یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
۴ |
۰
کلوب| وای بر چنین جان نثارانی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در اولین جلسه تمرینی استقلال که با حضور کادر فنی و چهره جدید نیمکت یعنی جواد نکونام برگزار شد، اتفاقات تلخی به وقوع پیوست.

زد و خورد چند اراذل و اوباش معروف شهر تهران با هواداران و خوش و بش حجت کریمی با شخص معلوم الحالی به نام‌هانی کرده، حسابی بر زخم آبی‌ها و اهالی فوتبال،نمک پاشید. روز بعد، جواد نکونام با عذرخواهی و دلجویی از دو هوادار تیم، اذعان داشت که تمامی جنجال‌های به پا شده، بدون هیچ هماهنگی و اطلاعی رخ داده است.‌هانی کرده و نوچه‌هایش توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند و این حواشی به اتمام رسید اما هنوز پاسخ چند سوال، درهاله ای از ابهام و سایه ای از گرد و غبار فرو رفته است.

مسئله اینجاست که چرا حجت کریمی در پایان تمرین، با آن فرد بد نام خوش و بش کرد؟ چرا سرپرست مدیر عاملی استقلال، سعی در پنهان کردن همه چیز دارد؟ چرا او همه موارد را تکذیب می‌کند و مقصران اصلی را، افرادی به جز خود می‌شناسد؟ اصلاً تا به حال در کدامین نقطه از دنیا، چنین ضرب و شتم‌هایی، انجام شده است؟

آیا کمپ تمرینی استقلال که به نام ناصر حجازی مزین شده، محل و میدان جنگ می‌باشد؟ آیا در مکتب ناصر حجازی‌ها و منصور پورحیدری‌ها، این رفتار و کردارها، شایسته تحسین و تقدیر است؟

 باید تعارفات را کنار گذاشت و گفت سطح وقاحت تا چه حد؟ اصلا این آدمی‌که از اخلاق بویی نبرده، چرا باید با مربیان سابق همین تیم مثل محمود فکری و امیر قلعه نویی در ارتباط باشد؟ چرا مربیان از حضور این اشخاص بی ادب و بی فرهنگ، در تمرینات جلوگیری نمی‌کنند؟ آیا در تمرینات پیش فصل بارسلونا، اراذل و اوباش منطقه کاتالونیا، با ژاوی در رابطه هستند؟ آیا پپ گواردیولا، چنین افراد وقیحی را به تمرین تیم خود، راه می‌دهد؟ آیا در فوتبال برای برنده شدن، باید دست به هر اقدام غیر اخلاقی زد؟ کارهایی که حال انسان و تماشاگران واقعی فوتبال را دگرگون و بد می‌کند! شأن هیچ باشگاهی به مثابه دعواها و جنجال‌های تمرین استقلال، نیست و نخواهد بود! این فاجعه، تا مدت‌ها در ذهن طرفداران فوتبال باقی خواهد ماند.

یادمان نرود که روزی روزگاری امثال پرویز دهداری، سرلوحه عملکردشان، اخلاق بود و اخلاق برای آنها، بسیار اهمیت داشت. یادمان باشد که سرمایه اصلی هر تیمی‌هوادارانش می‌باشند و اگر هوادار بر روی سکوها و جایگاه‌های ورزشگاه ننشیند، فوتبال به طرز عجیبی معنا و مفهومش را از دست می‌دهد! بی اخلاقی در هر مرام و مسلکی، قابل قبول و پذیرش نیست!

اگر قرار باشد دائما برای بهتر شدن اوضاع، به گذشته رجوع کنیم پیشرفت نه تنها در فوتبال بلکه در هیچ ورزشی، صورت نمی‌گیرد. چنین مباحثی، جزو مسائل پیش پا افتاده در دنیا هستند و اگر بخواهیم با تیم‌های عربی در آسیا برای قهرمانی رقابت کنیم، از همین حالا با وجود رخدادهایی شبیه به این حواشی، چندین گل عقب هستیم و از قبل قافیه را باختیم!

بنرهای حمایتی عجیب و غریب که تا به امروز، من در تمرینات هیچ باشگاهی در جهان، نمونه آن را مشاهده نکرده ام! وای از جان نثارانی که خودی را از غیر خودی تشخیص نمی‌دهند! وای بر جان نثارانی که عاشق زور و چوب و حماقت هستند! وای بر جان نثارانی که از اخلاق و مکتب و آیین اسطوره‌های باشگاه، مطلع نیستند!

علاوه بر اقصی نقاط مختلف این کره خاکی، در فوتبال ایران هم شاهکار پیدا می‌شود؛ منتهی شاهکارهایی از جنس گمشدن پول، داشتن بدهی‌های چند صد میلیاردی و چند هزار دلاری، تفکرات غلط و اشتباهات محض مدیران، ناتوانی بخش مدیریت در کنترل و تورم هزینه‌ها، تضاد منافع شدید میان بازیکنان، دلالان و مدیران و هزاران حرف و حدیث دیگر که در این یادداشت کوتاه، مجالی برای نوشتن آنها نیست!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی