فیکس شد و حتی پیراهن محبوب شماره ۷ پرسپولیس را هم به او دادند. سبک بازی او آنقدر عجیب بود و آنقدر ضعیف کار می‌کرد که آدم شک می‌کرد او اصلا فوتبالیست است. نمایش‌های پرانتقاد و فوق العاده ضعیف براندائو روی مخ هواداران پرسپولیس رفته بود و حتی در چند بازی او توسط پرسپولیسی‌ها هو شد.

براندائو به جرات ضعیف ترین شماره ۷ تاریخ پرسپولیس بود.در کنار این مهاجمان بسیار ضعیف ، پرسپولیس در پست‌های دیگر هم بازیکن برزیلی داشت. روبرتو سوسا که در زمان رویانیان به پرسپولیس پیوست و در همان بازی اول مصدوم شد و خیلی زود هم از پرسپولیس جدا شد.

آلرژی پرسپولیس به مهاجمان برزیلی؛ یکی از یکی ضعیف‌تر/ سرزمین فوتبالیست‌ها با پرسپولیس ناسازگار است!

تیاگو فراگا و وسلی برزیلیا دو برزیلی دیگر قرمزها بودند که اولی به مدت دو سال توانست جایی برای خود در ترکیب پرسپولیس دست و پا کند و در دو سال حضور در این تیم ۳۹ بازی برای پرسپولیس انجام بدهد و یک بازیکن متوسط بود. دومی که یک وینگر بود، که در چهارده بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و تنها دو گل به ثمر رساند با انتقادات زیادی از سوی پیشکسوتان این بازشگاه مواجه شد.

شاید بهترین برزیلی که به پرسپولیس آمد، نیلسون جونیور بود.دروازه بانی که در سی و پنج سالگی از لیگ پرتغال به پرسپولیس امد و خیلی زود توانست به دروازه بان اصلی سرخپوشان تبدیل شود. این دروازه بان سه فصل در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت ولی دو اشتباه مرگبار در فینال جام حذفی از سوی او باعث شد تا یک جام از دست پرسپولیسی‌ها سر بخورد. نیلسون در نهایت بعد از اختلاف با حمید درخشان از پرسپولیس جدا شد. فرناندو گابریل‌هافبک چپ پای برزیلی هم در لیگ چهاردهم عضوی از پرسپولیس بود ولی حضور او در این تیم طولانی نشد و با وجود عملکرد نسبتا قابل قبول ، در لیست مازاد برانکو قرار گرفت و از پرسپولیس جدا شد.

در مجموع پرسپولیس در خرید بازیکن خارجی به خصوص برزیلی اصلا نمره قبولی نمی‌گیرد و انگار به بازیکنان این کشور آلرژی دارد. اکثر برزیلی‌هایی که به پرسپولیس آمدن ضعیف کار کردند و عمر حضورشان در این تیم هم بیشتر از یکسال نشد. با توجه به احتمال بالای جدایی پریرا و دیاباته از پرسپولیس، یحیی گل محمدی و مدیران این تیم قصد دارند دوباره مهاجم خارجی جذب کنند. اتفاقی که نگرانی هواداران پرسپولیس را در بر خواهد داشت و آن‌ها می‌ترسند مهاجم خارجی بعدی تیمشان هم مثل پریرا یا دیاباته باشد. موضوعی که باشگاه پرسپولیس باید دقت زیادی در آن به خرج دهد و با وسواس زیادی بازیکن خارجی بخرد تا به جای جذب بازیکنی مثل پریرا به سراغ فوتبالیستی با کیفیت لوکادیا برود که بتواند به پرسپولیس کمک کند.

آلرژی پرسپولیس به مهاجمان برزیلی؛ یکی از یکی ضعیف‌تر/ سرزمین فوتبالیست‌ها با پرسپولیس ناسازگار است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حجت IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    اگه این مورد واسه استقلال بود میشد وایلا هدر دادن بیت المال و حق محرومان مستضعفین و پول داروی بیماران و جنایت و خیانت و دزدی اما واسه پرسپولیس هدر دادن این همه سرمایه ارزی اسمش میشه آلرژی!!!!!
    • جک پیکان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      اول.... اکثر خارجی هایی که به پرسپولیس می ایند. با واسطه صورت می گیر. گران و بدرد نخور.. دوم... خود یحیی هم نقطه ضعف اش در خرید بازیکن هست... الان بازیکنان داخلی که زمان مطهری پرسپولیس با یحیی خرید.. نصف اش رفتند... تاجیک... مهاجم المینیوم.. چند تا هم رفتند نساجی را نابود کردند.. این مهاجم برزیلی را چرا دوساله بستند.. 6 ماه قرضی می بستند . بعدا توافق.....الان سیامک نعمتی نقش اش در تیم چی هست... کامیابی نیا... فرجی.... کفتر باز ....وووووو کلا هزینه
  • فرامرز IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    لئاندرو پذیرا در تیم قبلیش یعنی گامبا اوزاکا ظرف یک و نیم فصل تنها نه گل زده بوده در ۵۳ مسابقه گامبا در حال حاضر بین تیم های بزرگ ژاپن نیست یعنی می شد حدس زد با توجه به سنش در پرسپولیس احتمال موفقیتش زیاد نیست یعنی قراردادی که با او بسته شد با توجه به همه جوانب گران بود یا از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ هر سال به یک تیم قرض داده شد و هیچ تیمی هم قرارداد قطعی با او نبست تا به تیم ماتسوموتو در لیگ ۳ ژاپن پیوست که تنها موفق به زدن دو گل در چهارده مسابقه شد که بلافاصله در همان فصل به سانفرس هیروشیما قرض داده شد که باز هم قراردادش قطعی نشد سانفرس را هم جز تیم های بزرگ ژاپن تلقی کرد تا به گامبا اوزاکا ملحق شد .با بودجه‌ای که پرسپولیس صرف لئاندرو کرد می توانست در بین بازیکنان آفریقایی بازیکنان بسیار خوبی پیدا کندچون اصولاً برزیلی ها گران هستند باور کنید ساده ترین کار خواندن ویکیپدیا انگلیسی ست و تحلیل بازیکن که این ساده‌ترین کار را هم نکردند
  • کجا از اینجا بهتر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    حق دلالی مو مصنوعی مهمه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی