سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
۰ |
۰
کلوب| شناگر خوبی باش و خلاف این موج شنا کن!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این روزها دنیای نقل و انتقالات فوتبال دنیا روزگار عجیبی را تجربه می کند.

هر روز خبرهای جدیدی از نقل و انتقالات داغ فوتبال دنیا و کوچ ستاره های نامی، برخلاف ادوار گذشته که به تیم های بزرگ اروپایی می پیوستند، این بار به سمت صحرای عربستان راهی میشوند را می شنویم و روزی نیست که خبر جدیدی از انتقالات خاص ستاره های اسم و رسم دار فوتبال دنیا به یکی از باشگاه های عربی را نشنویم.

شاید آغاز این موج عجیب را به طور جدی کریس رونالدو کلید زد و ظاهراً جوری پا قدمش برای اعراب متمول خوش یمن بوده که پشت سرش ستاره های نامی دیگر هم به صف شدند تا با معجزه دلارهای نفتی لیگ عربستان را به دهکده ای جذاب برای هواداران نه چندان پرشمارش تبدیل کنند.

همان هدفی که سران عرب برای لیگ شان و باشگاه هایشان آرزو داشتند بالاخره به وقوع پیوسته.

سالها پیش در قطر ژاوی و سال پیش رونالدو بعد از آن ستاره های دیگر مثل بنزما، کولیبالی، کانته و البته همچنان این سریال شگفتانه ادامه دارد! ....

اما در تازه ترین خبر ها زمزمه های جدید پیوستن طارمی به الهلال عربستان هم شنیده شده است (خبری شیرین برای اعراب و تلخ برای ایرانیان دوستدار طارمی و فوتبال اروپا) و مبالغ هنگفتی که برای او در نظر گرفته شده است سران پورتو را هم وسوسه کرده که سوگلی باشگاه شان و ماشین گلزنی لیگ پرتغال را پیشکش لیگ عربستان کنند.

همه اینها را ذکر کردیم که بگوییم فقط امیدواریم همانطور که مهدی دوست داشتنی فوتبال مان در مواقع حیاتی ، گل‌های حساسی زده و در دقایق پایانی برخی بازی‌ها سرنوشت ساز شده این بار هم در دقیقه نود نقل و انتقالات یک گل طلایی خاص بزند و همچنان به فوتبال حرفه ای خود در لیگ های معتبر اروپایی ادامه دهد و فعلاً کسب اعتبار بیشتر و جاه طلبی ها و جایگاه های خاص تر خود در لیگ اروپا را به دلارهای وسوسه کننده سران عربی ترجیح دهد چون واقعا حیف این استعداد و سرمایه ارزشمند فوتبالمان است.

هرچند که کاری بسیار سخت و دشوار است که چشمانa را به روی پول های هنگفت ببندد و تصمیم به این بگیرد که ماموریت پر ماجرای خود را در لیگ‌های معتبر اروپایی ادامه دهد، یعنی انتخاب بین دو گزینه: اولی ادامه جاه طلبی و تبدیل شدن به یک فوق ستاره جدید در لیگ‌های معتبر اروپایی و کسب افتخارات بیشتر، یا دومی، انتخاب ثروت کلان و به قولی مبدل شدن به طارمی ثروتمندتر از اینروزهایش به جای درخشش بیشتر در فوتبال اروپا!

براستی که مهدی که همیشه بوی گل می دهد را به طارمی ای که تا پایان عمرش بوی پول و دلار دهد را همه ما ترجیح می دهیم!

فقط اگر طارمی یک شناگر ماهر باشد و خلاف این موج جدید شنا کند و به فکر درخشش بیشتر در فوتبال اروپا باشد قطعا برنده این بازی عجیب و سخت است چرا که  مهدی در آینده همچنان وقت برای کسب درآمدهای بیشتر از این دارد و چه بسا در سال های آتی پیشنهادهای کلان تر از این به سراغش آید.

این نکته هم ناگفته نماند که به غیر از عده‌ای معدود از فوتبالیست‌هایی که هنوز در اواسط مسیر حرفه‌ای خود هستند که به لیگ های عربی کوچ کردند ، امثال بنزما و رونالدو از لحاظ اعتبار بالا کاملاً سیراب شده‌اند و در اواخر فوتبال خود به فکر کسب درآمد بیشتر از گذشته خود هستند .

ای کاش مشاوران قوی در کنار مهدی این نکات را بیشتر به او یادآور شوند تا طارمی افتخارآفرین بازیکن فوتبالمان مسیر طلایی خود را نیمه کاره رها نکند و از مسیر سبز کشورهای اروپایی، به یکباره تغییر مسیر به سمت آسیا و سرزمین کویری عربستان ندهد.

آری مهدی یک خلبان کاملاً حرفه‌ای می‌خواهد که او را همچنان در آسمان‌های فوتبال اروپا پرواز دهد و به بهترین مقاصد برساند و راهی صحرای عربی نشود.

هنوز نشستن پرواز طارمی در فرودگاه های عربی زود است و عجولانه !...

امیدواریم با یک انتخاب هوشمندانه به زودی اخبار دلچسبی از جوانی که حسابی بوی گل میدهد و مستعد و باهوش است بشنویم و او را در پیراهن یکی از تیم‌های معتبر فوتبال اروپا و شادی‌های پس از گل او را در یکی از استادیوم‌های مشهور قلب اروپا مشاهده کنیم، نه پوشیدن پیراهن یک تیم عربی در لیگ عربستان و رقص شمشیر او با هم تیمی های جدیدش!

هم ردیف شدن با نام های بزرگی چون علی دایی، مهدوی کیا ، کریمی، هاشمیان و... در باشگاه‌های نامی اروپا در تاریخ فوتبال ایران افتخاری است که طارمی هم تشنه آن است و او واقعا میتواند در سر لیست بهترین لژیونرهای اروپایی فوتبال مان باشد به شرطی که به "خاطر یک مشت دلار" وسوسه نشود! 

از الان منتظر تصمیم مهم و سرنوشت ساز  گلزن باهوش بوشهری مان خواهیم بود...

وحیدرضا عبدی نژاد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی