نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۱۱۸
چرا ۲٫۵میلیون دلار استقلال را دیرتر از پرسپولیس دادند تا از آسیا حذف شود؟/ کریم باقری برای پول بیشتر به پرسپولیس رفت/ وزیر می‌دانست استقلال حذف شده!
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال که عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های ایرانی محسوب می‌شود، در گفت‌وگوی اختصاصی و افشاگرانه با خبرورزشی نکات بسیار مهمی را مطرح کرد.

نام کاظم اولیایی با استقلال طی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ کاملا گره خورده است. مدیرعاملی که با این تیم توانست قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران، لیگ آزادگان جام حذفی و البته مهمتر از همه آن‌ها قهرمانی و نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن بگیرد.

کاظم اولیایی اگرچه حالا دیگر در استقلال سمتی ندارد اما عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای محسوب می‌شود و پرونده استقلال، پرسپولیس و اغلب تیم‌های لیگ برتری زیر دست او قرار گرفته به همین خاطر در گفت‌وگویی ویژه پای صحبت‌های این فرد مطلع نسبت به وضعیت فوتبال کشورمان در عرصه باشگاهی نشستیم.

در بخش اول مصاحبه می‌خواهیم با صراحت از شما بپرسیم چرا استقلال برای دومین سال متوالی نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود؟
در امر باشگاه‌داری مشکلات اساسی داریم و باشگاه‌های ما به‌نوعی بلاتکلیف هستند. متاسفانه باید گفت باشگاه‌ها در ایران به شیوه گلدکوئست اداره می‌شوند. استقلال و پرسپولیس این روزها از نظر مالی در بدترین شرایط خود قرار دارند؛ هر مدیری که پست می‌گیرد مشکلات مالی را به صورت ناقص برطرف می‌کند و عملا برای مدیر بعدی یک بدهی بزرگ به یادگار می‌گذارد. الان استقلال و پرسپولیس هر کدام حداقل ۵۰۰میلیارد تومان بدهی دارند و برخی افراد می‌گویند این بدهی حتی می‌تواند تا ۷۰۰میلیارد تومان هم برسد. این موارد به خاطر عدم رعایت استانداردهای حرفه‌ای در باشگاه‌داری است و تا وقتی استانداردهایی که توسط فیفا تعریف نشده را رعایت نکنیم همچنان متضرر می‌شویم.

این بحثی که شما فرمودید کلی بود حالا ما می‌خواهیم روی استقلال و حذف این تیم متمرکز شویم.
ببین! آقای فتح‌الله‌زاده بارها تکرار کرد که استقلال خطر حذف از آسیا را دارد؛ این مسئله را زمستان سال گذشته به دفعات گفت. البته به نظر من آقای فتح‌الله‌زاده پاییز پارسال با بازگشت به استقلال یک اشتباه استراتژیک مرتکب شد ولی به هر حال بارها مسئله را گوشزد کرد هم به وزیر ورزش هم به نمایندگان مجلس و هم به مدیران ارشد وزارت ورزش. بر اساس آیین‌نامه حضور در لیگ قهرمانان که به تایید هیئت رئیسه هم رسیده باشگاه‌هایی که می‌خواهند مجوز حرفه‌ای بگیرند باید مالیات خود را کاملا روشن کرده باشند و البته بدهی تاییدشده هم نداشته باشند. ببینید وزارت ورزش می‌گوید استقلال و پرسپولیس دولتی هستند سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید آن‌ها بنگاه بورسی هستند و فیفا هم تاکید دارد باشگاه‌ها در واقع بنگاه‌های بیزینسی محسوب می‌شوند. اگر با نگاه دولتی به قضیه نگاه کنیم مدیری مانند حسین قریب که توانمند هم هست به خاطر این‌که بازنشست شده نمی‌تواند در استقلال سمت بگیرد ولی نکته این‌جاست که که در همین قانون آمده که باشگاه‌ها نمی‌توانند از از دولت کمک بگیرند! اگر این‌ها دولتی هستند چگونه می‌توانند از کمک برخوردار شوند و اگر کمکی به آن‌ها نمی‌شود چگونه می‌توان گفت دولتی هستند؟ این دقیقا همان تعریف باشگاه‌داری است که باید دقیق مشخص شود. عدم تعریف صحیح باشگاه‌داری موجب شد استقلال برای دومین فصل متوالی از لیگ قهرمانان حذف شود.

 چرا چنین اتفاقی افتاد و چرا تا همین چند روز قبل گروهی از مدیران ورزش می‌گفتند استقلال هنوز حذف نشده؟ آیا وزیر ورزش از روز یازدهم فروردین نمی‌دانست که استقلال حذف شده است؟
همه عوامل از روز یازدهم فروردین می‌دانستند چه اتفاقی افتاده و استقلال حذف شده است. اصلا نمی‌خواهم بحث استقلال و پرسپولیس یا به قول معروف آبی و قرمز را باز کنم اما سوال مهم اینجاست که چرا وقتی قرار شد برای حل مشکلات مالی این دو باشگاه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۵میلیون دلار به صورت مساوی میان آن‌ها تقسیم شود سهم استقلال را دیرتر دادند؟ چرا ۲٫۵میلیون دلار سهمیه استقلال سه ماه دیرتر پرداخت شد و این تیم از آسیا حذف شد؟ شما که دستور داشتید مبالغ را بپردازید چرا برای استقلال را دیرتر از پرسپولیس پرداخت کردید؟ اصلا نکته اینجاست که اگر آقایان می‌گویند استقلال و پرسپولیس دولتی هستند چگونه می‌شود این دو باشگاه دولتی از یک بانک غیردولتی وام بگیرند؟ الان آقایان باید بگویند چرا رقم مذکور که سهم استقلال بود دیرتر پرداخت شد!

مجمع عمومی استقلال

البته بحث اختلاف با همراه اول و مدیریت آقای آجورلو هم در استقلال مطرح است.
همراه اول قرارداد جداگانه‌ای داشت. در ارتباط با آقای آجورلو هم باید بگویم ایشان وقتی به هر دلیلی از استقلال کنار گذاشته شد جدایی خود را یک کودتا و به‌نوعی مرتبط با مسائل سیاسی دانست. جناب آجورلو! دوست عزیزِ من! شما که در مورد رفتن خودت این‌طوری صحبت کردی چرا نگفتی که چگونه به استقلال آمدی؟ آیا آمدنت به استقلال ارتباطی به مسائل سیاسی نداشت؟ متاسفانه باید بگویم آقای آجورلو استقلال را به شیوه گلدکوئست اداره کرد. آجورلو وقتی آمد فضای مناسبی برای مانور قدرت پیدا کرد و از کسی مشورت نمی‌گرفت اگر ایشان می‌گوید رفتنش کودتا بود من می‌گویم در کمال احترام آمدن با کودتا بود.

از چه نظر؟
یک هفته قبل از این‌که آقای آجورلو بیاید جلسه‌ای در حضور من، آقای رحیم زارع رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی، آقای میری مدیر شرکت‌های وب که آن‌زمان اسپانسر استقلال بود و چند دوست دیگر برگزار شد و داشتیم برنامه‌ریزی می‌کردیم تا این اسپانسر بیشتر از چیزی که تعهد کرده به استقلال بپردازد و به‌نوعی بحث مدیریت پیمانی را عهده‌دار شود ولی ناگهان آقای آجورلو آمد و همه‌چیز عوض شد! واقعیت امر این است که ما نمی‌توانیم شرایط را به صورت دستوری اداره کنیم بلکه باید همه چیز قانونی باشد.

 اگر بحث قانون را ملاک قرار بدهیم قرار است قانونی تحت عنوان سقف بودجه گذاشته شود؛ قاعده‌ای که خودمان می‌دانیم مانند همان قانون سقف قرارداد رعایت نخواهد شد!
 این دقیقا همان نکته‌ای است که من می‌گویم قوانین باید حاکم باشند نه مدیریت دستوری. بر اساس قاعده‌ای که سال‌ها پیرامون آن تحقیق کرده و حالا برخی کنفدراسیون‌ها آن را اجرا می‌کنند باشگاه‌ها اجازه ندارند بیشتر از درآمد خود هزینه کنند علاوه بر آن میزان دقیق مالیات پرداختی و منشاء پولی که وارد باشگاه شده هم باید کاملا مشخص باشد.

یعنی شما می‌گویید این سقف بودجه قانون خوبی است؟
من می‌گویم حتی اگر ۵ برابر بیشتر از هزینه کنونی فوتبال کشور برای فوتبال هزینه شود باز هم کم است اما نکته اینجاست که اغلب پول‌های ما به‌نوعی جنبه انفال دارد. ببینید باشگاه‌هایی مثل مس کرمان، آلومینیوم اراک و تیم‌هایی از این قبیل؛ چرا باید یک استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تیم خودش هزینه کند اما چند استان دیگر حتی اگر تمام بودجه فوتبال خود را روی هم بگذارند هم نمی‌توانند چنین هزینه‌ای داشته باشند؟ با کنترل هزینه‌ها می‌توانیم عدالت را به فوتبال بیاوریم. نمایندگان محترم مجلس که بیشترین شعار را در این رابطه می‌دهند باید اتفاقا همین مسئله را دنبال کنند. باید سند تحول که آقای رئیس‌جمهور در نامه رسمی به آن اشاره کرده است اجرا شود. خود آقای رئیس‌جمهور نامه دادند که یکی از بزرگترین معایب ورزش ما اداره باشگاه‌ها به شیوه دولتی است. برخی از از آقایان مدیر در عرصه ورزش می‌گویند آدم موردنظر در باشگاه‌ها را ما بگذاریم اما پول این باشگاه‌ها از جیب ملت تامین شود! داریم با هزینه‌های بی‌منطق فوتبال را بیچاره می‌کنیم. اگر این هزینه‌ها عادلانه انجام شود کاملا بر حق است اما اول باید به لحاظ حقوقی همه‌چیز را مشخص کنیم. اگر باشگاه‌های ما دولتی هستند سازمان بازرسی کل کشور باید تمام هزینه‌های آن‌ها را رصد کند و اگر خصوصی هستند آقای خاندوزی باید بر هزینه‌های آن‌ها نظارت داشته باشد. تازه الان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش هم بر سر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هم دعوا دارند! نکته اینجاست که چرا آقایان برخلاف دستور رئیس‌جمهور عمل می‌کنند.

نکته دیگر رابطه بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس است. آیا این قضیه کامل حل شد؟
در جلسه کمیته بدوی من گفتم وزیر نمی‌تواند مالک باشگاه باشد اما آقایان در جلسه رسمی‌گفتند دولت مصوب کرده است و این‌ها جدا شدند! ببینید تا زمانی که فوتبال و باشگاه‌داری حالت شترگاوپلنگ باشد و تکلیف مشخص نباشد مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود. همین الان سند کمپ حجازی به خاطر پرداخت بدهی استراماچونی در گرو بانک است.

 در ماجراهای اخیر سازمان خصوصی‌سازی هم به میان آمد.
بله فقط این را می‌گویم که امیدوارم آقای قربان‌زاده عزیز قصد استفاده تبلیغاتی از استقلال و پرسپولیس برای انتخابات سال‌های آینده را نداشته باشد.

مدیران باشگاه استقلال برای سرمربی شدن جواد نکونام از شما کمک گرفتند. این مسئله را تا چه اندازه می‌توانید باز کنید؟
در کارشناسی ورزش وضعیت کنونی افراد مهم است این دقیقا همان نکته مهمی است که امام خمینی(ره) هم به آن اشاره کرده بودند. نباید افراد را به‌زور از قطار انقلاب پیاده کنیم. من برای حل شدن قضیه آقای نکونام با دوستان عزیزی که در وزارت کشور سمت معاون وزیر را داشتند جلسه گذاشتم و حتی از مجمع تشخیص مصلحت هم کمک گرفتم اتفاقا یکی از مواردی که اصرار داریم ورزش نباید دولتی شود دقیقا به همین خاطر است.

معرفی جواد نکونام در استقلال

برسیم به داستان اختلاف امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن.
الان بحث منافع ملی است. من کاملا به خاطر می‌آورم در دوره آقای گودرزی ایشان یک اتاق فکر تشکیل داده بود که من و آقای مایلی‌کهن هم در آن بودیم. آقای گودرزی ابتدا مخالف کارلوس کیروش بود و محمد مایلی‌کهن محترم هم دقیقا همین نظر را داشت. پس از مدتی نگاه وزیر وقت ورزش عوض شد اما مایلی‌کهن همچنان منتقد کیروش باقی ماند. به نظر من ما نباید تیم ملی را فدای دعواهای شخصی خودمان بکنیم. به غیر از چهارده معصوم، طبیعی است که هر انسانی می‌تواند اشتباه کند و خصوصیات مثبت و منفی دارد اما من معتقدم در میان مربیان ایرانی امیر قلعه‌نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بود. امیر خیرالموجودین بود و نباید با انتقاد از قلعه‌نویی منافع تیم ملی را زیر سوال برد. همین اعتقاد را در مورد مهدی تاج هم دارم در میان آن سه نفر که صلاحیت‌شان برای انتخابات تایید شدند تاج از بقیه شایستگی بیشتری داشت.

قانون عدم عقد قرارداد به صورت ارزی هم سر و صدای زیادی به پا کرده است و منتقدان می‌گویند با این قانون خارجی‌ها نمی‌آیند.
در رابطه با این قانون یک سری از اهالی فوتبال دچاراشتباه شدند. قانون مذکور اصلا نمی‌گوید نمی‌توانید با خارجی‌ها قرارداد ارزی ببندید بلکه می‌گوید به خاطر شرایط تحریم شما با خارجی‌ها به دلار و یورو قرارداد نبندید اما سایر ارزها را منع نمی‌کند. شما می‌توانید با یک فوتبالیست یا مربی خارجی قرارداد ببندید و پول او را از طریق درهم امارات، لیر ترکیه یا حتی ین ژاپن بپردازید. اتفاقا با توجه به بحث تحریم‌ها این قانون خوبی است. شما ببینید دقیقا به خاطر همین عدم توانایی برای پرداخت استراماچونی بود که این مربی از استقلال شکایت کرد چون پولش در حساب ننشست.

حالا که بحث فدراسیون شد آیا آقای تاج واقعا هیچ‌وقت در کار کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای دخالت نکرد؟
ایشان یک‌بار به جلسه کمیته آمد و من با صراحت بگویم اصلا از این حرکت خوشم نیامد. به او گفتم شما مثل مدیرعاملی هستی که سرمربی انتخاب کرده‌اید! شما می‌توانید سرمربی را برکنار کنید اما وقتی او را انتخاب کردید دیگر باید کاملا اختیارات فنی را در اختیارش بگذارید. احکام کمیته بدوی هم یک‌ساله است؛ شما می‌توانید یک سال بعد من را برکنار کنید اما الان که داخل کمیته هستم و حکم دارم کاملا مستقل عمل می‌کنم... انصافا ایشان هم گفت من فقط نگاه می‌کنم و هیچ دخالتی هم نکرد.

یکی از نکاتی که در دوران مدیریت شما هنوز مهجور باقی مانده بحث شل گرفتن بازی مقابل محمدان بنگلادش در مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا بود. تیمی‌که مرحوم ناصر حجازی هدایت آن را برعهده داشت.
این‌که می‌گویند تبانی کردیم را اصلا قبول ندارم اما واقعیت این بود که شل بازی کردیم. در واقع کار را محکم نگرفتیم چون در هوای مرطوب به بنگلادش فشار خیلی زیادی به بدن بازیکنان می‌آمد و به همین خاطر چون صعودمان هم قطعی شده بود در بازی سوم کار را شل گرفتیم و منصورخان خدابیامرز هم به گروهی از بازیکنان اصلی استراحت داد اما با این وجود مسابقه را نباختیم. شک نکنید ناصرخان و منصورخان اهل تبانی نبودند.

مسله دیگر در رابطه با استقلالِ دوران تحت مدیریت شما بحث آبی‌پوش شدن کریم باقری است. ظاهرا قبل از این‌که باقری پرسپولیسی شود استقلال با او مذاکره کرده بود.
بله مذاکره کردیم ولی پرسپولیس پول بیشتر داشت و آقای باقری هم ترجیح داد راهی آن تیم شود. در آن مقطع بازیکنان را دسته‌بندی کرده بودیم و مواردی همچون کسوت و قرار گرفتن در ترکیب ثابت فصول گذشته موجب شد بازیکنان در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرند. گروه اول شامل نفراتی همچون قلعه‌نویی، زرینچه، ورمرزیار، برادران بیانی و... می‌شد. اگر آقای باقری در آن زمان به استقلال می‌آمد در گروه سوم بازیکنان ما قرار می‌گرفت چون سابقه حضور در استقلال را نداشت ولی به هر حال پرسپولیسی‌ها شرایط مالی بهتری داشتند و با ایشان به توافق رسیدند.

علی دایی را هم می‌خواستید؟
نه. علی دایی بازیکن بسیار محترمی است و نماد فوتبال ایران تلقی می‌شود اما در دوره مدیریت من به جذب ایشان فکر نکردیم.

علی دایی در تیم ملی

برسیم به قضیه جذب سکومورخوف. این مربی روسی چگونه به استقلال آمد؟
بالغ بر ۳۰ سال پیش وقتی ما برای امر مربیگری در تیم خودمان دچار مشکل شده بودیم یکی از سفرای ما در شوروی سابق که فضای این کشور را به خوبی می‌شناخت به من گفت چرا از مربیان روسی استفاده نمی‌کنید؛ یک فهرست ۱۸۰ نفره برای من فرستاد که بر اساس دستمزدها تدوین شده بود. سکوموروخوف را از همین طریق خریدیم و هزینه استخدام در مرحله اول که سال ۱۳۷۲ بود هم توسط سفارت ایران تامین شد. اتفاقا وقتی برای استقبال از او به فرودگاه رفتیم من هیکلش را دیدم به اطرافیان با خنده گفتم اگر کیلویی هم خریده باشیم باز هم خوب خریدیم.

آیا در استقلال دوباره سمت اجرایی قبول می‌کنید؟
نه به هیچ عنوان. من به عنوان یک مدیر اگر کمکی در حد مشاوره بخواهند در خدمتشان هستم ولی تحت هیچ شرایطی در استقلال سمت اجرایی قبول نمی‌کنم حتی اگر پست ریاست هیئت مدیره را هم پیشنهاد بدهند در کمال احترام نمی‌پذیرم.

خوشحال می‌شویم در انتهای مصاحبه شما هر چه دوست دارید بیان کنید.
باید فوتبال را برای مردم بخواهیم. به سند تحول توجه کنیم و اداره فوتبال به صورت دولتی را سم بدانیم. فوتبال باید از طریق درست مدیریت شود نه به شیوه گلدکوئستی. به جای فرمان و دستور قانون را بر باشگاه‌داری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به طور کامل حاکم کنیم. در انتها یادی هم از مرحوم ناصر احمدپور و مرحوم عباس عبدالملکی سردبیران اسبق خبرورزشی کنم که رابطه خیلی خوبی با هر دو این عزیزان داشتم. اتفاقا وقتی در بنگلادش قهرمان آسیا شدیم هر دوی این بزرگواران هم حضور داشتند. روحشان شاد و یادشان گرامی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵۰
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    حالا هی بگو و از لجت هم بگو که دیر دادند چرا اون تیمه رفت آسیا ما هیچ جا نرفتیم ولی وسط حرفات قشنگ گفتی و سوتی خوبی دادی از قدیم جکومتی بودید این هم سند تو متن هست "هزینه استخدام در مرحله اول که سال ۱۳۷۲ بود هم توسط سفارت ایران تامین شد" یعنی خرجی که کاردار برای رایزنی فرهنگی و اقتصادی و .. میکنه خرج سرمربی تیم محبوبشون میشه
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      آقای سید حمید سجادی، همین چند ماه پیش نبود که نزدیک بود به دیار باقی بشتابی پس چرا 30 میلیون هوادار استقلال را از دیدن بازی های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا محروم کردی؟ استقلال قهرمان طلایی و قهرمان بدون باخت فصل پیش بود و اگر بحث رفتن به آسیا بود استقلال محق‌ترین تیم برای لیگ قهرمانان آسیا بود نه تیم های دیگر. پس با حذف استقلال هم پیروزی حکومتی را به لیگ قهرمانان آسیا فرستادید و هم تراکتورسازی زنوزی. پست پرده معلوم نیست چه خبر است و چه رایزنی هایی اتفاق افتاد که پیروزی و تراکتورسازی را راهی لیگ قهرمانان آسیا کردید با قربانی کردن استقلال که چهارمین تیم برتر تاریخ قاره آسیاست (ادامه نظرات در کامنت سوم)
    • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      درپاسخ به لنگ مافیای فوتبال:به تراکتور هم اشاره کردی نرفتن استقلال به اسیا بخاطر خصومت با استقلال بود نه علاقه به تراکتور اگهخ به داوریهای تراکتور نگاه کنی متوجه خواهی شد که چه بسر این تیم رفته است
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      متاسفانه در قیمت کامنت ها نمی شه نظرات بلند داد و نظرات ما کاربران هم که به عنوان یک پست در سایت قرار نمی گیره وگرنه من ثابت می کردم که تمامی حرفهای حجت کریمی درباره ساپینتو حتی استراماچونی دروغ محضه و فقط اومده ماله بکشه روی حقایق و البته هواداران واقعی استقلال اینا رو شناختن و یکی از عوامل حذف استقلال همین سید حجت کریمی هست و به جای اینکه به عنوان رئیس هیئت مدیره سابق استقلال در مقام پاسخگویی باشه ، طلبکار هم هست و به دنبال فریب هواداران و منحرف کرد فکر اوناست. متاسفانه ما استقلالی ها رسانه ای نداریم تا حقانیت خودمون رو ثابت کنیم و تنها رسانه ای که داریم همین سایت خبرورزشی هست که لطفش رو هیچوقت فراموش نمی کنیم که برای ما ارزش قائل شده تا بتونیم حرفهامون رو بزنیم. نه مثل رسانه های لنگی دیگه که هرچی می نویسیم یکیش رو چاپ نمی کنن چون به نفعشون نیست. ولی اینجا از همه تیم ها با هر نوع سلقیه ای حمایت می شه و از همه رشته های ورزشی حتی برای خانم ها. به این میگن رسانه
    • پاسخ به محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      من نمی خوام بردهای استقلال رو زیر سوال ببرم ولی باخت 7 بر یک تراکتور مقابل استقلال بعد از مسجل شدن جایگاه تیم ها و قطعی شدن حذف استقلال، پاداشی بود برای فریب هواداران استقلال توسط مافیای لنگ و رنوزی. اصلا فاصطه استقلال و تراکتور خمس 6 گل نبود. اومده بودن با نتیجه بدی ببازن تا 30 میلیون هوادار استقلال رو به سخره بگیرن. ضمنا پنالتی هایی که برای سپاهان مقابل تراکتورسازی گرفته نشد هم جالب توجه بود که هم تراکتور بالا بیاد و هم سپاهان قهرمان نشه و هم پیروزی رو قهرمان کنن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      هواداران استقلال ناراحت نباشند چون همانطوری که بیرانوند با حرکت منزجرکننده ای که به استقلالی ها نشون داد مجازات سنگینی شد و فکش شکست، مطمئن باشید پیروزی حکومتی دیگه شانس قهرمانی اسیا رو نداره اون هم با تیم های عربستانی که میلیون ها دلار هزینه کردن. پس استقلال ایران همچنان با دو قهرمانی آسیا تیم اول ایران و چهارمین تیم برتر قاره آسیاست و پیروزیچیا اگه پشت گوششون رو دیدن قهرمانی آسیا رو می بینن. تیم پیروزی با یحیی گلمحمدی صرفا برای حذف شدن به آسیا میرن و حتی یک درصد شانس رسیدن به فینال رو دیگه ندارن. خیال همتون جمع. اون دو دوره ای هم که پیروزی فینال رفت اولیش به خاطر تضعیف شدید تیم شفر قبل از بازی با السد بود که اون تیم بدون شک قهرمان آسیا می شد و الهلال رو هم استقلال حذف کرده بود و سال 2020 هم که هم استراماچونی رو فراری داده بودن و استقلال بدون سرمربی و بدون جذف بازیکن بازی می کرد و الهلال هم به دلیل کرونا غایب بود و در این دو دوره تیم های شرق آسیا هم با تیم های غرب بازی نمی کردند. با اینهمه بابخت پیروزی در دو فینال با اینهمه دسیسه، روسیاهی به ذغال موند
    • شمسعلی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      مصاحبه کریمی سرپرست کیسه در مورد ساپینتو رو ببینین تا تیمی که چند ماهه شکست‌های دربی رو فرافکنی می‌کنه چه جوری اعتراف می‌کنه ساپینتو مقصر اصلی باخت در دربی بوده! بعله کیسه همینه، کیسه ای پر از بهونه که حتی خودشون هم می‌دونن از لحاظ فنی در حد پرسپولیس کبیر نبوده و نیستن. خنده دارتر این که تیمی که هیچ وقت رنگ مرحله حذفی آسیای واقعی رو ندیده ، دم از قهرمانی آسیا میزنه🤣🤣
    • ساوالان IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      این الان مسول بیطرف هست...مجوز حرفه ای می دهد....!!!!!!!!! فکر کنم ایشان مدیر عامل استقلال هستند تا بیطرف... کار از کری خوندن هم گذشته.....شما چطور مسول هستید که نمی دانید پول استرا قبل پرسپولیس 2 بار داده شده. ولی اجورلو و فتح الله جا های دیگری هزینه کرده.... باشگاه پرسپولیس باید فورا از این اقا به خاطر رنگی بودن به ای اف سی شکایت کند. قبلا هم این بشر حرفهای رنگی گفته...مستند موجود هست...... اقای اولیایی شما زمانی مدیر عامل و مسول استقلال بودید در زمان شما لابی های زیادی برای استقلال کردند خوب می دانید.... مثلا هر وقت استقلال به جمع 4 تیم اسیا می رسید تمام ارکان وزارت بسیج می شدند و میزبانی مرجله فینال را برای سوگولی فورا می گرفتند. در ان سالها استقلال دوبار رسید به جمع 4 تیم. هر دوبار میزبانی گرفتند . در ان سالها 4بار پرسپولیس به این مرحله رسید. هیچ کس پا پیش نذاشت.. چرا.... و در اخر قضیه اون رختکن فرار بازیکنان از شیراز چی بود...
    • شاهین IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      چرا.. بخاطر اینکه پارسال اول فصل مدیریت استقلال را اوردند و پرسپولیس را اواره رها کردند تا استقلال کاپ بگیرد... گوش می برم......
    • ق ر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      طبق اسنادی که خصوصی داشت برای سرمربی ایتالیایی استقلال قبل از پرسپولیس پول به باشگاه دادن ولی جای دیگه باشگاه اس هزینه کرد لطفأ تهمت نزن به اخرت خودت فکر کن
    • تریپل دبل IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      این آقا که مثلا قبلا مدیرشون بوده اینطور هوچی گری میکنه .آقای مثلا مدیر:سه با این پولو بابا حمیدتون پرداخت کرد منتها دوبارش هاپولی شد بارسوم هم مستقیما به حساب استرا واریز کردندکه اگه دراختیار مدیران نابغه وپاکدست قرارمیگرفت بازم هاپولی میشد.نکنه بوی کباب شنیدی ناقلا!!!!!!!!!!!!
    • ایران من IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      شما جناب اولیایی جواب بده وقتی خواستی مربی خارجی بیاری از بزرگوار اجازه گرفتی یا نه!؟ چون ایشون عنوان کردن من باید تشخیص بدم کی سرمربی استقلال بشه البته بزرگوار اون موقع بازیکن این تیم بودن همین لطفاً جواب بدید دوما شما که حافظ منافع دو باشگاه سرخابی بود!؟ چی شد؟ دستت آقاجون رو شده فکر کردی ۳۵ سال قبل با فشار گذاشتن شما و مصطفوی بتونی کارتون جلو ببری نتیجه بازی رو به نفع تیم محبوبت برگردونی تموم شد الان جم بخوری با یه کلیک همه چی مشخص میشه من نمیدونم وقتی جوانان ما بیکار هستن با تحصیلات عالیه شماها چرا تشنگان خدمت بازنشست نمیشید
    • 6 IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      كيسه حكومتي و اين همه ادا!؟؟!
    • پرسپولیس پارسی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      یع فرقی بین هواداران پرسپولیس کبیر و طرفداران کیسه مشهود است ، پیر و جوان هم نداره شامل همه‌شون میشه اونم اینه که کیسه‌چیان فقط دنبال بهانه و توجیه کارهای غلط خودشون هستند،خدا هم بگه ایراد از خودتونه باز نمی‌پذیرند... نمونه‌ش پنالتی دربی ،نمونه‌ش تأیید پرداخت سه‌باره پول استرا ،....ولی پرسپولیسی ها بعد از هرناکامی بفکر تلاش بیشتر هستند،حتی موقع ظلم ،نمونه‌ش خلع سلاح پرسپولیس پای فینال آسیا و فراری دادن ستون اصلی تیم امیری ،ترابی ،احمد زاده،صادق محرمی و دزدیدن نیمه شب محمد نادری بااینکه تنها دفاع چپ پرسپولیس بود ،نمونه‌ش فراری دادن لوکادیو 48 قبل از دربی رفت ، آفساید گرفتن گل سالم محمدنوری در دربی ، عدم اعلام پنالتی 1000 درصد روی بنگر اگر این ظلم ها بر سر کیسه نازل میشد، اونا ساکت می ماندند؟؟؟؟؟
    • پرسپولیس پارسی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      یع فرقی بین هواداران پرسپولیس کبیر و طرفداران کیسه مشهود است ، پیر و جوان هم نداره شامل همه‌شون میشه اونم اینه که کیسه‌چیان فقط دنبال بهانه و توجیه کارهای غلط خودشون هستند،خدا هم بگه ایراد از خودتونه باز نمی‌پذیرند... نمونه‌ش پنالتی دربی ،نمونه‌ش تأیید پرداخت سه‌باره پول استرا ،....ولی پرسپولیسی ها بعد از هرناکامی بفکر تلاش بیشتر هستند،حتی موقع ظلم ،نمونه‌ش خلع سلاح پرسپولیس پای فینال آسیا و فراری دادن ستون اصلی تیم امیری ،ترابی ،احمد زاده،صادق محرمی و دزدیدن نیمه شب محمد نادری بااینکه تنها دفاع چپ پرسپولیس بود ،نمونه‌ش فراری دادن لوکادیو 48 قبل از دربی رفت ، آفساید گرفتن گل سالم محمدنوری در دربی ، عدم اعلام پنالتی 1000 درصد روی بنگر اگر این ظلم ها بر سر کیسه نازل میشد، اونا ساکت می ماندند؟؟؟؟؟
  • خالدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    خیانت‌های بزرگی در حق استقلال در این ۱۰سال اخیر انجام شد چطور می شود هردو باشگاه مال یه خانواده باشه اونی که قهرمان شده از آسیا حذف بشه و فرزند ناخلف رو بجاش بفرستن اینها مهم نیست مهم خیانت‌های آشکاری هست که فدراسیون فوتبال در همه زمینه ها خصوصا داوری انجام می دهد و انکار می کند بکوری چشم همه شما اون دوستاره دست نیافتنی است
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      فقط صحنه ای که در فینال حذفی، استقلال گل تساوی رو می زنه و گلمحمدی به کمک داور میگه ساپینتو رو اخراج کن چون با این گل روحیه تیم ما به هم ریخته و باید الان روحیه اونا رو به هم بریزی و بعد شرکت همون کمک داور در جشن قهرمانی پیروزی. تبانی آشکار پرسپولیس با داور که باید کمیته انضباطی به قضیه ورود می کرد و نتیجه رو 3 بر صفر به نفع استقلال می زذ. ما همچنان منتظر اجرای عدالت از طرف کمیته انضباطی هستیم. هم قهرمانی جام حذفی رو از استقلال گرفتن و هم جام سوپرجام بدون بازی تقدیم پیروزی کردن و هم ساپینتو رو با محرومیت 4 ماهه اخراج کردن چون قهرمانی جعلیشون رو به رسمیت نشناخت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      علی دایی هم استقلالی بود هم خودش و هم برادراش. وقتی توی بانک تجارت بازی می کرد و همه دیدن چه مهاجم درجه یکیه سریعا علی پروین که تیم ملی دستش بود پیام فرستاد اگه می خوای بری تیم ملی باید بیای پرسپولیس و اگه بری استقلال جایگاهی در تیم ملی نداری. مجبورش کردن پرسپولیسی بشه. کلا خیلی ها استقلالی بودن ولی مافیا لنگ که فوتبال ایران دستشونه تعیین می کنن کی کجا بره کی کجا نره
    • ۰۰۰۰۰۰ IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      از اونجا که پارسال با هزار جور کلک و تبانی و پنالتی الکی و... شما رو قهرمان کردن بنابراین نتیجه میگیریم که فرزند ناخلف شمایید. تازه اگه هم میرفتین آسیا تر میزدید به همه چی و دست از پا درازتر برمیگشتین خونه. شما اگه چیزی حالیتون بود امسال دوم میشدید. برید دعا به جون بابا حمید بکنید که کارش شده پرداخت بدهی شما مفت‌خورا. دو بار پول استرا رو بهتون داد که بالا کشیدینش. پول انتقال قایدی رو معلوم نیست چطور غیب کردید. الحق والانصاف شما جادوگرید البته از نوع غیب‌کننده پول و پله و دلار و یورو. به قول صمد آقا هیشکی نمیتونه مثل شما پول غیب کنه!! تیمی که هواداراش نادونن هر دایوی رو پنالتی میدونن، هر برخورد توپ به دست رو پنالتی میدونن، دزدی مدیراشو طبیعی میدونن، بی‌خاصیتی مربی و بازیکناشو طبیعی میدونن و در مقابل قهرمانیها و بردهای پرسپولیسو غیرطبیعی. بسوزید که خوب دارید میسوزید متوهمها. جالبه آتیش‌نشانی برای خاموش کردن شما وقت نداره.
    • ق ر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      از کسانی بپرس که دو بار برای سرمربی ایتالیایی استقلال پول گرفتن ک بجاش معلوم نشد کجا هزینه کرده و اگر خصوصی سازی نبود که افشا نمیشود و فکر کردن ده ۸۰ و۹۰ که کسی متوجه نشه
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    به خاطر اینکه استقلال و پیروزی حکومتی هر دو یک مالک مشترک به نام وزارت ورزش دارند و هر دو باشگاه، یک ورزشگاه خانگی به نام ورزشگاه آزادی دارند. با توجه به اینکه در سال گذشته با گذاشتن شرط های عجیب، خصوصی‌سازی دو باشگاه از روی عمد صورت نگرفت تا همچنان دو تیم برای دولت باشند تا با آن ها پول پارو کنند بنابراین نتیجه گرفتند که یکی از این دو تیم را حذف کنند تا مشکل مالکیت مشترک حل شود. مشخص است که حکومت تیم خودش را حذف نمی کند بنابراین تصمیم گرفته شد پول استراماچونی و چند نفر دیگر را پرداخت نکنند تا موعد 11 فروردین بگذرد و حذف استقلال از آسیا برای هواداران استقلال عادی جلوه کند در حالی که مالک باید بدهی را سر موقع پرداخت می کرد و مدیرعامل و هیئت مدیره هم توسط مالک انتخاب می شوند، بنابراین هر قصوری متوجه مالک است که وزارت ورزش و شخص سید حمید سجادی است. بنابراین با حذف عمدی استقلال، مشکل مالکیت مشترک و مشکل ورزشگاه خانگی را حل کردند و در این زمینه با AFC هم به احتمال 99 درصد به توافق رسیدند. جواب 30 میلیون استقلالی را هم در این دنیا و هم در آن دنیا پس خواهند داد.
    • سامی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      پیرو حرف شما ، همه طرفدران قرمز و آبی میدونن که چرا حاکمیت طرافدار پیروزی هست ... به نقل از ویکی پدیا : "سازمان فرهنگی و ورزشی تاج تشکیلاتی سازمان‌یافته از رشته‌ها و دسته‌های گوناگون ورزشی بود که مرکز آن در شهر تهران قرار داشت و دارای شعبه‌های فراوانی در سراسر ایران و حتی خارج از کشور بود.[۲] به دنبال انقلاب ۱۳۵۷، این سازمان مصادره و تمامی اموال، دارایی‌ها و پرسنل این شرکت منحل شد و دارایی و املاک آن به سازمان تربیت بدنی ایران واگذار شد. سازمان باشگاه ورزشی تاج بعد از رئال مادرید دومین باشگاه فوتبالی دنیا از نظر دارایی و اموال لقب داشت" . همین مطلب رو که بخونید متوجه خصومت حاکمیت با تاج یا استقلال امروزی میشید و در مقابل تیم تاج ، اومدن یک تیمی درست کردن تا به هر ترفندی در مقابل استقلال نتیجه بگیره و بگن که ما انقلابیون چقدر خوبیم ... و هنوز هم این خصومت ها رو ادامه میدن ، هرچند که این نکته رو فراموش کردن که این تیم 30 میلیون هوارد داره و یک تیم در قبل و بعد از انقلاب کاملا مردمی بوده و هست ... استقلال یک زمانی در حد رئال امکانات و ثروت داشت و الان میتونتست جای الهلال باشه
    • کامل IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      سامی متوهم میشه لطف بفرمایی بگی این سازمان فرهنگی ورزشی تاج(چون میگیدقبل ازانقلاب هم مردمی بود)که درکل کشورودررشته های گوناگون تشکیلات وفعالیت داشت مؤسس وصاحبش کی بود؟اون املاکی که میگی مال این تشکیلات بودصاحبش کی بوداسم ببر از ویکی پدیابپرس ضمنا میگی بعداز انقلاب اومدن یه تیمی درست کردن مقابلش(حتماهم منظورت پرسپولیس هست نگونه که بیشتر به عقلت شک خواهندکرد)ازهمون ویکی پدیابپرس که این تیم کی وچرایی ایجادوباوجود تیمهای قدیمی وریشه دارآن زمان ازیک تیم تازه تاسیس علت این میزان استقبال وحمایت هواداری چی بوداینها مردم وملت ایران نبودندکه به لج جانبداری حکومت وقت از تیم تاسیس کرده خودش یعنی کیسه که یکی از هوادارهاش طبق فیلمهای موجودولیعهد وقت بودهمونی که تلویزیون همان زمان بازیهای تیم دبیرستانش رو بابازوبندکاپیتانی نشون میدادوعلنی اعلام کردطرفدار تیم پدرش هست خوب بعدازانقلاب تمام اموال مسئولین حکومتی مصادره شدیعنی درهرکشوری که انقلاب میشه این اتفاق میفته ازخودت نپرسیدی چرا اموالش توقیف شدچرا خونه ما یا شما یاسایر مردم عادی رو توقیف نکردند اندازه یک ارزن اول فکر کن بعد مقاله متوهمی ات روبنویس
    • کامل IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      مافیای کیسه کش متوهم وقتی چیزی رو میخوای بنویسی یه باربخوون بعد بفرست اول میگی هر2مالک شون وزارت کشورهست (خوب میشه هر2حکومتی)بعدمیگی خصوصی سازی رو انجام ندادندتاهمچنان هر2مال دولت بمانند(بازمیشه هر2حکومتی)بعد افاضه میکنی که بخاطر ورزشگاه بایدیه تیمی حذف بشه(این هم یکی ازتوهم هات)(چون AFCکاری به مالکیت ورزشگاه نداره میگه ورزشگاهی که میخوای میزبانی کنی معرفی کنتا شرایط وامکاناتش رو بررسی کنه که مناسب هست یا نیست برای همین شما ورزشگاه ذوب آهن رو معرفی کردید مگه ورزشگاه ذوب اهن مال شما بود؟)(ورزشگاه تحت مالکیت شما امام رضاومال ما کاظمی هست)بعد میگی به این خاظر دولت چون نمیخواد تیم خودش(پرسپولیس )حذف بشه تیم ما رو حذف کرد مگه تیم شما حکومتی و مال خودش و تحت مالکیت خودش نبود؟ این خودت همون اول نوشتی همه هم میدونن که مالک نه فقط این دو بلکه اکثریت باشگاههای دیگه هم دولتی هستند صنعتی و غیرصنعتی هم نداره پول استرا رو که عالم وآدم گفتن2بارداده شده خودحاج فتل تون هم گفت من ناچارشدم اون پول رو به یکی دیگه بدم من نمیدونم چی میزنی و در کدام فضا سیر میکنی طرف فروشنده ات رو عوض کن لطفا مافیای کیسه کش
    • ناشناس؟؟؟ IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      این بانکی که بنا بود تأسیس کنند چی شد.؟ توهم از ذیل تا صدر. با انسانهای واقعی میشه دو کلام حرف زد با این متهمان نمیشه سند آورد بیاری هم بدرد نمیخوره خودشونو بخواب زدند فقط منم منم و باخت در دربی. اینو یادتون نره باختید و هفت سال خندیدیم . خدا عادله زور زیادی میزنند اولیایی با اینکه مدارک پرسپولیس را دید که کامل هست یکی از دو نفر از ده نفر در کمیته صدور مجوز بود که رای منفی داد . حالا از او چی میخوای بیرون کشی خدا داند
    • ماسال IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      فکر کنم طرفداران کیسه ۲۹۹۹۹۰۰۰ باشند، باور نداری آمار بگیر خخخ
  • گلنگلیس IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    ای باباهرجا میری حرف ازقهرمانی های استقلال توآسیاست آخه یه کم مراعات هوادارهای بقیه تیمهاروهم بکنید دیگه یه تیم هست ۶۰ساله حسرت یک دونشوداره بعدما۴تافینال و۲تاقهرمانیشو داریم🏆🏆 تازه ماشینواستارت بزن یک چیزجدید دارم برای همون حسرت ۶۰ساله ای ها🚒قهرمانی بدون باخت بافرههههاااادددددد💙🏆🏅مجییییددددییییی اونیکی ماشینم استارت بزن که مصدوماخیلی زیادشدن بابردن اسم شاه فرهار🚑🚑🚑🚑🤣😂🤣😂
    • شادی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      عزیزم درست میگی! هر وقت تا اسم قهرمانی آسیا میفتیم! یاده چهار جانبه بنگلادش میوفتیم! آخه کیسه چهار جانبه بنگلادش هم مگه کوری خوندن داره! البته حق دارین سرورتون تمام افتخارات داخلی و آسیایی رو درو کرده و شما خوش باش با جام حلبی چهارجانبه بنگلادش!
    • کلنگلیس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      درجواب شادی ‌.خداوکیلی یه دونه افتخاربین المللی تیمتونوبگی من میرم طرفدارپاس همدان میشم چون افتخاربین المللی داره ولی شماندارین درضمن چهاجانبه بنگلادشی که میگی شرق وغرب باهم ضربدری بازی میکردن وبازیهاخیلی سخت ترازالان بود واگرهم راحت بود ببین تیم شماچقدربدبخت بود که نه اونوقت ونه توقدمت ۶۰ساله بولینگیش نتونسته قهرمان بشه فعلا بااسنپ کاپهاتون خوش باشین .ودرآخربگم که قهرمانی بدون باختم اضافه کن به ۴ فینال ودو قهرمانی حتما قهرمانی بدون باختمون هم چهارجانبه بوده لطف کن قبل ازپیام دادن اطلاعات فوتبالیتو بالا ببر تاضایع نشی داداش سیا
  • رضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    الهی،کسانی که بهر دلیلی به استقلال خيانت می کنند ظلم می کنند آه ونفرین میلیون ها هوادار بدرقه این دنیا و آخرت آنها باشد و الاهی خیر نبنند ،
    • علی تاجی رنگ خونم آبی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      الهی آمین
  • ناشناس IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    من استقلالیم و با استقلال زندگی می کنم و دلخوشیم دیدن بازیهای استقلاله از خدا می خوام اونایی که سبب حذف استقلال شدن خیر نبینن تیمی که بدون باخت قهرمان شده بود و امسال هم با ۵۲ گل زده هجومی ترین تیم لیگ بود باید از آسیا حذف بشه؟ خدا رسوا کنه مسببین حذف استقلال از آسیا
  • جام های اسنپی لُنگ IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    تبریک به وزیر و مسولین که از لنگ مافیایی ترس دارن...چهل ساله نگذاشتن آب تو دلشون تکون بخوره.. کمترین تغییرات مدیریتی را داشتند..کمترین حاشیه ها..پرداخت پول بازیکنان سر موقع. وزرای خارجه و کمیته داوران و.... در این چهل سال همه جوره هواشون رو داشتن..اگر لنگ جماعت بگه که این عوامل در موفقیت و گرفتن جام هاتوت تاثیر نداشتن باید به عقل شون شک کرد بوالله قسم می خورم داوران کمیته داوران در اعلام نظر شون نمی تونن واقعیت رو بگن و استقلال رای ندارن چون از مافیای لنگ می ترسن ..چون مافیای لنگ خانواده داور را تهدید میکنه مثل آقای قهرمانی که واقعیت فوتبال را گفت و حذفش کردن..مثل رسول پنا(مدیر عامل سابق لنگ) که فساد در باشگاه و دلالی یحیی رو افشا کرد ولی حذفش کردن..به هر حال فوتبال ایران حداقل در این ۱۵ سال گذشته روند طبیعی خودش رو طی نکرده بیشتر رنگ و بو آن سیاسی بوده و جام های اهدایی به لنگ به صورت فرمایشی و مصلحتی بوده..والسلام
    • سرورتون IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      شما اول بگیدشصت صد میلیاردبه قول قربانزاده مدیرعاملتون چیکار کرده پول استراماچونی نداده بعدبیاد راجبه سرورتون حرف بزنید؟کیسه کشها🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
    • جام های اسنپی لُنگ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      جواب به سرورتون: داداش اصلا گیرم ۶۰ میلیاردی که شما میگید درست باشه که نیست ولی خداوکیلی شما بیایید یک بار پشت پرونده لنگ رو هم شفاف سازی کنید: ۱-پرونده فساد چند صد میلیاردی هدایتی ،عابدینی ، سیاسی از بیت المال و بانک های مختلف۲-پرونده فساد برانکو دلال۳-.پرونده فساد یحیی و دستیارانش۴-پولهای بادرفته برای بازیکنان و مربیان خارجی که مبالغ قراردادشون که نیم فصل بازی کردن شفاف نشد؟لوکادیا (۱ میلیون دلار)-پریرا ( ۱ میلیون ۱۰۰ هزار دلار) برای یک ونیم فصل کلا ۱ گل به ثمر رساند ۶۰ میلیارد تومان برای یک گل دیاباته( حدود ۴۰۰ هزار دلار) برای یک فصل ۵- جعل طارمی چجوری با مذاکره رییس جمهور وظریف با اردوغان ماس مالی شد؟چقدر پول دادیم تا از شکایت انصراف بدن۶- پول های که در اسپانسری فولاد وسامسونگ و هیلی هپو شد.۷- حواله های پورشه ای که بازیکنان لنگ در زمان رویانیان دادن چی بود از کجا اومد؟ ۸- چک سفید هدایتی برای تترابی ووامیری و زیرمیزی هایی که در قراداد نیومد چی شد؟ ۹- معافیت سربازی امیری وترابی با ثبت دروغ بیماری واریکوسل در نظام وظیفه۱۰- پشت پرده حمایت فدراسیون و وزرا از لنگ حکومتی در طول ۲۰ سال
    • کامل IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      تاانجایی که مدارک موجودی سفرا ووزرا بخصوص خارجیش درخدمت کیسه کشها بودن جناب اصفی که عوض هیئت مدیره تون بود پول همه رو هم به موقع دادن چه پرسپولیس چه کیسه کش رکابزن منتهی طرف ما کسی چکها رو زیر میزی دوبله پاس وبین خودشون تقسیم نکرده اسناد رو دوبله حساب نکرده قراردادها رو بواسطه بالارفتن پورسانتها یکدفعه چندبرابر نکرده بازیکن 500 میلیونی یکدفعه بشه 10 میلیاردی و... خوب یعنی اگه گنج قارون هم بودبازکفاف نمی کرد بعدش جام اسنپی ؟ وقتی طرف از ترسش موقع بازی باتوجه به اعلام زمان بازی از مدتهاقبل به کشورهای همجوار فرارمیکنه چه بایدکردنکنه انتظارداشتیدکه بازی روتوی ترکیه برگزارکنندوقتی هم که ما 2گانه میبریم وطبق قانون مصوب قبلی که قهرمان لیگ باقهرمان حذفی بازی سوپرکاپ روبایدانجام بدن مابا کی بایدبازی کنیم باشما؟عنوان ومقام شمادرحذفی چیه؟قهرمان شدید؟کمیته داوران؟مگه یحیی رو به جریمه و4جلسه محکوم نکردساپی که توی این مدت آب دهانش ازبس پرت کردبزاقی براش نمود روچکارکرد؟هنوزتصاویرصحبتهای درگوشی غلامپورباداوردربی که پنالتی واضح روی آل کثیررونگرفت روداریم حالامقایسه کن ببین به عقل کی بایدشک کردکیسه کش
    • یک استقلالی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      دوستان اینو که میگم یه جا یادداشت کنید برای التیام و بهبود سوختگی های درجه یک، هیچ دارویی نیست اما زمزمه این کلمات بسیار مفید بوده و موجب کاهش درد می‌شود جام اسنپی ، پیروزی ،پنالتی دربی ،پول استرا ، وزیر ورزش ،تیم حکومت ، و بالعکس کلماتی از قبیل ترابی ،آل کثیر ،طارمی ،گل‌محمدی، امیری ، بیرانوند موجب تشدید سوزش تا سر حد مرگ می‌شود
  • یاری IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    تیم بزرگ برای بزرگی باید جام بزرگ داشته باشه یعنی قهرمانی آسیا پاس رو منحل کردند بشدت پروژه انحلال و تضعیف تاج رو پیگیری می کنند در این چند سال همه چیز ثابت شده اگر هوادار نبود الان تاج رو هم مثل پاس منحل کرده بودند تا این عقده مثل سرطان برای همیشه رو دل لنگیا باشه عقده قهرمانی آسیایی😄😄😄😄
  • ابی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    چطور یایارو با اون همه مشکلات سیاسی و امنیتی چندین سال برای لنگ حفظ می کنند اما تاج هرسال باید مربی عوض کنه چطور فقط ۲۴ساعت بعد از قهرمانی تاج مجیدی رو فراری دادند ازچه می ترسید
    • کامل IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      مجیدی بابت چند درهم بیشتر به آغوش کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس پرید کاری که سالهای قبل تازه اون هم در حساس ترین مواقع هم انجام داده بود و یکی از بهانه هاش فرزندش بود ان شاءالله که به خاطر میارید یا آلزایمر گرفته اید راستی این مدیران شما که سر دسته شون جناب حاج فتل هست کلا چند تا چک رو دوبله پاس کردن ؟ ( یه وقت نگید ایشون هم نفوذی پرسپولیس هست ) همین آخرین مصاحبه بازیکن خودتون جناب قائدی رو که در یکی ازبرنامه های ورزشی تلویزیون رومشاهده کردید که اعلام کرده یک میلیون وهشتصدهزار دلار از فروش ایشون گم و گور شده ومعلوم نیست چی شده(دقت کنید1800000دلار حساب فی تومانش باشماکاری به دلارهای نامعلوم جناب حاج فتل تون بابت محبی هم نداریم )این رو که دیگه ما یاجناب قربانی زاده که معلوم نیست چطوروادارش کردن که دیگه بشینه سرجاش و دم فرو ببنده شایدهم داره از طریق مجاری قانونی روال طبیعی کار روپیگیری میکنه(بگذریم که رئیس قوه قضائیه خیلی وقت پیش دستور رسیدگی فوری وخارج ازنوبت داده بود البته بازخدا روشکراین دستورداده شده که هنوز که به جایی نرسیده یاشایدهم رسیده ولی صلاح دراعلامش ندیدن)
  • شادی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    باشه تو راست میگی! تلاشت رو کردی نتونستی پرسپولیس ایران رو حذف بکنی! تیمی که ریشه نداره اسطوره هم نداره! باشه کی رو میخای آقا کریم و یا آقا علی و یا آقا عابدزاده و یا آقا کریمی بگو عزیزم! اصالت و ریشه در تاریخ یک باشگاه بزرگه که یه ایران عاشقانه دوسش دارن! نه تیم که نه اسمش ایرانی و نه تاریخی داره!
    • کلنگلیس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      تاریخ وتمدن خخخخخ۴۴سال قدمت بولینگ حکومتی شده تاریخ وتمدن کاپ اسنپی بی سوادلنگی بولینگی😂😂😂🚕🚕🚕🏆🚕🚕🚕🚕🤫🤫🤫🤫
  • رستم IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    این پیرمرد از جان فوتبال چه می خواهد؟؟؟ کسی نیست از این آقا بپرسد جنابعالی عضو کمیته ی ... هستی یا وکیل مدافع تیم کیسه؟؟ خجالت نمی کشی با ریش سفیدت اینور و اونور میری برای جواد چکش پادر میانی میکنی؟؟؟؟ این فسادها فوتبال را نابود کرده است.
  • واعظ آشتیانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    اولیایی خیلی سلیس و روان همه چیز را گفت البته مغلوط و رنگی . ولی با این حال این حرفها برای رو کردن دست خودش کافی بود . اینکه چطور لابی کرده و چه ارتباطی داره و ساده لوحانه است اگر فکر کنیم ایشان با این سطح از عقده و رابطه ، هیچ تصمیمی بر علیه پرسپولیس نگرفته باشد و از جایگاه قانونی خودش سواستفاده نکرده باشد .
  • کمال آبی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    حرفهای پرست،تلخ و تاریخی.با این جعبه سیاه‌ها بیشتر حرف بزنید
  • سعید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    استقلال اگه قهرمانی آسیا داره مال سی سال پیشه که فوتبال آسیا درحد محلات آفریقا هم نبود....ولی پرسپولیس کبیر دو نایب قهرمانی اونم با پنجره بسته نقل و انتقالاتی و ۱۴ بازیکن و تو شرایط بحرانی اونم تو اوج پیشرفت فوتبال در شرق و غرب آسیا....حالا اگه استفلاق تونست حتی به جمع چهارتیم برتر غرب آسیا برسه میشه گفت برابر اون قهرمانی تورنمنت چهارجانبه در بنگلادشه که مربی تیم مقابلشم استفلاقی بوده...خخخخ😅
    • م IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      بچه اول برو تحقیق کن ببین جام اسیایی سروت مال کی هستش.بعد بر ببین چطور لنگی شدی .هنوزیادون نرفته سرورتو رفت فینال گفتید ابی لنگ نداره بحث ملی.البته مهم نیت برا ما ما خوش بودیم تمام شد رفت ببینم شما این خوشی رو تجربه میکنید.یه حسرت تو اسیا همون چهر جانبه بنگلادش شما.بگم ازهمون بنگلادش شما ۵گل خوردید
  • کامل IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    خدایا به این کیسه کش مافیای فوتبال شفای عاجل عنایت کن تااینقدر هذیون نگه اولا این همه سایت داره بهش میدون میده ونظراتش رو چه درجواب وچه درکامنت مستقیم چاپ میکنه بازناراضیه دوما رفتن ما به آسیا ربطی به حذف شدن یا نشدن کیسه نداره ما بعنوان قهرمان مطلق این فصل ایران و کسب 3گانه رفتیم وکاری به این نداشت که شما پارسال باهرترفندی اول یاآخرشدید هم نداشت سوماپول استرا رو چندبار قبل از دادندحتی براساس اعلام سازمان خصوصی سازی (0که به دلیل ثبت واعلام سنادمالی درسایت کدال قابل کتمان و...نیست ومبالغ دقیق ریال به ریال ثبت میشه بیش از پرسپولیس بوده منتهی چون فسادمالی کیسه کشا روافشاءکردالان مورد سیبل قرارگرفته چهارم 30 میلیون هوادار خواب دیدید خیر باشه اصلا ما10 میلیون دوچرخه توی ایران داریم که اینقدر رکابزن دوچرخه چی داشته باشیم ؟پنجم مافیای کیسه کش دیگه کمتر جفنگ بگو اون ظهیری کمک داوردربی سمت روبروی جایگاه بودنه طرف نیمکتهاداورچهارم به داوروسط که پنالتی روی آل کثیرکه جلوی چشمش اتفاق افتادونگرفت گزارش ورجه ورجه های ساپی روباحرکاتی تحریکی سمت نیمکت ماکردگزارشکردکه آب دهان انداختن کمترین حرکتش بود
    • پرویز IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      چرا قربان زاده نمیاد حسابهای مالی لنگ رو درتلوزیون افشاگری کنه؟ شما که قبل هفته ۲۰ زمزمه جدایی یحیی بخاطر نارحتی از عملکردش سردادید..بوالله بیش از ۱۷ هفته داوران براتون مماشات کردن وازداوری طود بردید!ترفندمافیای کثیف لنگ فقط ضعیف نگه داشتم تیم ها از طریق تغییرات مدام مدیریتی، به حاشیه راندن تیم ها، عدم پرداخت پول بازیکنان و مربیان بخصوص خارجی ها.. به شرافتم قسم می خورم با تیم معمولی جلوی تیم لنگ حکومتی که بیشترین ستارهها حاضر خوری کرده مستحق شکست نبودیم..چون گل دوم تون اصلا خطایی نشد که ضربه ایستگاهی عالیشاه بزنه..حالا داوران برن بگن خطا بود ولی شرافت کجا بود؟ چون داوران امنیت جانی ندارند ..مگه شما امثال داورانی همچون ابهران و قهرمانی و..از فوتبال حذف نکردید چون واقعیت رو گفتن..پنالتی رو آل کثیر؟ کدوم پنالتی در فوتبال روز دنیا به این تمارض ها میخندن..در دربی هر وقتی توپ در محوطه به دست بازیکناتون میخوره هر بار یه نپتفسیر به رای می کنید.عالم و آدم میدونن که داوران استقلال رای ندارن ..چون حمایت نمیشن..دوست دارن زندگی کنن مثل مردم عادی.بوالله اگر قانون و نظمی در کشور بود
    • کامل IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      جناب پرویز خان از کل مطلبی که نوشتم فقط به قسمت پنالتی آل کثیر مطلبی رو نوشتی که اون هم میگی پنالتی نبود ما هم اشکال نداره نظر شمای کولینا رو به فرض قبول میکنیم بقیه عرایض بنده جواب ندادی قربان زاده اولا برای پرسپولیس هم اعلام کردکه طبق توافقی که داشتند عمل کرده اگرعمل نکرده بود که اعلام میکردبعدگفت که تمام صورت های مالی هر دوباشگاه درسایت کدال هست همه میتونن برن ببینن(کسانی که توی کاربورس هستندبهترمتوجه میشن چی میگم)سایت کدال هم کاری به توافق ها نداره یعنی بهش ربطی نداره واینکه قربان زاده اومدحرف زد یکی بخاطر فرافکنی و مظلوم نمایی مسئولین باشگاه تون بوده و یکی هم بخاطرهمین عدم وفاداری به توافق و تخلف صورت گرفته بود درمورد قهرمانی(حالا ابهران چی شده رو احتمالا اومدن به شما گفتن که سوءقصدجانی بهش شده شما پوآرو هستید لابد)خودش بابت اون شماره کارتی که داده بود و سایر قضایا خودش جوابی نداشت و از قضاوت کنار کشید یعنی با اون افتضاح بعمل اومده اگه می موند و در هر دیداری قضاوت میکرد حتی اگه بهترین قضاوت روهم میکرد باز تیمهای بازنده وسایرین به استناد این مسائل چیزی نمی گفتن یه خرده فکرکن داداش
  • سینا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    الان کامنت های دوستان استقلالی رو خوندم.. یا خیلی توهم میزنند.. یا خیلی سطح سواد و فهم ودرک فوتبالیشون پایینه.. خودتون نگاه کنید به نظراتشون.. واقعا این نگاه و طرز فکر نمادی از بخشی از جامعه هست.. دیگه نباید متاسف بود باید ترسید.. اموزش وپرورش..مسولان..شما چه کردین با ما...
  • فرشاد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    دوستان استقلالی که میگن پرسپولیس افتخار بین المللی نداره اگ سواد انگلیسی دارن به سایت ترانسفرمارکت مراجعه و افتخارات را سرچ کنن .... البته اگر تونستین بخونین خخخخخ
  • واعظ آشتیانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    اولیایی با این سابقه سیاه در لابی و فساد ، هنوز مسئولیت داره و با افتخار از روابط و لابی برای بخشودن نکونام حرف میزنه و حالا پیدا کنید منبع اخبار و شایعات در مورد آسیایی شدن پرسپولیس . ننگ بر فدراسیون تاج و سجادی
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    خخخخخخخخ دمت گرم حاج کاظم اولیایی که دست پلید و کثیف این لنگیا را رو کردی ..وزیر لنگی رو وقتی از هلوکوپتر پیاده کردن تازه فهمید وظیفه ش چیه،، حذف استقلال از آسیا و خلاص... ولی مگه اینا از رو میرند.. اینا خودشون نماینده تمام مقدسات کیهان میدونن و از عالم و آدم طلبکارند..رنگ قرمز هم احتمالا نماد شیطان و ابلیس نیست و نماد رنگ سرخ شهادت و ایثاره !! لنگیهای حکومتی😄..هم باید براشون دلسوزی کنیم و بهشون سیر بخندیم و هم اینکه از دست شون عصبانی و ناراحت باشیم .. واقعا که این لنگیا موجودات ماورایی عجیب الخلقه ای هستند 😂
    • کامل IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      خوش به حالت که موجود این ورایی عادی الخلقه هستی (هر چند با وجود شناختی که بابت هنرنمایی هاتون توی جعل و علم فتوشاپی داریم مشکوک میزنی و عکسی از خلقتت رو نشون ندادی که ببینیم راست میگی یا شما هم از پیروان مدیران تون هستید) شما به ما بخندی ؟ به چی ما بخندی به شکست و ناکامی مون ؟ وقتی میگیم شما اگر بخواهید روز رو شب و شب رو روز تصویر و نمایان میکنید میگن چرا این رو میگید جناب داداش جاده های سربالایی و سربلند کوهستان فعلا ما قهرمان شدیم و جام ها رو درو کردیم و داریم کیف میکنیم (حالا هر تصوری که برای این مسئله و اتفاق پیش خودتون میخواید داشته باشید برای خودتون محترمه) و داریم به شما و مقام های افتخار امیز (کمک نایب قهرمانی لیگ و نایب قهرمانی حذفی !!!!!!) و گریه و زاری ها تون قاه قاه میخندیم بالاخره هم برای خنده باید دلیل باشه و هم گریه حال و روز و وضعیت و نتایج ما که به گریه و زاری نمیخوره پس ما دلیلی برای گریه نداریم که شما به گریه ما بخندید حال و روز و وضعیت شما هم به خندیدن نمیخوره که ما بخاطر اون گریه کنیم ... خدایا لباس عافیت و شفا بر تن همه مریضان بپوشان
  • کریم IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    مافیای فوتبال را ببیند که چه می‌گذرد از کی برنامه ریزی کردند تا پول یک تیم (حکومتی) را بدهند ودیگری را از آسیا حذف وبجای اون تیمی را که حق حساب داده را به آسیا ببرند. حالا خودتان اتفاقات دربی و فینال جام‌حذفی را مرور کنید تا متوجه شوید جام ها از قبل برنامه ریزی شده
  • محمد رضا IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    دوستان سلام خسته نباشید . من نظرات دوستان را داشتم می خواندم به نکته جالبی برخورد کردم و آن اینکه کسی در مورد تیمی نظر می دهد که حتی اسم تیم را هم نمی داند . اولا تیم مورد نظر پرسپولیس است نه پیروزی و دوم اینکه تیمی که در جام باشگاههای آسیا شرکت می کند نماینده کشور عزیزمان ایران است . پس اینجا آبی و قرمز و زرد مطرح نیست بلکه سه رنگ پرچم مان خود نمایی می کند یعنی وقتی اسم تیم مطرح می شود عنوان ایران را یدک می کشد مثلا می گویند پرسپولیس ایران ، استقلال ایران و یا سپاهان و نساجی ایران پس اگر کری هم خوانده می شود نباید از حالا بگوئیم پرسپولیس در مقابل الهلال خواهد باخت بلکه برعکس اگر ببرد باید خوشحال شویم و اگر به هر دلیل ببازد ناراحت چرا که تیم ایرانی باخته است . در مورد صحبتهای آقای اولیایی باید بگویم در میان صحبتهای نکاتی هست که به مقصر بودن خود ایشان در حذف استقلال بطور غیر مستقیم اشاره می کند . 1 - آقای اولیایی مگر شما در ستاد صدور مجوز حرفه ای نیستید چرا قبل از پایان مهلت مقرر به استقلال کمک نکردید تا این اتفاق نیفتد . وقتی صحبتی می شود شما خودتان را استقلالی دو آتیشه می دانید
  • لنگ مافیا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    فقط ظلم بلدن
  • مرتضی گروسی IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    همون کسانی که بقول وزیرورزش ازبالا نگذاشتن وریا غفوری دراستقلال بازی بکنه و مجبورش کردن ازفوتبال خداحافظی کنه مردم کروکوروبی سواد نیستند اقایان مسعولان ازعمد استقلال حذف کردن زمین وزمان میدونند چه خبره کی گفته تیم استقلال مال ایران هست اگرهست پس چرابه چشم تیم اسراییل می بینند اقایان فقط بفکر تیم لنگ پیروزی هستند میگی نه از مهدی ترابی بپرسید یاوزیرورزش
  • النا IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    پیروزی تو آسیا 😒😒 انشالله تو آسیا ببازه تا هوادارپیروزی اینقدر فشار ب خودشون نیار بترکن
  • ۰۰۰۰۰۰ IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    سلام مدیر محترم یکی از اصول صفحه‌بندی روزنامه و مجله بحث زیبایی‌شناسیه که سفیدی صفحه از جمله اونه. متاسفانه چند روزیه که با کم کردن سفیدی صفحه چشم بیننده رو خسته میکنید. بهتره فاصله خطوط و فاصله مطلب با کنار صفحه رو رعایت کنید تا مخاطب اذیت نشه. در ضمن هنوز مشکل صفحه اول خبر ورزشی(قاطی شدن بعضی خطوط و تیترهای بلند) پربرجاست. همچنین شاهد خالی بودن بی‌دلیل بعضی قسمتهای اون هستیم که میشه با عکس یا مطلب پرش کرد یا اینکه کلا حذفش کرد.
  • ع IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    فقط‌دنبال‌تفرقه‌هستی‌برو‌از‌بانک‌بپرس‌چرا‌دیر‌داده‌چرا‌اسم‌پرسپولیس‌را‌میل ی‌اصلا‌به‌شما‌چه‌ربطی‌داره‌اگر‌قورت‌داشتی‌نمیگذاشتی‌پرسپولیس‌تم‌به‌اسیا‌برو
  • هموطن US ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    شما در زمان مدیریتت در استقلال به اندازه کافی گند به بار آوردی پس لطفا دهنت را ببند وبه فکر بازنشستیت باش ما مردم هنوز خیلی فراموشکار نشدیم
  • محمد رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    چرا وزارت ورزش به طور غیر قانونی تیم داری می کنه چرا پول بیت المال هزینه تیم ها میشه چرا اجازه درآمد زایی رو از تیم های خصوصی گرفتید چرا دولت تو فوتبال دخالت می کنه چرا مسئولین غیر فوتبالی برای فدراسیون و..میذاریذ
  • کامران IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    ایکاش روزی برسه که دولت و وزارت ورزش جای دادن میلیاردها میلیارد پول به این دوتا باشگاه و حیف ومیل مدیران انتصابی این پول ها رو صادقاته صرف ساخت وتجهیز مراکز ورزشی و مدارس مناطق محروم بکنند. واقعا تیم داری به چه قیمتی؟ پول های بیت المال واسه این دوتا تیم چه دستاوردی داشته؟ کارگران زحمتکش پای کوره های ذوب آهن با دمای وحشتناک عرق میریزن دستاوردش نصیب عده ای خاص میشه. اگه قانون بود و مثل کشورای اروپایی حق پخش و اسپانسر و فروش بازیکن و ... هیچ وقت این اتفاقات نمیفتاد ولی منافع عده ای در بی قانونی ورانت خواری است. حیف این پول که صرف فوتبال نا پاک بشه
  • زهرا سادات IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    به خاطر پول مفت بیت المال که جارو کردین و هیچ استفاده ای هم برای تیمتون نداشتید همه رو مسئول ندونید به خاطر بی تدبیریتون
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    دوست عزیزی که ادعا میکنی علی دایی به خاطر تیم ملی رفت پرسپولیس اتفاقا سال ۱۳۷۳ که علی دایی رفت پرسپولیس علی پروین در تیم ملی هیچ کاره بود و هیچگونه سمتی نداشت فدراسیون هم دربست در اختیار استقلالی ها بود نمونه اش رای در بی جنجالی سال ۱۳۷۳ که پرسپولیس رو تار ومار کردند علی پروین بعد از افتضاح انتخابی جام‌جهانی ۹۴ در دوحه که برابر با سال ۷۲ میشد هیچگونه سمتی در تیم‌ملی نداشت ،علی دایی سال ۷۳ پرسپولیس امد
  • بهزادی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    چون پرسپولیسی هستی این مقاله به این مهمی که دولت سه کارته مجلس هوای تیم شما رو داره وباعث حذف ازاسیا شدیم آخرین متن خبری گذاشتی .سوتی نده وبسه مردم آگاه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی