نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
آدم شک می‌کند قانون سقف بودجه فقط برای پرسپولیس است/ رقیبان پرسپولیس این قانون را رعایت نمی‌کنند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بهنام طاهرزاده پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید قانون جدید سقف بودجه ظاهرا فقط برای این تیم وضع شده است.

فصل نقل و انتقالات آغاز شده و برخی رقیبان استقلال و پرسپولیس یارگیری خود را آغاز کرده اند. این درحالی است که این دو تیم پرطرفدار تهرانی هنوز کلی بدهی به بازیکنان فصل گذشته خود دارند و هنوز نتوانسته اند قرارداد بازیکنان خود را تمدید کنند چه رسد به خرید بازیکن جدید!

بهنام طاهرزاده مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: آدم شک می‌کند که قانون سقف بودجه فقط برای پرسپولیس وضع شده باشد. من مصاحبه صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران و عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ را خواندم که گفته بود با وجود ابلاغ قانون سقف بودجه به باشگاه‌های لیگ برتری ۴ باشگاه این قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و ۱۲ باشگاه دیگر در لیگ برتر براساس سقف بودجه در فصل آینده فعالیت می‌کنند. درودگر نامی از این باشگاه‌ها نبرد اما خواستار برخورد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با این ۴ باشگاه شد.

او ادامه می‌دهد: یک بارهم آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفتند باشگاه‌هایی که قانون سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند ۳ برصفر بازنده خواهند شد. این اقدام هم شدنی نیست و الان می‌بینیم رقیبان پرسپولیس قانون سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند. من اسمی از تیمی‌نمی‌آورم اما خریدهای یکی از باشگاه‌ها یا پرداخت پول رضایتنامه بازیکن به باشگاه خارجی گواه خیلی چیزهاست.

طاهرزاده خاطرنشان می‌کند: یکی از عوامل اصلی موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته، خریدهای مناسب تابستانی بود. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خیلی زود نقل و انتقالات سال گذشته را آغاز کرده و علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، یورگت لوکادیا، سعید صادقی، سروش رفیعی و ... را خرید. همین خریدهای درست و زودهنگام استارت قهرمانی این تیم را زد درحالی که پرسپولیس در فصل جدید هنوز نتوانسته رضایت بازیکنان برای تمدید را جلب کند.من می‌دانم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم دوست دارد بهترین نفرات را خریداری کند اما دستش بسته است. شما وقتی می‌خواهید وارد هر بازاری از جمله فوتبال شوید باید پول داشته باشید.

او ادامه می‌دهد: متأسفانه در حال حاضر رقابت عادلانه‌ای وجود ندارد. فصول گذشته هم تیم‌های صنعتی راحت از جیب دولت ریخت و پاش می‌کردند و این مزیت برای پرسپولیس وجود نداشت اما سقف بودجه‌ای هم درکار نبود. سقف بودجه را چگونه می‌تواند برای تیم‌های دیگر رصد کرد؟ پرسپولیس مثل اتاق شیشه‌ای است و همه آن را می‌بینند درحالی که سایر رقیبان راحت می‌توانند با استفاده از عدم نظارت دولتی یا از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود قانون سقف بودجه را دور بزنند. به نظر من قانون سقف بودجه با فیرپلی مالی که در لیگ‌های اروپایی می‌بینیم خیلی فرق می‌کند.

بهنام طارهرزاده در پایان در خصوص مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست و سوم نیز می‌گوید: پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور تبریز ۴ تیم مدعی قهرمانی هستند اما امیدوارم رقابت این تیم‌ها از لحاظ سقف بودجه و مالی هم عادلانه باشد. کارنامه یحیی گل محمدی مشخص است و پرسپولیس اگر بتواند بازیکنان اصلی فصل گذشته خود را حفظ و چند بازیکن کلیدی جدید را هم اضافه کند باز شانس اول قهرمانی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • آریا US ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    به هر حال تیمی که در طی ۱۰ سال اخیر بیشترین جامهارو گرفته و موقعی که باشگاههای ایرانی خیلی زود از آسیا خداحافظی میکردن؛ اما پرسپولیس همیشه آخرین تیمی بود که به ایران برمیگشت؛ این مشگلات رو هم براش به وجود میارن تا فصل آینده نتونه نتیجه ی فصل قبلش رو تکرار کنه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی