نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ایلکای گوندوغان
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تصمیم ایلکای گوندوغان ستاره منچسترسیتی پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا گرفته شد و او همه گزینه‌ها را رد کرد تا به بارسلونا بپیوندد.

از مدت‌ها پیش گفته می‌شد که انتقال ایلکای گوندوغان به بارسلونا یک کار تمام شده است، اما تنها چند روز قبل از اعلام این خبر بود که این بازیکن تصمیم نهایی خود را گرفت. او تا آخرین ثانیه روی این تصمیم مهم فکر می‌کرد، گزینه‌های زیادی روی میز و افکار زیادی در سر داشت.

از یک طرف، او می‌توانست در منچسترسیتی بماند، با پپ گواردیولا در راس، بازوبند کاپیتانی روی بازو و پیشنهادی که از نظر مالی ۲ میلیون یورو در سال بیشتر از بارسلونا بود. از سوی دیگر، بارسلونا و ژاوی که دقیقاً آنچه را که می‌خواست بشنود به او می‌گفت. سپس عربستان سعودی و قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو در سه فصل. و در نهایت آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن هم مشتاق بودند، اگرچه گزینه دومی با منتفی شدن حضور یولیان ناگلزمن روی نیمکت شکست خورد. با وجود همه این گزینه‌ها روی میز، گوندوغان تصمیم گرفت هر تصمیمی را به پایان فصل موکول کند.

عمو و ایجنت او، ایلهان گوندوغان، کار خود را عالی انجام داده و تمام پیشنهادات را برای این بازیکن جمع‌آوری کرده بود. با این حال، تصمیم‌گیری آسان نبود زیرا همه پیشنهادات برای او جذاب بودند.

«نه» قاطعانه به پول‌های عربستان سعودی

اولین پیشنهادی که او رد کرد پیشنهاد عربستان سعودی بود، زیرا گوندوغان احساس می‌کند توانایی ماندن در اروپا در بالاترین سطح را دارد. بازیکن آلمانی حتی حاضر به مذاکره برای پیشنهاد ۳+۱ ساله که با ۳۵ میلیون یورو در سال شروع می‌شد، نبود. اگر گوندوغان تمایل داشت این پیشنهاد اقتصادی بالاتر می‌رفت اما او وارد بازی نشد و از همان ابتدا عربستان را کنار گذاشت.

به همین ترتیب پاری‌سن‌ژرمن و آرسنال نیز رد شدند. گوندوغان به دلیل دوستی با میکل آرتتا که در منچسترسیتی با او کار می‌کرد و جذابیت شهری مانند لندن به تیم انگلیسی پیوند خورد. اما به خوبی می‌دانست که یا باید به بارسلونا برود یا در تیم فعلی‌اش بماند.

پایان دوران در منچسترسیتی

زمانی که گوندوغان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، احساس کرد که دوره او در منچسترسیتی به پایان رسیده است. او در هفت سال گذشته هر جامی را به دست آورده بود و فکر می‌کرد میراثش با جام قهرمانان اروپا تکمیل شد. تصویر او برای همیشه روی دیوارهای اتحاد نقش می‌بندد، بنابراین گوندوغان خواهان چالش‌های جدید بود و بارسلونا از اولین گفتگو با ژاوی توجهش را جلب کرد.

مربی به زبان فوتبالی گواردیولا صحبت می‌کرد و ایلکای این موضوع را دوست دارد. او سه بار با مربی مذاکره کرد و کاملا قانع شده بود، زیرا او سبک بارسلونا و نقش خودش در تیم را دوست دارد. نه گفتن غیرممکن بود.

همه فاکتورهای مهم و کلیدی در راه یک انتقال بزرگ/ ژاوی و لواندوفسکی مهم‌تر از وسوسه ۱۰۵ میلیون یورویی عربستانی‌ها

تراشتگن و لواندوفسکی کلید اصلی بودند

برای تکمیل این پیشنهاد، دو بازیکن در هفته‌های اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند: مارک آندره تراشتگن و روبرت لواندوفسکی. اولی کار بزرگی در اردوی تیم ملی آلمان انجام داده و دومی بعد از بازی هفته گذشته لهستان و آلمان با این هافبک رودررو صحبت کرد. زمانی که لواندوفسکی از باشگاه و شهر بارسلونا صحبت کرد، گوندوغان برق چشمان او را دید. مهاجم لهستانی که گوندوغان همیشه برای او احترام قائل بوده است، عاشق باشگاه جدیدش و زندگی در بارسلونا است و همه اینها را در گفتگو با گوندوغان ابراز کرد.

اما بازیکن مجبور شد با یکی از سخت‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای خود روبه‌رو شود: تماس با دوستش گواردیولا. به این دلیل که گواردیولا برای گوندوغان چیزی بیش از یک مربی بوده است و آنها با هم دوست بودند و ساعت‌ها و ساعت‌ها در خانه و دفتر مربی با هم در مورد فوتبال صحبت می‌کردند. گواردیولا به خاطر این تصمیم اصلاً او را سرزنش نکرد و فقط تشکر کرد و به خاطر انتخابش حرف‌های خوبی به او زد، زیرا برای گواردیولا بارسلونا همیشه بارسلونای او خواهد بود.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی