نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
سپهرزاد: با تغییرات در نفرات به هانگژو می‌رویم/ دوومیدانی ایران نتایج درخشانی در آسیا داشت/ حدادی ابتدا باید در لیگ شرکت کند، بعد تصمیم می‌گیریم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی کشورمان گفت: به نظرم نسبت به سال ۲۰۱۹ مدال‌های بهتری کسب کردیم.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا بعد از مدت‌ها وقفه آن هم به ‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا این روزها در بانکوک تایلند پیگیری می‌شود که تیم ملی دوومیدانی ایران تاکنون صاحب دو مدال نقره توسط مهدی صابری (پرتاب وزنه‌)، فرزانه فصیحی در دوی ۱۰۰ متر و یک مدال برنز برای حسن تفتیان در ۱۰۰ متر شده است. هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران در تمامی لحظات کنار ملی‌پوشان است و همانند روزهای بازیکنی‌اش پا به پای آنها در ثانیه‌های هر رقابت استرس دارد. حرف های سپهرزاد را در اداوه می خوانید:

شرایط مسابقات چطور است؟
خدا را شکر شرایط خیلی خوب است به ‌خصوص دیروز که برای دوومیدانی درخشان گذشت. بچه‌ها نتایج درخشانی به دست‌ آوردند و در عین ناباوری در جدال با بهترین‌ها مدال‌های خوبی کسب کردند. اولین مدال را مهدی صابری با یک عدد مناسب ۱۹.۹۸ به دست ‌آورد. بعد از او هم فرزانه فصیحی در رقابت پرفشار ۱۰۰ متری‌ها دوم شد تا به کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی امیدوارتر شود اما اسماعیل‌نژاد در خط استارت کمی تعلل کرد و متأسفانه دستش از مدال کوتاه ماند. او می‌توانست در جایگاه سوم بایستد. در نهایت هم حسن تفتیان روی خط توانست مدال برنز بگیرد.

از نتایج راضی هستید؟
به نظرم نتایج درخشان بوده و نسبت به سال ۲۰۱۹ مدال‌های بهتری گرفتیم. در آن سال یک طلا و نقره توسط احسان حدادی و شیری گرفتیم. ولی در بانکوک تا به حال سه مدال داشتیم. روزهای آینده هم در پیش است و امیدوارم بتوانیم تعداد مدال‌ها را بیشتر کنیم.

با وجود کرونا و عدم برگزاری رقابت‌ها به مدت طولانی، فکر می‌کنید سطح کیفی خوب بود؟
این دوره از بازی‌ها سطح بالایی دارد چون ژاپن، چین و هندوستان با کاروانی عظیم به تایلند آمده‌اند. ۱۵۰۰ ورزشکار در این مسابقات هستند که از نظر آماری بی‌سابقه است. رقابت سنگینی برای اول شدن بین ژاپن و چین وجود دارد و همچنین رکوردهای جهانی شکسته شد که نشان از کیفیت بالاست. در پرش طول دختران ۶ متر و ۹۷ سانتی‌متر دونده ژاپنی پرید که خارق‌العاده است. در پرتاب دیسک نیز ۶۶ متر در بانوان پرتاب شد. ورزشکاران ما هم با تمام قوا شرکت کردند و با جابه‌جاهایی که صورت گرفته روحیه ورزشکاران تغییر پیدا کرده، در این چند وقت اخیر هم سازماندهی گسترده‌ای در دوومیدانی ایجاد کردیم آن هم با اسکان، تغذیه مناسب، خرید مکمل و کفش‌های تخصصی و استفاده از همفکری و قرار گرفتن پیشکسوتان و قهرمانان در پست‌های کلیدی که کمک کرد شرایط خوبی به دست‌ آوریم و نتایج آسیا نشان از رقم خوردن اتفاقات خوب این رشته است.

سپهرزاد: با تغییرات در نفرات به هانگژو می‌رویم/ دوومیدانی ایران نتایج درخشانی در آسیا داشت/ حدادی ابتدا باید در لیگ شرکت کند، بعد تصمیم می‌گیریم

اسماعیل‌نژاد می‌توانست مدال بگیرد!
اسماعیل‌نژاد با توجه به تجربه کمی که داشت در این دوره خوب اقدام کرد. او در دور مقدماتی رکورد ایران را جابه‌جا کرد و نیمه‌نهایی هم در گروه خودش اول شد ولی متأسفانه در فینال نتوانست عملکرد خوب مراحل قبل را تکرار کند.

اتفاق خاصی در این مسابقات افتاد که توجه شما را جلب کند؟
بله، این اتفاق جذاب در دوی ۱۰۰ متر بانوان بود که دو دونده ایران به فینال رسیدند، آن هم در جایی که چین و ژاپن که ابرقدرت سرعت آسیا هستند تنها با یک نماینده به فینال رسیدند.

با توجه به نتایج کسب شده در برخی مواد امکان تغییرات نفرات برای بازی‌های آسیایی هست؟
مطمئناً بله‌؛ وقتی به تهران برگشتیم جلسه کمیته فنی را تشکیل می‌دهیم و تصمیم‌گیری می‌کنیم. در پرتاب چکش هم انتظار می‌رفت که مقدم بهتر عمل کند. او اگر رکورد خودش را هم می‌زد قادر به گرفتن مدال بود.

فکر می‌کنید با نتایج فعلی تایلند، تیم دوومیدانی در بازی‌های آسیایی هانگژو چه نتیجه‌ای بگیرد؟
من اصلاً به پیش‌بینی کردن علاقه‌ای ندارم. به هر حال ملی‌پوشان رقابت‌های خوبی انجام دادند. باید دید در روز مسابقه چه اتفاقی می‌افتد. مثلاً اسماعیل‌نژاد در نیمه‌نهایی رکورد مناسبی داشت و ما او را شانس مدال می‌دانستیم اما نشد.

رقابت پرتاب‌کننده‌های دیسک را در این رویداد دیدید، فکر می‌کنید در هانگژو احسان حدادی چه خواهد کرد؟
حدادی در تهران تمرین می‌کند و ۱۲ مرداد باید در لیگ شرکت کند. سپس کارش ر ا ارزیابی کرده تا ببینیم چه می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • کاظم صحابی فرد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    مگر قرار هست باز شما همراه تیم اعزام بشوید آقای مدیر تیم ملی مربیان شخصی و زحمت کش ورزشکاران چه جایی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی