کلوب| فوتبال پرسود و فعال برای دلال‌ها/ فقط مبلغ قراردادها حرفه‌ای شده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است البته برای کسانی که فقط در این فوتبال نان می‌خورند نه برای مردم، برای هواداران فقط حرص و جوش آن می‌ماند.

کسانی که وارد رشته ورزشی فوتبال می‌شوند باید اعتراف کنیم که همیشه سرکار هستند و در حال فعالیت، چه با کیفیت باشند و چه بی کیفیت.

فوتبالیست باشی هر سال توپ می‌زنی و اگر مربی باشی هر سال در یک تیمی‌کنار زمین چمن خواهی بود.

در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران خیلی‌ها جا به جا می‌شوند و مدیر برنامه‌ها جای بازیکنان تصمیم می‌گیرند و هر جا پول و سود بهتری باشد بازیکن آنجا قرار داد امضا می‌کند. حالا اینکه این بازیکن چقدر می‌ارزد و یا چقدر به کار آن تیم می‌آید بماند.

بازیکنان و مربیان اسمی و با دانش که برای موفقیت و شاد کردن مردم هرچه دارند رو می‌کنند که حسابشان جداست و هرچه می‌گیرند نوش جانشان، اما در حال حاضر شاهد هستیم بازیکن پا به سن گذاشته قرارداد میلیاردی می‌ببندد و برای آن تیم ۱۰ بازی کامل انجام نمی‌دهد و یا برخی به صورت کامل روی نیمکت تیم‌ها جا خوش کرده اند و کاری هم به کسی ندارند و هر سال هم تیم دارند!

نمی‌دانیم بر چه معیاری یکسری بازیکنی که فقط لیست تیم را پر می‌کنند و بدهی روی دوش باشگاه می‌گذارند انتخاب می‌شوند؟!

در بحث مربی هم که هر سال مربیان تیم‌های خود را تغییر و بیشتر شهرها را می‌چرخند چه موفق باشند و چه نا موفق. مربی امروز در تیم هوادار تعصب می‌کشد فردا مس رفسنجان را دوست دارد یا مربی تا دیروز در اراک نفس می‌کشید حالا در مازندران درحال یارگیری است.

نکته جالب و دیدنی اینجاست که بعضی از مربیان هم هستند که خانه نشسته اند و منتظر اخراج یک مربی می‌مانند تا لحظه ای که گوشی تلفن‌ شان زنگ بخورد و بعد که تیم با این مربی تعویضی نتیجه نمی‌گیرد دیگر بهانه جور است و در پایان مربی می‌گوید من تیم را نبسته بودم! راه‌های فرار درفوتبال ما از هر لحاظ تا دلتان بخواهد وجود دارد.

مدیرانی هم روی صندلی هستند که از این اینگونه مسائل استقبال می‌کنند و کار را نهایی و فردا هم کاسه و کوزه‌ها را بر سر مدیر قبلی می‌شکنند و فرار می‌کنند.

خروجی این موضوعات یعنی همه با هم در یک سفره نان می‌خورند مدیر، مربی، بازیکن و دلال مثل زنجیر به هم وصل و تصمیم گیرنده در فوتبال ایران .

البته از حق نگذریم هستند افرادی که واقعا از ته دل زحمت می‌کشند و تلاش‌هایشان به همگان ثابت شده است و دلسوز و گره گشای این فوتبال پرحاشیه هستند . در این فوتبال پر سود ما، همه سر کارند و بیکاری وجود ندارد مگر اینکه ضد و بر علیه برخی‌ها باشی.

فوتبال ایران فقط پول‌هایش حرفه‌ای است در بقیه موارد هنوز آماتور هستیم. وقتی وارد این فوتبال می‌شوید و مورد شناسایی قرار می‌گیرد دیگر تمام است فقط کافی است با دلال‌ها رابطه خوبی داشته باشید دیگر نان شما توی روغن است حتی اگر مصدوم باشید تیم دارید قرارداد میلیاردی هم دارید فقط باید کمی‌سر کیسه را شل کنید.

بعد در فوتبال پایه ما استعدادها یکی یکی می‌سوزند و کنار می‌روند.

تا زمانی که این دوستان دلال در فوتبال ما جولان می‌دهند بدهی‌ها، شکایت‌ها و محرومیت‌ها برقرار خواهد بود و حاصل این می‌شود که ذره‌ای پیشرفت و تغییر را نخواهیم دید.

فوتبال ما از آن بالا تا پایین نقص‌ها دارد، فوتبال ما رابطه ای است تا تخصصی، فوتبال ما روی شاخ پول می‌چرخد و کسی برای این پول‌های میلیاردی که از کف می‌روند پاسخگو نیست، فوتبال ما هیچ نظارت و بازرسی در آن به صورت قوی انجام نمی‌گیرد و فقط در حد حرف، مصاحبه و تذکر است.

علی صفایی راد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی