نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
آقای وزیر! هواداران استقلال کافر نیستند/ خطیر نمی‌تواند در استقلال به کسی اعتماد کند/ وقتی استقلالی شدم، منصورخان بشکن می‌زد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی و ملی پوش اسبق استقلال می گوید برای فصل جاری این باشگاه چاره‌ای ندارد جز اینکه یک تصمیم بسیار ویژه اتخاذ کند.

رضا حسن‌زاده یکی از گزینه‌های نهایی احراز سمت سرپرستی باشگاه استقلال بود اما در آخرین لحظات علی سامره به این پست رسید. حسن‌زاده در گفتگو با خبر ورزشی تاکید کرد که معتقد است وزارت ورزش باید نگاهی کاملاً یکسان به هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته باشد.

مهمترین سوال را همین ابتدای مصاحبه می‌پرسیم. چرا حال و روز استقلال خوب نیست؟
اتفاقاً من خودم هم به این مسئله زیاد فکر می‌کنم و بالاخره متوجه نشدم استقلال زیر نظر وزارت ورزش قرار دارد یا خیر؟ آقای سجادی عزیز! وزیر محترم ورزش! باور کنید اگر این هواداران نباشند استقلال و پرسپولیس در سطح روستا هم نیستند. ماهیت استقلال و پرسپولیس به وجود هواداران میلیونی آنهاست. آقای سجادی! به خدا قسم طرفداران استقلال کافر نیستند. باور کنید آنها هم مسلمان هستند. آنها هم اهل کتاب هستند. این نگاه متفاوت طرفداران را مشکوک می‌کند که واقعاً میان دو باشگاه فرق گذاشته می‌شود. من اصلاً از دوستانم در باشگاه پرسپولیس ایراد نمی‌گیرم آنها زرنگ هستند و دمشان گرم که برای باشگاه خودشان شرایط مالی خوبی فراهم می‌کنند اما حرفم این است که متولی ورزش کشور باید هر دو باشگاه را به یک چشم بنگرد.

حالا استقلال صاحب مدیرعامل جدید شده. به نظر شما علی خطیر می‌تواند در این برهه موفق شود؟
من خطیر را می‌شناسم و می‌دانم ارتباطات بین‌المللی خوبی دارد اما این بنده خدا الان با این همه مشکل چه کار می‌تواند بکند؟ لیگ برتر کمتر از ۳ هفته دیگر شروع می‌شود و وضعیت استقلال به گونه‌ای است که هم از بابت مسائل مالی در مضیقه است و هم نتوانسته بازیکنانی که جواد نکونام می‌خواهد را جذب کند. در چنین شرایطی باید به این مسئله فکر کنیم که ضعیف شدن استقلال و پرسپولیس یا یکی از آنها به تیم ملی لطمه بزرگی وارد می‌کند و نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی رخ بدهد. اگر قرار است آقای خطیر بماند از همین حالا به او بگویند که ۵ سال مدیرعامل استقلال هستی اینطوری می‌تواند کارهایش را راست و ریست کند و طرح‌های مد نظرش را در دستور کار قرار بدهد. باید بپذیریم در این شرایط خطیر ‌تواند به کسی اعتماد کند چون تازه آمده و انبوه مشکلات را هم سرش آوار کرده‌اند. مدیرعامل استقلال یک نفری نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات حاضر شود بلکه باید یک تیم برای این مسئله داشته باشد.

اتفاقا ما هم می‌خواستیم از شما در مورد نقل و انتقالات بپرسیم.
ببین، در بازار داخلی که تقریباً کسی نمانده است. بازیکنانی نظیر سعید عزت اللهی هم قطعاً اولویت اول خود را بر پایه حضور در تیم‌های خارجی استوار می‌کنند. در این شرایط استقلال باید یک تصمیم ویژه و شجاعانه بگیرد.

چه تصمیمی؟
جواد نکونام که نمی‌تواند لیگ برتر را با ۱۳ یا ۱۵ بازیکن استارت بزند. ما باید با هواداران خودمان صحبت کنیم و یا تیم را تقویت کنیم یا اینکه صادقانه و شجاعانه از همین فصل سراغ بازیکنان امید و جوانان استقلال برویم تا برای فصل آینده یک تیم مقتدر بسازیم. طرفداران ما فهیم هستند و این قضیه را درک می‌کنند. آنها کاملا با مفهوم سرمایه‌گذاری روی جوانان آشنا هستند. خودم وقتی به استقلال آمدم ۱۸ ساله بودم و مرحوم منصور خان پورحیدری از خوشحالی بشکن می‌زد و می‌گفت: این جوان ۱۰ سال برای استقلال بازی می‌کند. البته واقعیت امر این است که وقتی آدم‌های غیر ورزشی بر مسند کار باشند نگاهشان کوتاه مدت می‌شود.

شما یکی از کاندیداهای سرپرستی استقلال بودید اما در نهایت علی سامره انتخاب شد اقاً بعضی از هم دوره‌ای‌های شما می‌گویند رضا حسن‌زاده شانس آورد که در این مقطع دشوار سرپرست استقلال نشد.
(بلند می‌خندد) نه دوستان لطف دارند اما به نظرم رفیق واقعی کسی است که در دوران سختی خودش را نشان بدهد نه هنگامی که رفقای یا تیمش در شرایط مطلوب و سرحال هستند. من در روزهای سخت کنار استقلال بودم و هنگام قهرمانی‌های شیرین هم در این تیم حضور داشتم. مطمئن باشید اگر در همین مقطع هم داخل استقلال بودم قاطعانه و خالصانه کار می‌کردم البته به علی سامره هم تبریک می‌گویم که سرپرست شد و امیدوارم موفق شود. من به خاطر استقلال قید ۳۰۰ متر زمین در لشکرک را زدم. زمینی که باشگاه کشاورز به من می‌داد. آنها علاوه بر این زمین یک موتور یاماها هم هدیه می‌دادند. پرسپولیسی‌ها نیز یک آپارتمان به من وعده دادند خود آقای پروین شاهد است اما به خاطر استقلال از همه اینها گذشتم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • کمال آبی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    دمت گرم آقا رضا. حرف دل ما را زدی
    • میلاد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      واقعا حرف دل همه زده !!!!!!!!!!!!! طفل صغیر حکومتی 120 میلیارد بیشتر از پرسپولیس پول گرفته 300 میلیارد برای استرا پول گرفته یعنی 420 میلیارد بیشتر ولی بازم نق نق میکنن
  • ناشناس IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    هوادارای استقلال کافر نیستن مردم عادی هستن وزیر و وکیل و متمول و .... نیستن و خصوصی سازی به فرماندهی قربانزاده جو رو یه جوری علیه استقلال کرده که اسپانسرها هم حق استقلال رو نمی دن اما مثلی هست خدا از سلطان محمود بزرگتره آه هوادارای مظلوم استقلال باند مافیای فوتبال رو زیر و زبر کنه
  • استقلالی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    اقا رضا رو عشق است رو دستش دفاع تو استقلال هنوز نيومده
  • عیسی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    چقدمنم منم اگه پول اون موقع نبودچرااپارتمان وزمین 300متری میدادن الان هم آپارتمانی که شمامیگی 50میلیارده که هیچ بازیکنی بااحتساب مالیات وسایرکسورات قانونی ازقرارداد10میلیاردنمیگیره یعنی باقرارداد5سالش یه آپارتمان میشه خریددیگخ 300متززمین درلشکرک که خودش قراردادده ساله !پس نتیجه میگیریم یادرروغ میگی یااون موقع بخوربخوربیشتربوده !ضمناکل پیشکسوتای استقلال میگن پروین گفت بیایه آپارتمان هم دادوبخاطراستقلال نرفتم !مگه این پروین که به قول پیشکسوتای پرسپولیس باشگاه صندوق عقب ماشینش بودچرایکی ازهمون صدهاآپارتمانونمیکردباشگاه
  • آق تقی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    دیگه هرکی میخاد خودش رو بالا بکشه از مرحوم منصورخان و ناصرخان استفاده میکنه! آخه آق تقی به کسی بگو که بازی هات رو ندیده باشه نه ما تاجی های قدیم
  • سینا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    دقیقا.. هواذاران استقلال بهترین هستندکه هنوز فکر میکنند شما پیشکسوتان و مریبان و مدیران استقلال کافر نیستند و حلال و حرام حالیشونه و نه خیانت میکنند نه تهمت میزنند..
  • سید مجید IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    احسنت به این تعصب، با اختلاف بهترین دفاع استقلال بعد از انقلاب
  • بهرام IT ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    رضا حسن زاده بهترین در دفاع و شوت زن حرفه ای...شوتهای راه دورش همیشه بوی گل میداد چه در استقلال چه در تیم ملی....
  • فرامرز IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    رفیق دوران سختی؟ رضا حسن زاده جز بازیکنانی بود که دقیقاً وقتی که استقلال به دسته سوم سقوط کرده بود به الکویت پیوست یعنی سال 1372 و تا 1374 در این تیم باقی ماند سخت تر از این دوران برای استقلال وجود داشت؟ یک طرف پول الکویت بود و یک طرف استقلالی که بدترین روزگارش را می گذراند .اگر کسی علی پروین را بشناسد و دهه 60 را که اوج فعالیت او بوده را درک کرده باشد می داند که علی پروین معتقد بود که بازیکن باید عاشق پیراهن پرسپولیس باید باشد مجید نامجومطلق که ستاره بی بدیل فوتبال ایران در دهه 60 بود و بسیار ارزشمند تر از رضا حسن زاده برای پیوستن به پرسپولیس در سال 1364 درخواستش فقط یک دستگاه موتورسیکلت گازی برای حضور یافتن سر تمرینات پرسپولیس بود نه چیز دیگر تا از منزل پدریش در میدان خراسان تهران سوار اتوبوس نشود که علی پروین زیر بار نرفت چون دادن موتورسیکلت گازی را اجحاف به قدیمی های پرسپولیس می دانست که استقلال با خرید همان موتورسیکلت گازی او را آبی پوش کرد خوب است بازیکن پیشکسوت چه قرمز چه آبی با دروغ خودش را اسطوره تعصب معرفی نکند آن هم برای هوادار عاشقی که آن زمان را ندیده .
  • ! IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    پولو وزیر جور میکنه
  • Ali IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    وقتی بازیکن اسبق استقلال که جزو کاندیداهای سرپرستی استقلال برای فصل پیش رو نمی داند که طبق قانون فیفا و کنفدراسیون آسیا تیم استقلال به وزارت اقتصاد ودارایی واگذارشده است ، ازوی دیگر چه انتظاری دارید که حرفش بجا باشد ، وزارت اقتصاد یعنی جایی که تمام دارایی های کشور اگرنگوییم قراردارد لااقل مدیریت میشود پس نان استقلال در روغن است ،وناگفته پیداست که تمام وزارتخانه ها ازجمله وزارت ورزش را وزارت اقتصاد را بودجه میدهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی