نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیشنهاد محرومیت مادام‌العمر برای ملی‌پوش ایران!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزش با تاکید بر اینکه واکنش علی برات‌زاده ملی پوش سنگنوردی فقط یک توجیه است، گفت: او باید مادام‌العمر محروم شود.

بی احترامی به پرچم جمهوری اسلامی ایران عنوان ویدئویی است که طی روزهای گذشته حواشی زیادی را پیرامون فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایجاد کرد. موضوع ویدئو مربوط به علی برات زاده ملی پوش سنگنوردی است. این ورزشکار در جریان مسابقات فرانسه رفتاری با پرچم در دستش داشت که برداشت عموم از این رفتار، توهین به پرچم بوده است.

به همین دلیل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی بیانیه‌ای رسمی، این سنگنورد خود را تا «اطلاع ثانوی» و زمان تشکیل کمیته انضباطی از حضور در تمام میادین محروم کرد. البته خودِ برات زاده تاکید داشته که نیتی برای بی احترامی به پرچم ایران نداشته و یک سوء تفاهم باعث ایجاد موضوع بزرگ و ناعادلانه کرده است.

با این اوصاف اما فدراسیون کوهنوردی بر تصمیم خود برای محرومیت موقت علی برات زاده تا زمان تشکیل کمیته انضباطی تاکید دارد، حتی رضا زارعی رئیس این فدراسیون اعتقاد دارد که خطای این سنگنورد به قدری بزرگ است که باید محرومیت مادام العمر برای او در نظر گرفته شود!

رضا زارعی گفت: مشکل این است که بسیاری از ورزشکاران ما فاقد سواد اجتماعی هستند. آنها درک درستی از جامعه ندارند و افق دیدشان مانند یک خط کش پیش رفته است. این بزرگترین معضل در جامعه و به ویژه در میان ورزشکاران است.

وی با اشاره به اظهارات علی برات زاده که در حساب اینستاگرامی او منتشر شده است، تاکید کرد: این سنگنورد کم سن و سال نیست، او بیش از ۵۰ اعزام بین المللی داشته است. اینکه گفته است قصد توهین نداشته است و اقدامش سهوی بوده، فقط یک توجیه به حساب می‌آید. اصلاً این صحبت قابل پذیرش نیست که ورزشکاری با تجربه زیاد از حضور در میادین بین المللی، پرچم مقدس کشورمان را روی زمین بکشد و بعد بگوید کارش سهوی بوده و نیتی نداشته است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با یادآوری اینکه علی برات زاده تا زمان تشکیل کمیته انضباطی و تصمیم گیری نهایی این کمیته از حضور در تمام میادین محروم است، تصریح کرد: از نظر من اشتباه علی برات زاده و توهینی که به پرچم کشورمان داشته به قدری بزرگ و نابخشودنی است که باید برای او «محرومیت مادم العمر» در نظر گرفته شود. با این حال منتظر می‌مانیم تا ببینیم کمیته انضباطی چه تصمیمی اتحاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درخواست خود را برای تشکیل کمیته انضباطی به وزارت ورزش اعلام کرده است، گفت: در تمام فدراسیون‌ها، جلسات کمیته انضباطی با حضور نمایندگان سه دفتر وزارت ورزش برگزار می‌شود. بنابراین زمان برگزاری نشست را با هماهنگی وزارت ورزش و دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها مشخص می‌کنیم. علی برات زاده دو سه روز دیگر به کشور بازمی گردد و بعد از آن در اولین فرصت کمیته انضباطی تشکیل می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: برخورد انضباطی با ورزشکاران بر اساس آئین نامه صورت می‌گیرد. در این آئین نامه برای هر حرکت غیرعرف و ناشایستی، یک قانونی تصویب شده است. بنابراین تصمیم گیری نهایی در مورد علی برات زاده و بی احترامی او به پرچم مقدس ایران هم بر اساس آئین نامه انجام می‌شود اما از نظر من او باید مادام العمر محروم شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • 6 IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    کوتاه بیا بابا
  • حمید IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    بنده خدا اصلا پرچم ایران دستش نبود که ..‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی