نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
حرکت جنجالی در فوتبال فرانسه/ روسری و حجاب برای زنان ممنوع شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دادگاه عالی فرانسه تصمیمی غیرمنتظره گرفته که فدراسیون فوتبال این کشور را مجبور می‌کند در مسابقات فوتبال داشتن حجاب اسلامی ممنوع باشد!

خبرگزاری «فرانسه ۲۴» نوشت: دادگاه عالی اداری فرانسه روز پنج‌شنبه پس از این که سیاستمدارانی مدعی شده بودند سکولارسیم در خطر است، ممنوعیت پوشیدن روسری یا هرگونه حجاب اسلامی را برای بازیکنان زن فوتبال تایید کرد.

شورای قانون اساسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فدراسیون‌های ورزشی که وظیفه آن‌ها تضمین عملکرد خوب خدمات عمومی است، می‌توانند برای تضمین اجرای روان مسابقات و هرگونه درگیری یا تقابل، شرط بی‌طرفی را برای بازیکنان‌شان در مسابقات یا رویدادهای ورزشی اعمال کنند.

این قانون نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال فرانسه علیه «هرگونه علامت یا لباسی که به وضوح وابستگی سیاسی، فلسفی، مذهبی یا صنفی را نشان می‌دهد و در حین بازی مناسب و متناسب نباشد» موضع خواهد گرفت.

گروهی از زنان فوتبالیست مسلمان موسوم به «حجابئوس‌ها» علیه مقررات فدراسیون فوتبال اقدام کردند. قضات قبل از صدور حکم، خود را تحت فشار سیاسی قرار دادند به این دلیل که احزاب جریان اصلی به دنبال دفع مواضع راست افراطی هستند.

سکولارسیم یک موضوع حساس در فرانسه است که توسط مدافعان آن به عنوان راهی برای تضمین بی‌طرفی مذهبی دولت و از سوی منتقدان به عنوان یک هشدار علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی به ویژه مسلمانان ارائه شده است.

حرکت جنجالی در فوتبال فرانسه/ روسری و حجاب برای زنان ممنوع شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • تاج کبیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    همه بد هستند فقط ما خوب هستیم😂😂
    • ق ر IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      تقریبا حدود صد سال پیش تمامی زنان اروپایی پوشیده بودن ولی بخاطر اینکه از زنان بهره بیشتر ببرند به این روز افتادن که پوشیده نباشند
    • حقیقت تلخه IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      صد سال پیش رو ول کن نقاشی از دو سه هزار سال پیش هست که زنان برای سر پوشش خاصی نداشتن ، همون صد سال پیش هم در اروپا پوشش خاصی نبوده اما ایدئولوژی که این چیزا حالیش نیست میگه انسانها آزاد و برابرند ولی هر چی من بگم باید همون بشه!!!!فرقی هم نداره ایدئولوژی فرانسه باشه ایران باشه یا هر جای دیگه معناش یعنی زور ! یعنی بزور حجاب رو برداشتن یعنی به زور حجاب گذاشتن، معنای اجباری و زورکی که میدونی؟ یعنی در هر چیزی دخالت کردن و در عین حال اعتقاد به آزاد بودن انسانها و اختیار داشتن اوناست این دیگه از عجایب هفتگانه جهانه
    • زن مسلمان آزاده ی ایرانی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      اگر ایران به داشتن حجاب اهتمام دارد حجاب در ایران قدمتی دیرینه دارد وریشه در اساطیر وسنتهای ایرانی دآرد علاوه بر این حجاب حکم صریح خداوند است وبا ادله علمی حجاب عامل استحکام خانواده و جامعه و فرد می باشد واسایش فردی و اجتماعی را در بر دارد کشف حجاب قدمتش به اجبار رضاخانی مربوط به پنج دهه ی پیش است ودر اروپا مربوط به پیدایش آمریکا می باشد اصل فطرت و خلقت بر پایه حجاب است.من زن آزاده مسلمان با تحقیق ودرایتم به مطلب رسیدم که خودم را به حراج نگذارم.
    • جمیل IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      واقعا تاج کبیر
  • سامان IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    چرا نگفتید برای جلوگیری از تبعیض نزادی و ... مانع حجاب بازیکنان شده
  • توماج IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    حالا دیدین حجاب اجباری چه زوره؟ 😀
    • کامران IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      این همون فرانسه ای نبود که دم از آزادی میزد و بهش میگفتن مهد آزادی؟؟چی شد پس؟چرا بعضی ها ساکتن الان؟
  • مسعود DE ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    اونایی که دم از آزادی و حقوق زن میزنن، اینجا ساكت شدن
    • مهدی هکتور IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      تو و امثال تو نمیخواد آمار سکوت یا فریاد اونایه دیگه رو هر لحظه واسه مردممون شرح بدی..،اصلا به تو چه که همین اونا که میگی چه واکنشی نشون میدن..،بعدش چه اصراری داری به همه بفهمونی به قول خودت اونا (خودت که نه اربابانت،تو که کاسه لیسی)کی دم از حقوق میزنن کی نمیزنن؟اولا" مرد باش ایرانمون رو دو دسته نکن(اونا و ما)..، یه باشرف همه مردمش رو خودی میدونه، حالا هرکی به نفع شما حرف بزنه میشه ایرانی،با بصیرت... ولی کافیه نظرش با شما فرق کنه،میشه اونا، دشمن،اراذل و..نمونه بارز و داغش کشورهمسایه عربستان،خائنین و گاوای شیری دیروز و برادران تنی تر از یمنی ها و عشقولییای امروز..،موضوع اینه؛ عربستان و حکومتش هیچ تغییر محسوسی نکردن ولی؛ کار اربابای شما بهشون افتاده..! و تو مفلس دیروز شعر نامه ای از سرباز ایرانی میخوندی و مکه و ریاض رو تصرف و ضمیمه امپراتوری خیالی میکردی... امروز بازم به تشخیص متشخصان خود شاخص،رویا بافی میکنی که با برادران عربی جدیدمون اتحادی خفن می بندیمو پدر دشمن اصلی رو آره..و البته چه این، و چه آن هر دو زاییده ذهن بیمار...،فرقش حق و ناحقی که هرلحظه(ما) له میکنیم بدون کمی وجدان درد.
    • امیر IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      مگه نه اینکه حجاب در ایران قانون هست و لازم الاجرا خب برای اونا هم قانون هست باید اجرا بشه الان به چی اعتراض داری
  • صدرا IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    همین فرانسه 9ماه قبل برای زنان ایرانی شعار آزادی پوشش میداد! هیچ کشوری وهیچ حکومتی از اعتقادات خودش کوتاه نمی آید .چه اسلام باشد چه سکولاریسم
  • imax IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    چه مشکلیه چطور ما حق داریم حجاب رو اجبار کنیم اونها حق ندارن بی حجابی رو اجبار کنن یا زنگی زنگ یا رومی روم آزادی برای دیگران بله برای ما خیر !!!
    • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      ما ادعای مهد آزادی نداریم و نداشتیم ولی فرانسه ادعاش مهد آزادی هست . لازم نیست توجیه گر بقیه باشید همیشه
  • ali IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    این هم از فرانسه که مدت هاست رسوای عالمه ولی خب یک سری به ظاهر روشنفکر معلوم الحال ایرانی هنوز دم از دموکراسی فرانسوی میزنن
  • حمید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    لعنت بر فرانسه و افکار و عقاید و مرام های شیطانی اش، این ها مصداق واقعی شیاطین انسی هستند.
  • امیر IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    مهد آزادی:))))))))))))))))))
  • امین IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    خوب دگه اینطوری دوست داشتند دگه .تو کشورمون هم هر کاری مسولین دوست دارند انجام میشه
  • استاد IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    اونایی که تو زندگیشون پاشونو از ایران بیرون نزاشتن اگر هم رفتن کربلا بوده دارن راجب کشور هایی صحبت میکنن که برای هر کاری صدتا دلیل دارن اونوقت ما باید بگیم حجاب دستور خداست. خدایی که راجب حجاب دستور داره ولی راجب دزدی و رانت خوری و نابود کردن سرمایه و زندگی یه ملت که خیلی از حجاب مهمتره دستور نداره.
  • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    برداشتن حجاب رارضاشاه بادستورانگلیس وفرانسه وبقیه شرکاقانون کردندچون به نفعشون بودولی یک موقعی اززنان بی حجاب طرفداری میکنندولی داشتن حجاب ساده راموقع مسابقه قبول ندارندچون برنامه دیگری درپیش است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی