نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
عکس| بازی تیم کیروش جنجالی شد/ هواداران با چاقو به جان خودی‌ها افتادند!/ درگیری و خونریزی روی سکوها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مکزیک مقابل قطر با نتیجه ۱-۰ شکست خورد اما این اصل ماجرای این بازی در ورزشگاه لوی در سانتاکلارا کالیفرنیا نبود. 

در جریان رقابتهای گلد کاپ ۲۰۲۳ و دیدار بین دو تیم مکزیک و قطر صحنه‌هایی باورنکردنی از درگیری بین تماشاگران داد، طوری که حاشیه بازی بیشتر از اتفاقات داخل مستطیل سبر مورد توجه قرار گرفت. 

مکزیک مقابل قطر با نتیجه ۱-۰ شکست خورد اما این اصل ماجرای این بازی در ورزشگاه لیوایز در سانتاکلارا کالیفرنیا نبود. اوضاع در جایگاه تماشاگران مکزیک به هم ریخت و جو متشنجی به وجود آمد که منجر به درگیری و چاقوکشی بین افراد شد. در یک صحنه در حین دیدار،‌مردی یک چاقو از جیبش درآورد و به هوادار دیگری از تیم مکزیک حمله ور شد و آسیب‌های جدی به او وارد کرد. 

کونکاکاف، کنفدراسیون آمریکای شمالی که مسئول برگزاری تورنمت گلد کاپ است هنوز واکنشی به این اتفاقات ناخوشایند نشان نداده است اما به نظر می‌رسد جریمه ای سنگین در انتظار مکزیک و هوادارانش باشد. 

اما چاقوکشی پایان ماجرای جنجالی روی سکوها نبود چرا که در دقایق پایانی بازی در زمین تیم فوتبال آمریکایی سن فرانسیسکو، هربار که دروازه بان قطر توپ را دفع یا مهار می‌کرد، با شعارهای زننده نژادپرستانه و همجنسگرایانه روبه‌رو می‌شد. با این وجود، درو فیشر داور کانادایی مسابقه تصمیم گرفت که به بازی ادامه دهد و اعتقادی به قطع مسابقه نداشت، با وجودی که پروتکل‌های فیفا به طور واضح در این مورد دستور به قطع مسابقه می‌دهد. 

در سال ۲۰۱۹ فیفا آیین نامه ای را در زمینه رفتارهای تبعیض امیز یا توهین آمیز از سوی تماشاگران در ورزشگاه‌ها را تصویب و به کل فدراسیونها ابلاغ کرد. این پروتکل در موجهه با شعارهای توهین آمیز شامل چهار بخش است: 

اعلام از طریق بلندگوهای حاضر در ورزشگاه، توقف مسابقه برای دو دقیقه و ماندن بازیکنان در زمین، توقف مسابقه برای پنج دقیقه و خروج بازیکنان به سمت رختکن و در نهایت توقف مسابقه و برنده اعلام شدن تیمی که مورد توهین قرار گرفته در مسابقات رسمی.

در ژانویه ۲۰۲۳ بود که فیفا مجازات مکزیک مبنی بر بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر را برداشت. آن محرومیت هم به دلیل سردادن شعارهای توهین آمیز در بازی مقابل تیمهای لهستان و عربستان در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ علیه مکزیک وضع شده بود. فدراسیون فوتبال مکزیک خواستار شفاف سازی در این زمینه شد و فیفا تصمیم گرفت که این مجازات را به طور موقت بردارد. 

اما فدراسیون فوتبال مکزیک تحت یک دوره نظارتی دو ساله قرار دارد بنابراین در صورت تکرار هرگونه رفتار تبعیض آمیز و توهین آمیز از سوی هواداران، فیفا مجازات پشت درهای بسته در بازیهای خانگی مکزیک را دوباره به اجرا درخواهد آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • امیر IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    قطر با کیروش مکزیک را می برد و ایران با گروهبان قندلی دل خوش کرده به بردن افغانستان و امثالهم و قهرمانی کافا!
  • ف پرسپولیسی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    بابا این بنده خدا از پس هائیتی و هندوراس برنیومد، احنمالا تیم سوم مکزیک بوده!!!
    • عادل IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      آره !احتمالا برای همين هم هست که طرفداران مکزيکی از خشم شکست باخت با چاقو به جان هم افتاند و شعار نژاد پرستانه می دادند!!!! تقصير خودت نيست رنگ قرمز بدجوری جلوی چشمات و استدلالت را گرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی