نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
استقلال هر ۸۸ روز با یک مدیرعامل جدید!/ خطیر برف تهران را می‌بیند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تحولات مداوم و مکرر مدیران استقلال طی ۹ ماه گذشته ضربات سختی به این باشگاه وارد کرد و باعث ناراحتی هواداران شد.

از روز ۲۵ مهر ماه سال گذشته که ناگهان خبر آمد مصطفی آجرلو از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال کنار گذاشته شده است این باشگاه وارد یک پروسه تحول عجیب در عرصه مدیریت خود شد و ماجرا همچنان ادامه دارد. ماجرایی که طرفداران استقلال را به شدت ناراحت و مضطرب کرده است چون حتی اگر این مدیران توانایی لازم را هم داشته باشند عملاً فرصت کافی برای ارائه راهکارهای مد نظر خود و اجرایی کردن آنها ندارند.

رفت و آمد پاییزی

در آخرین ساعات روز ۲۴ مهرماه سال گذشته خبر آمد که مصطفی آجرلو برکنار شده است! خبری که چند ساعت بعد و در روز ۲۵ مهر به واقعیت تبدیل شد. آجرلو رفت تا علی فتح الله زاده، مدیرعامل نام آشنا و موفق استقلال در ادوار گذشته دوباره بازگردد. مدیری که در دومین روز از مدیریت خود مدعی شد برخلاف وعده‌ای که به او داده‌اند حساب باشگاه خالی است و ۳۰۰ میلیارد تومانی که می‌گفتند برای پرداخت بدهی‌ها وجود دارد عملاً موجود نیست! فتح الله زاده با وجود این مسئله و به صدا درآمدن زنگ خطر حذف استقلال از آسیا به واسطه نپرداختن مطالبات استراماچونی حاضر به کناره‌گیری نشد تا استقلال برای دومین فصل متوالی از آسیا حذف شود و این مدیر که پس از وقوع این ماجرا و البته مناظره تلویزیونی عجیب در اوایل امسال، موقعیت و محبوبیت خود را به طرز قابل ملاحظه‌ای از دست داده بود سرانجام مجبور به کناره‌گیری شود.

مردی با وعده‌های رنگارنگ

فتح الله زاده رفت و بهار امسال حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال شد. مردی که در دوران آجرلو و همین فتح الله زاده عضو هیئت مدیره بود و از او به عنوان یکی از ارکان اقتصادی باشگاه یاد می‌شد. کریمی آمد و در همان ابتدای کار وعده‌های رنگارنگی هم داد اما پس از گذشت مدتی به واسطه محقق نشدن این وعده‌ها کم کم صدای بازیکنان و کادر فنی بلند شد کار به جایی رسید که سرمربی پرتغالی استقلال صراحتاً حرف از شکایت زد و به نتیجه نرسیدن پروژه استقلالی کردن علیرضابیرانوند و پیروزی پرسپولیس در این ماجرا، آخرین رشته‌های مدیریت کریمی را پاره کرد تا او هم پنجشنبه هفته گذشته از استقلال برود.

مدیر نام آشنا

پس از کناره‌گیری حجت کریمی و اعتراضات شدید هواداران استقلال، اعضای هیئت مدیره این باشگاه و وزارت ورزش خیلی سریع تصمیم به انتخاب فرد جدید گرفتند و علی خطیر را صاحب صندلی مدیرعاملی استقلال کردند. مردی که در پروژه استقلالی شدن استراماچونی نقش مهمی داشت و تا قبل از مدیرعاملی در استقلال، یکی از مشاوران ارشد مهدی تاج هم محسوب می‌شد.

عمر ۸۸ روزه

اگر از بیست و پنجم مهرماه پارسال تا هفدهم تیرماه امسال را به عنوان تاریخ تحولات اخیر مدیریتی در استقلال مدنظر قرار بدهیم، به آمار تلخی می‌رسیم ضرب و تقسیم این روزها بر تعداد رفت و آمد مدیران استقلال نشان می‌دهد طی ۹ ماه گذشته هر کس مدیرعامل استقلال شده فارغ از توانایی‌ها و نقاط ضعفش فقط ۸۸ روز برای مدیریت فرصت داشته است و این زمان حتی برای موفقیت در پروژه‌های کوچک هم  کم است چه برسد به مدیر شدن در یک باشگاه بزرگ. حالا باید ببینیم علی خطیر این طلسم را می‌شکند و در استقلال برای مدتی طولانی ماندگار خواهد شد یا اینکه او هم به سرنوشت بقیه مدیران طی ۹ ماه اخیر دچار شده و حتی شاید برف تهران را نیز در قالب مدیرعامل باشگاه استقلال نبیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مجید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    اینها همه نشانه حسن نیت وزارت ورزش نسبت به استقلال است
    • لنگ مظلوم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      نه شما دارین هوچیگری میکنید استقلالی ها همشون هوچیگرن همشون لوسن تیم ما لنگ ثبات نداره حال تیم شما خوبه ای روزگار ای روزگار #انحلال
  • یک شهروند IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    اقای خطیر رو همه با قراردادش با استراماچونی میشناسند اما اینکه چرا دوباره آوردند مشخصه بع طرفداری پیروزی میگن استقلالی ها هوچی گردد خیلی جالبه این مدیرهارو کی برا چی انتخاب میکنه
  • کمال آبی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    اینم چند روز دیگه میره
  • استیصال IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    بستگی به نظر ممد نوری داره که برف تهران را ببیند یه نه ! خخخخ
  • سامی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    حالا که برنامه لیگ هم مشخص شده ، استقلال باید از همین فردا در روزنامه های کثیرانتشار ، مزایده اسپانسر پیراهن رو برگزار کنه و برای هر بازی یک اسپانسر به بالاترین رقم بگیره ... قیمت پایه رو 20 میلیارد بذاره و هر بازی بسته به حساسیتش قیمت تبلیغاتش مشخص میشه ... دیگه نمیخواد منت بانک شهر رو هم بکشه که مثل سال گذشته به موقع پول رو واریز نکنه و از آسیا حذف بشه یا مشکل دیگه ای براش پیش بیاد ... چون لابی پرسپولیس در اسپانسر مشترک فعال هست و میتونه مانع از تزریق پول به باشگاه بشه ... خواسته هوادران در درجه اول از مدیرت باشگاه اسپانسر غیرمشترک هست
  • افضلي IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    خوشبحال وزارت ورزش به اهداف شون رسيدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی