نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
ادعای جنجالی یک استقلالی؛ به نزدیکانم گفته بودم این یک نمایش است!/ من قبل از انحلال کنار کشیدم/ دوست دارم نکونام موفق شود اما...
منبع: اطلاعات
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مجید نامجومطلق پیشکسوت استقلال به ماجرای انتقال بیرانوند و استعفای مدیران این باشگاه واکنش نشان داد.

تجمع اعتراضی امروز هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش اوج ناراحتی آنها از اوضاع و احوال تیم شان را نشان می داد. این تیم در یکی از بدترین مقاطع تاریخ خود به سر می برد و کسی هم پاسخگو نیست. درباره این موضوعات با «مجید نامجومطلق» بازیکن سال‌های دور استقلال و مربی اسبق آبی‌ها گفتگو کردیم.

مجید نامجومطلق گفت: در فوتبال، مدیریت اصل مهمی است. مدیریت استقلال سر ماجرای بیرانوند بی تجربه عمل کرد. این ماجرا وقت استقلال را گرفت. از روز اول می دانستم این انتقال صورت نمی گیرد. شاید می‌خواستند خودنمایی کنند. این داستان بزرگترین لطمه را به استقلال زد. اگر آدم‌های باتجربه‌ای بودند در خفا این کار را می‌کردند تا اگر نشد و بیرانوند نیامد بازتاب منفی نداشته باشد. باید اول متوجه می‌شدند بیرانوند دنبال بازارگرمی است یا برای آمدن به استقلال جدی مذاکره می‌کند؟ این جریان کل ساختار باشگاه را به هم ریخت.  

وی افزود: رفتن مدیران باشگاه در این اوضاع بدتر از هر چیزی بود. بنده خدا نکونام را آوردند و تنها رهایش کردند. فکر می‌کنم همه ارکان باشگاه تحت تاثیر ماجرای بیرانوند قرار گفت. خیلی به ماجرای بیرانوند خوشبین نبودم و به نزدیکانم گفتم این یک نمایش است. متاسفانه استقلال در دامی که برایش پهن کرده بودند افتاد.

ادعای جنجالی یک استقلالی؛ به نزدیکانم گفته بودم این یک نمایش است!/ من قبل از انحلال کنار کشیدم/ دوست دارم نکونام موفق شود اما...

بازیکن اسبق استقلال گفت: الان که باید ثبات مدیریت باشد می بینید باشگاه چه شرایطی دارد. استقلال اگر در ادامه فصل نقل و انتقالات کاری نکند مشکل خواهد داشت. هواداران هم حق دارند اعتراض کنند. فوتبال الان با زمان ما خیلی فرق کرده است. در گذشته مدیرعامل و سرمربی مشخص بود و کسی به کسی کاری نداشت و پول هم نبود اما الان مدیریت این دو باشگاه و به خصوص استقلال که از برخی جهات به آن کم لطفی می شود خیلی سخت است.
نامجو مطلق افزود: یک مثال می زنم، آقای فتح الله زاده چند سال بود و یکی دو تا قهرمانی را آورد اما آن زمان با من بمیرم و تو بمیری مسائل حل شد. چرا همان مدیر(فتح الله زاده) این بار یک ماه هم دوام نیاورد؟ الان هر بازیکن چندتا مدیر برنامه دارد و به راحتی راضی به عقد قرارداد نمی شود. در اروپا یک مدیر با رای مردم می آید و ۵ سال مدیر می ماند ولی در ایران هر مدیری می آید دنبال نتیجه گرفتن و محبوب شدن است و هزینه بیشتر از درآمد می کند. یک مقدار فشار بیش از حد هواداران هم  کار استقلال را دشوار می کند. این فشار اجازه نمی دهد کار به درستی پیش برود.

نامجومطلق درباره انحلال کمیته فنی استقلال که وی نیز عضو آن بود گفت: من قبل از انحلال کنار کشیدم. یک جلسه گذاشتند که من به آقای مظلومی گفتم دیگر نخواهم بود. ما همان روز اول جواد نکونام را انتخاب کردیم بعد یکسری مشکلات سر راهش بود. به آقای مظلومی گفتم ما باید هر روز جلسه داشته باشیم نه فقط یکبار. دیدم مدیریت خیلی جدی نیست و استعفا کردم. کمیته فنی ای که نتواند کمک کند نباشد بهتر است.

وی در پایان گفت: هجمه طرفدار به استقلال ضربه می زند. آقای قربان زاده می گوید ما فلان مبلغ را به استقلال دادیم و فلان مبلغ را به پرسپولیس. استقلال همه رو خرج کرده. وقتی بازیکنی قرارداد داشته با او مجددا دو برابر و سه برابر قرارداد بسته اند همین دردسرها درست می شود. ریشه این مصائب غیر از مدیریت غلط بوده است؟ من اعتقاد دارم هر ساعتی دیرتر مدیر انتخاب کنند به همان اندازه استقلال آسیب می خورد. من امیدوارم جواد نکونام موفق شود ولی خیلی کارش سخت است. الان بازیکن نگیرند و جواد بخواهد جوانگرایی کند هوادار این مجال را به او نمی دهد. مقصر اوضاع استقلال یک نفر نیست. آنقدر وضع خراب است که همه مقصرند. مدیریت نباید در دام بیرانوند می افتاد. از طرفی در بدترین زمان ممکن ول کردند و رفتند. همه به نوعی مقصرند.

در ادامه همین مطلب بخوانید: عنایتی: اعتقاد ندارم که یک جام را باید از دست بدهیم/ نمی توانند بگویند ما را دعوت نکرده اید/ وقتی یک اتفاقی می افتد همه کارشناس می شوند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • خلیل IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    این برنامه توسط درویش وبیرانوند ترتیب داده شده بود ویک عده از نفوذیها نیز جهت اجرای خوب کمکشان کردند
  • واعظ آشتیانی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    حرفهای کاملا منطقی و واقعگرایانه، ای کاش باقی پیشکسوتان و طرفداران استقلال هم با این دیدگاه مسائل را تحلیل می کردند
  • ا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    نامجو مطلق در باره بیراموند راست می گوید چون خودش هم مانند بیراموند در دوران بازیگری هر سال بازارگرمی می کرد و سرانجام هم برای پول بیش تر به پرسپولیس رفت.
  • خون آبی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    هر چند درب دیزی بازه ....حیای گربه کجا رفته ..در اوج بستن قرارداد ها با بازیکنان ..هواداران تحریک شده و در اولین تمرین تیم ..از روی سکو ها شعار حیا کن و رها کن بلند شد خب کدام آدم عاقلی است که از خواب و خورد و خوراک و خانه و زن و بچه اش بزند و وقتش را برای تیم هزینه کند و تازه از سوی هواداران هم توهین و فحش و دشنام هم بشنود و آنوقت توقع دارید که بماند و یا دستی در کار بوده است هیچ دستی بد تر از دست هواداران تند و احساساتی نیست و با توقعی که اینان دارند هر کسی هم که مدیر عامل شود اش همان است و کاسه هم همان اخه بابا از راه نرسیده باند و باندبازی را راه انداخته اند .اینگونه کارها را در کدام باشگاهی دیده اید معلومه که هیچ کسی هم قبول نمیکند که مدیرعامل استقلال شود و شبانه روزی کار کند و شعار حیا کن و ..رها کن هم بشنود .اخه مگه میشه ..مگه داریم
  • عبدالهادی اژدری IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    هیچکس را مقصر نکنید ، نکونام را آوردید با کدوم رزومه ؟ با رزومه هانی کرده ؟ اتفاقا مدیریت حجت کریمی بعد از این همه بدهی که مدیران قبلی برای یک قهرمانی انجام دادن را داشت جمع میکرد و تنها بود تا شما و اتاق فکرتان نکونام را اورد همان فردی که در فولاد با آنهمه امکانات و استعداد ناب جوانهای خوزستان دنبال دلال گری رفت و با جذب بازیکن خارجی هیچی نکرد و شب بازی سرنوشت ساز فولاد را ترک کرد از ترس باخت سنگین که دیدیم بدون مربی چه بازی انجام داد ، دیگران را مقصر نکنید آخر فصل استقلال را میبینیم با آقایی که متخصص بازی دفایی و ضد فوتبالیه استقلال تیم بزرگیه و مربی بزرگ هم میخواد حجت کریمی را مفت از دست دادید حالا منتظر اواقبش باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی