شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
۰ |
۰
شکست میلیاردر انگلیسی در خرید بارسلونا
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جیم رتکلیف، میلیارد معروف انگلیسی، قصد خرید و مالکیت ۵۰ درصد بارسلونا را داشت ولی با مخالفت خوان لاپورتا به هدفش نرسید.

جیم رتکلیف، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی انگلیسی، که به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت اینیوس فعالیت می‌کند، قصد خرید ۵۰ درصد مالکیت بارسلونا را داشت.

میلیونر بریتانیایی حتی با خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، نیز ملاقات کرد تا درباره خرید باشگاه صحبت کند. اینیوس در حال حاضر به عنوان مالک نیس در دنیای فوتبال حضور دارد. علاوه بر این، آنها در کنار شیخ قطری جاسم بن حمد آل ثانی، نامزدهای اصلی تصدی مالکیت باشگاه منچستریونایتد هستند.

تایمز به اطلاعات کتاب منتشر شده در مورد اینیسوس دسترسی داشته و فاش کرد که رتکلیف با لاپورتا در مورد وضعیت مالی بغرنج بارسلونا حرف زده بود. 

او به لاپورتا توصیه کرده بود که طرح فروش حق پخش تلویزیونی و بهره برداری از محصولات تجاری بارسا برای پاکسازی بدهی های این باشگاه طرح مناسبی نیست: «این کار را نکن، ما دو یا سه میلیارد پول می گذاریم، به این ترتیب نوکمپ را بازسازی می کنیم و ۵۰ درصد بارسا را نیز در اختیار می گیریم. علاوه بر این، ما سندی را امضا می کنیم که تضمین خواهد کرد سهم خودمان را واگذار نخواهیم کرد.»

در نهایت، تعهد بارسلونا به اعضای خود، توافق را به هم زد. باشگاه کاتالان نزدیک به ۱۴۴۰۰۰ عضو رسمی دارد که مالک باشگاه هستند و خوان لاپورتا، به عنوان رئیس، نماینده آنهاست. در واقع شکل اداره بارسلونا به گونه ای است که اجازه نمی داد رتکلیف صاحب ۵۰ درصد باشگاه شود.

این مطلب را هم بخوانید: نگاهی به دنیای پر زرق و برق میلیاردری که مشتری منچستریونایتد شد/ از اخراج شدن از کار به دلیلی مضحک تا کسب درآمد میلیارد پوندی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی