نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۱۳ مدیر طی ۱۰ سال؛ فتح‌الله‌زاده هت‌تریک کرد/ ثبت یک رکورد جدید برای باشگاه استقلال!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فارغ از اینکه استقلال در طول تاریخ چندین بار مدیران جدید را در رأس مدیریت این باشگاه دیده نگاهی به اتفاقات ۱۰ سال گذشته خبر از ثبت یک رکورد تازه می‌دهد.

با توجه به استعفای سید حجت کریمی از عنوان سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال قرار شد یک مدیر جدید (علی خطیر) به عنوان سرپرست موقت یا احتمالاً دائمی باشگاه از سوی وزارت ورزش معرفی شود. نکته جالب این است که فرد تازه وارد سیزدهمین مدیرعامل باشگاه استقلال طی ۱۰ سال اخیر به شمار می‌رود. با نگاهی به اسامی مدیران باشگاه استقلال از سال ۱۳۹۲ تا امسال یعنی ۱۴۰۲ متوجه می‌شویم که تا پیش از معرفی جانشنی کریمی، این صندلی ۱۲ بار بین مدیران تازه وارد یا قبلی دست به دست شده است.

بررسی آمد و رفت های مدیران استقلال طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲

پس از حضور علی فتح‌الله‌زاده (۱) در راس مدیریت باشگاه استقلال در تاریخ نوزدهم خرداد ۱۳۸۹ این مدیر در بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۹۳ از این عنوان کنار رفت و به جای او بهرام افشارزاده (۲) سکان هدایت باشگاه استقلال را در دست گرفت. او تا ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ مدیر عامل باشگاه استقلال بود. پس از کنار رفتن بهرام افشارزاده رضا حسنی خو (۳) در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۳۹۵ به عنوان سرپرست موقت معرفی شد اما سه روز بعد یعنی ۱۶ مرداد همان سال کنار رفت تا روز هفدهم مرداد ۹۵ رضا افتخاری (۴) مدیرعامل باشگاه استقلال شود. افتخاری هم تا ۲۷ تیر ۱۳۹۷ روی صندلی مدیریت نشست تا در همان تاریخ امیرحسین فتحی (۵) مدیرعامل تازه وارد باشگاه استقلال لقب بگیرد.

فتحی تا نوزدهم آذر ۱۳۹۸ روی صندلی مدیریت نشست و پس از گذشت دو روز از کنار رفتن فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده (۶) روز ۲۱ آذر همان سال مدیر عامل جدید باشگاه استقلال شد و تا ششم اسفند ۹۸ روی صندلی مدیرعاملی نشست. سپس دوباره علی فتح‌الله‌زاده (۷) در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۹۸ روی کار آمد اما عمر مدیریتش تا تاریخ اول فروردین ۱۳۹۹ دوام داشت.

پس از ۱۰ روز بلاتکلیفی باشگاه استقلال احمد سعادتمند (۸) دهم فروردین ۱۳۹۹ مدیرعامل جدید استقلال شد و تا نهم مرداد همان سال روی این صندلی نشست. سپس طی یک کودتای دسته جمعی از سوی اعضای هیئت مدیره، احمد مددی(۹) دهم مهر جای سعادتمند نشست و تا دوم مهر ۱۴۰۰ (نزدیک به یک سال) مدیرعامل این باشگاه بود. سپس در همان روزِ دوم مهر ۱۴۰۰ مصطفی آجرلو (۱۰) سکان هدایت باشگاه را در دست گرفت ولی او هم یک سال و ۲۱ روز بعد یعنی بیست و سوم مهر ۱۴۰۱ ، شبانه از این سمت برکنار شد تا برای بار سوم طی ۱۰ سال اخیر علی فتح‌الله‌زاده (۱۱) روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال بنشین. اما فتح‌الله‌زاده باز هم در تاریخ ۲۲ فروردین سال جاری از این سمت کنار رفت تا سید حجت کریمی (۱۲) سکان مدیریت در باشگاه استقلال را در اختیار بگیرد ولی او هم روز چهارشنبه هفته گذشته چهاردهم تیر با انتشار متنی از این سمت کنار رفت تا دوازدهمین مدیر عامل باشگاه استقلال طی ۱۰ سال اخیر هم روی این صندلی دوام نیاورده باشد.

با توجه به اینکه گفته می شود، با توافق وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و بررسی شرایط گزینه‌های مختلف، علی خطیر(۱۳) به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شده است از این نظر یک رکورد را به نام این باشگاه ثبت می شود. ۱۳ مدیرعامل طی یک دهه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • نادر IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    فتل باز هم میاد! اگر الانم دوباره اومد تعجب نکنید خخخخخخ
  • همه چیزراتاریخ نمایان میکند IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    البته این رکوردرابایدبه نام وزارت ورزس زد
  • واعظ آشتیانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    رکورد ۳ بار پاس کردن یک چک از بودجه باشگاه همچنان در اختیار فتل است .
  • اریانژادی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    فتل که بدجوری ثابت کرد که کیسه ها چقدر حقیرند اقای شوالیه یه چک را باهماهنگی بازیکناتون چندبار حساب میکرده ..برره ای باهاتون حساب کرده دلار را گم کردوهرگز پیدا نشد وشما هی گفتید زمین کجه زمان ....میخواهید خودتونو با کی مقایسه کنید ؟
  • مجید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    این افتخار مدیریتی وزیر و مدیران ورزش کشور را باید ثبت جهانی کرد. هر چند همه می دانند، تغییرات مکرر و شگفت آور هیات مدیره، مدیرعامل ، مربی و بازیکنان ارزشمند باشگاه، طی بیش از 10-12 سال گذشته، کاملا برنامه ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی