نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
امیدوارم فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به رفتارها و اعمال‌شان فکر کنند/ در دادگاه عدل الهی با آن‌ها رودررو خواهم شد
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

باسابقه‌ترین داوران فوتبال ایران گفت: در هر صورت آدم‌های مختلفی بودند که به من تهمت زدند. آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم.

سیدمهدی سیدعلی از باسابقه‌ترین داوران فوتبال ایران بعد از ۲۸ سال داوری و ۲۱ دوره قضاوت و حضور در ۲۴۹ بازی در عرصه رقابت‌های داخلی آن هم در بالاترین سطح، بالاخره تصمیم به خداحافظی از داوری گرفت؛ هرچند به خاطر سن و سالش محدودیت‌هایی نیز برای او به وجود آمد. البته درباره سیدعلی شایعه شده بود که در صورت قضاوت در دربی فینال جام حذفی او از عرصه داوری خداحافظی خواهد کرد. با این حال این چهره خودش اعتقاد دارد اصلا برای این دیدار با من صحبت نشده بود، گرچه برای دربی ۹۸ این پیشنهاد را به من داده بودند که من آن را رد کردم. درخصوص سال‌ها قضاوت، دردسرها و حواشی و خاطراتی که از این سال‌ها به ثبت رسیده دقایقی با این داور اهل شهرری به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

از بابت خداحافظی‌تان از عرصه داوری تبریک بگوییم یا تسلیت؟
 
بالاخره هم تبریک دارد هم تسلیت. جدا شدن از فضایی که ۲۸ سال در آن بودیم به هر صورت سخت است اما از طرف دیگر از یک سری ناملایمات راحت شدن، جای تبریک دارد. البته که من الان بیشتر ناراحتم که از این فضا جدا شدیم.

چرا این‌قدر دیر نام‌تان مطرح شد؟
ی
در هر صورت زمانی که ما قضاوت را شروع کردیم داوران بزرگ زیادی در این عرصه بودند. اسامی‌ای مانند خسروی، ترکی، ممبینی، مرادی، قهرمانی و دیگران. اینها داوران بزرگی بودند و شاید به همین دلیل نام ما دیرتر مطرح شد. من در ۲۴۹ بازی در لیگ برتر قضاوت کردم.

با وجود این فضای مسموم و توهین‌های بی‌شمار، اگر به گذشته برگردیم باز هم وارد عرصه داوری می‌شوید؟
حتما. بالاخره این هم علاقه است و باز هم وارد داوری می‌شوم.

قبول دارید بسیاری از داوران فوتبال ایران پشت سر علیرضا فغانی ماندند و فضای دیده شدن آنها فراهم نشد؟
 
این موضوع به شانس هم مرتبط است. شاید بازیکنانی امروز باشند که از فوتبالیست‌های لیگ برتر ما هم بهتر باشند اما شناخته‌شده نیستند و پشت‌در مانده‌اند. داوری هم از این قاعده مستثنی نیست و چه‌بسا داورانی را داریم که از خیلی از داوران لیگ برتری هم بهتر و مستحق‌تر باشند اما متاسفانه آنها هم پشت در مانده و هیچ‌وقت به لیگ برتر نرسیده‌اند.

نسبت دستمزدها در داوری در قیاس با سایر اهالی فوتبال به‌خصوص بازیکنان و مربیان، از دیدگاه شما خیلی ناچیز نیست؟
 
اصلا قیاس کردن دستمزد داور با فوتبالیست کار اشتباهی است. در همه جای دنیا هم این فاصله زیاد است اما در فوتبال ما خیلی بیشتر است. با توجه به اینکه در دو سه سال گذشته به صورت افسارگسیخته‌ای دستمزد بازیکنان فوتبال افزایش پیدا کرد، متناسب با آن دستمزد داوران افزایش پیدا نکرد. متاسفانه شرایط داوری طوری است که در مملکت ما داوران مثل یک نیروی درجه ۳ و به نظرم برای فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، داوران بی‌ارزش‌ترین عنصر فوتبال هستند. با وجود ادعاهایی که می‌شود این موضوع واقعیتی است که وجود دارد. الان ادعا می‌کنند که می‌خواهیم سیستم رادیویی وارد کنیم اما هنوز کمیته داوران عاجز از این است که ۱۰ ست از این سیستم‌ها برای داوران تهیه کنند.

VAR هم که دیگر بماند.
 
من می‌گویم سیستم رادیویی که هر ست ۵۵۰۰ یورو هزینه دارد. البته باید به این نکته اشاره کنم که بهترین دوران داوری فوتبال کشورمان از زمانی که من یادم می‌آید، زمانی بود که مهدی تاج رئیس کمیته داوران بود. به نظرم آن دوره بهترین دوره داوری فوتبال ما بود چون هم حمایت خوبی می‌شد و هم اینکه کسی در کار کسی دخالت نمی‌کرد.

جالب اینکه تاج امروز با ارتقای سمت به‌عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می‌کند.
 
درست است اما در هر صورت ایشان الان در کمیته داوران مسئولیتی ندارد. همیشه بین کمیته و دپارتمان داوری درگیری وجود داشته است. الان هم شرایط طوری است که افشاریان دارد به صورت ارتش یک نفره در فدراسیون فوتبال کار می‌کند و اصلا کمیته داوران یک شوخی است و چیزی به نام کمیته داوران نداریم و می‌توانیم به جای عبارت «کمیته داوران» بگوییم «کمیته افشاریانِ» فوتبال ایران! کمیته داوران امروز برای داوری تصمیم‌گیرنده نیست و آقای افشاریان به‌شخصه خودشان یک‌نفری تصمیم می‌گیرند. پس کمیته داوران یک شوخی است چون کمیته جایی است که همه با هم براساس خرد جمعی تصمیم می‌گیرند. وقتی یک نفر تصمیم بگیرد دیگر اسمش کمیته نمی‌شود. الان آقای نیرویار و سخندان کجا هستند؟ مگر عضو کمیته داوران نیستند؟ چرا آنها را بازی نمی‌گیرند و در تصمیم‌گیری‌ها کجای کار هستند؟

برخی عقیده دارند جدیت زیاد شما در امر داوری تا حدودی جلوی پیشرفت‌تان را گرفت.
 
من اعتقاد دارم که شخصیت داور همیشه باید حفظ شود. به موقع باید با بازیکنی که ظرفیت دارد شوخی در حد متعارف داشته باشد تا جایی که شائبه ایجاد نشود. از سوی دیگر باید شخصیت فاخر داوری هم حفظ شود. در فیفا اصطلاحی وجود دارد که داوران عالیجنابان زمین فوتبال هستند. پس باید رفتارشان متناسب با همین واژه‌ای که برایشان استفاده می‌شود باشد.

چقدر قبول دارید داوری خودش قبلا فوتبال بازی کرده باشد می‌تواند در داوری موفق‌تر باشد.
 
این اتفاق در قضاوت بهتر یک داور می‌تواند به او خیلی کمک کند. در داوری یک بحثی مطرح است که ترجمه آن می‌شود فهم فوتبال توسط داور یا اینکه فوتبال را بشناسد. البته اگر کسی فوتبال بازی کرده باشد می‌تواند شرایط بهتری برای قضاوت داشته باشد؛ هرچند این موضوعی نیست که بگوییم هرکسی که فوتبال بازی کرده حتما داور خوبی محسوب می‌شود.

امیدوارم فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به رفتارها و اعمال‌شان فکر کنند/ در دادگاه عدل الهی با آنها رودررو خواهم شد

کمی هم خاطره‌بازی کنیم؛ بهترین و بدترین قضاوت‌های شما؟
بدترین قضاوتم به دیدار سپاهان و پارس جم برمی‌گردد که برای هر دو تیم یک پنالتی اشتباه گرفتم. خاطره‌انگیزترین هم فینال جام حذفی بود بین تیم‌های نفت و تراکتور در سال ۹۶ و دیدار دربی یا بازی پرسپولیس و سپاهان؛ اما از همه خاطره‌انگیزتر دیدار پرسپولیس و گل‌گهری بود که چند سال پیش با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید.

اصولا انگ رنگی بودن به داوران می‌چسبد؟
ما یک هفته این‌وری هستیم و یک هفته هم آن‌وری! این ظن تیم‌هاست. هیچ داوری در زمین نمی‌رود که تیمی را برنده کند. حتی اگر در دوران قبل از داوری هم به تیمی علاقه‌مند باشد وقتی وارد عرصه داوری می‌شود آبروی داور برایش مهم‌ترین چیز است و سعی می‌کند آبرویش را حفظ کند.

خود شما جایی حق را ناحق کرده‌اید که بعدا دچار عذاب وجدان شده باشید؟
همان بازی که اشاره کردم اما اشتباهاتم سهوی بود. متاسفانه در این بازی با پنالتی اشتباه من رکورد پیام نیازمند هم از دست رفت. مطمئن باشید وقتی یک داور سهوی هم اشتباه می‌کند این خودش است که بعد از بازی بیشتر از همه اذیت می‌شود. با این حال به همه مقدسات قسم می‌خورم که در طول ۲۸ سال هیچ اشتباهی را عمدی انجام ندادم و هر اشتباهی هم انجام بشود چه تاثیرگذار باشد چه نه موجب ناراحتی داور می‌شود.

در داوری جایی هم دلت شکست که منجر به گریه شما بشود؟
خیلی زیاد. جاهایی که به من تهمت زدند. یا به ناحق اجازه ندادند به چیزی که استحقاقش را داشتم برسم. جایی که واقعا حقم بود وارد لیست بین‌المللی بشوم اما این اجازه به من داده نشد به خاطر اینکه همان زمان هم سلیقه‌ای عمل کردند و نه آزمونی انجام شد و نه کسی نمرات نظارت را بررسی کرد. در سه مسابقه دربی، دیدار استقلال و فولاد و بازی فولاد و گل‌گهر و بعد از این دیدارها واقعا از سوی آدم‌های مختلف در حق من بی‌عدالتی شد که هرچقدر تلاش می‌کنم با توجه به تهمت‌های ناروایی که زده شد نمی‌توانم آنها را ببخشم.

بعد از بازی جنجالی استقلال و فولاد، هرگز با فرهاد مجیدی صحبت کردید؟
هیچ‌وقت. نه بعد از آن بازی با آدم‌هایی که به من تهمت زدند صحبت کردم و نه بعد از دربی با کسی حرفی زدم.

بعد از دربی ۹۸ هم اتهاماتی را درویش، مدیرعامل پرسپولیس به شما مطرح کرده بود.
در هر صورت آدم‌های مختلفی بودند که به من تهمت زدند. آنها را به خدا واگذار می‌کنم. این مسائل قابل اثبات بودند اما متاسفم آن جاهایی که باید نهادهای نظارتی بررسی می‌کردند به این مسائل ورود نکردند. حتی خودم از کمیته اخلاق و انضباطی خواستم این مسائل را بررسی کنند تا اگر حق با این آدم‌هاست من را جریمه کنند و به سزای عملم برسم، در غیر این صورت اگر دوستان تهمت زده‌اند همین رفتار انجام شود که متاسفانه از آنجایی که فوتبال ما خیلی حرفه‌ای است از این موارد هم خیلی راحت عبور کردند و برخوردی هم صورت نگرفت.

درباره دربی ۹۸ و برخورد گل‌محمدی در آن دیدار صحبتی ندارید که نگفته باشید؟ حتی در آن زمان گفته شد از سرمربی قرمزها شکایت کردید.
 
گفتنی‌ها را درباره هر سه بازی که اشاره کردم گفتم.

اگر به گذشته برگردیم باز هم قضاوت دربی ۹۸ را قبول می‌کنید؟
 
حتما. من از قضاوت هیچ مسابقه‌ای پشیمان نیستم.

برخی رسانه‌ها در آن زمان این‌طور مطرح کرده بودند که فرهاد مجیدی به قضاوت‌های شما آلرژی دارد.
 
از خودشان سوال کنید. من با هیچ‌کدام از این آدم‌هایی که صحبت‌شان شد هیچ‌وقت هیچ مکالمه‌ای نداشتم. فقط امیدوارم وقتی با وجدان خود تنها شدند به رفتارها و اعمال‌شان فکر کنند.

واقعا آنها را نمی‌بخشید؟
 
باز هم تاکید می‌کنم واقعا این دسته هیچ وقت از تهمتی که زدند ابراز پشیمانی نکردند. وقتی هنوز روی اعتقاد خود هستند، ان‌شاءالله در دادگاه عدل الهی با آنها رودررو خواهم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۳
  • محمدرضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    هیچ وقت داوری تو فوتبال ما درست نمیشه چون از جای دیگه تصمیم گرفته میشه
  • کوهمره جروق IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    سیدمهدی سیدعلی کارمند آجرلو یکی از ارکان قهرمانی استقلال بوده. مجیدی و آجرلو مدیون سیدمهدی سیدعلی هستند. این دو نفر و مجموعه استقلال همچنان دستبوس شما هستند.
    • A IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      خودش گفت تهمت زدگان راواگذارمی کنم شما دیگه چرا تهمت میزنید مواظب باش واگذار می شوی
    • حسن ظهیری کجاست ؟ IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      آقای امیر عرب براقی داور برجسته کشور براتون سلام داشتن .. چیطوری لنگی پرونده تیمتون کثیف تر از این حرفهاست که در مورد داوری بخواهید حرفی بزنید
    • شمسعلی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      تهمت با واقعیت تفاوتی از زمین تا آسمون داره، همه دیدن چه افرادی همه جوره تلاش کردن بعد ده سال تیمی که حتی نتونسته یک بار به مرحله نیمه نهایی«واقعی» آسیا برسه رو قهرمان ایران کنن!! قهرمانی که ده سالی یک بار به خاطر فشار نهادهای مختلف اتفاق میفته مشکل داره نه قهرمانی تیمی که دوبار دوبار فینال واقعی آسیا رفته و در لیگ ایران هر سال جز دو‌ مدعی اصلی قهرمانی هست. واقعیتها ساده هستن ولی افرادی که خودشون رو زدن به خواب رو نمیشه بیدار کرد چون تعصب الکی دارن و نمیخوان قبول کنن وقتی دروازه بان زاویه بسته گل میخوره یا مدافع با یه تو سر توپ تا عوارضی می‌ره فقط و فقط مشکل ضعف فنی هست و دیگه هیچ ولی ده سالی یک بار با هزار شائبه و حرف و حدیث قهرمان شدن یعنی قهرمانی، فنی نبوده و خارج زمین اتفاق افتاده
    • زنده باد اس اس و استقلالی IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      تو جواب شمسعلی باید بگم : زارت و زورت ننویس. سرتو از چیزت دربار و اطرافتو ببین چه خبره، ببین واسه لنگ چه کارایی که نمیکنن. اگه به یکی دو فینال آسیا دلتون خوشه که سرورتون جدا از دوتا قهرمانی بیشتر از شما افتخار داره و 4 تا فینال داشته . اگه آقازاده ها و قربان زاده های لنگی نبود که تیمی به اسم لنگ نمیموند. واقعا راست گفتن که قهرمانیای لنگ مثل همون بچه ای که هرسال شاگرد اول میشه تو کلاسی که معلمش بابایشه. اسم فوتبال با پرسپولیس به گند کشیده شده.
  • حسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    به هر حال وقتی باعث تضییح حقوق کسی یا تیم یا مجموعه ای بشوی دیگر سهوی یا عمدی بودن آن اصلا مهم نیست . مهم حقی است که بخاطر تصمیم و قضاوت شما پایمال شده و این عقوبت اخروی دارد
    • محسن IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      مربی اشتباه نمیکنه، بازیکن اشتباه نمیکنه، مدیرعامل اشتباه نمیکنه، تماشاگر اشتباه نمیکنه، خود شما اشتباه نمیکنی؟؟؟ اینکه تقصیرا همش گردن داوره چیز ناعادلانه ای هست. شما تو یه بازی فوتبال ببین خودت چندتا اشتباه داری و داور چندتا...
  • احمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    داورباصداقت ودرستکاری بودهرچنددرفوتبال امروزمافاسدشده حرمتهاشکسته وهمه چیزازبین رفته
  • سیخونک IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    جناب سید علی تو جمع دوستان نفرمودین محرومیت فرهاد مجیدی با یک تلفن شد یک جلسه ؟ چطور یحیی رو 6 جلسه محروم کردین؟ ما هم دروغگوها و حق خورها رو به خدا واگذار می کنیم .
    • محمود IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      یحیی به جای ۶ بازی باید ۶ ماه محروم میشد این رو جاودانی مجری شبکه سه که ت کمیته انضباطی هم هستش که حسن زاده حکم بر ۶ ماه محکومیت داد ولی من ۶ جلسه کردم محرومیش رو
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      اگه یحیی باید شیش ماه محروم میشد بخاطر اعتراض به داور پس فرناز و ساپی میبایست مادام العمر محروم میشدند واقع بین باش تعصب الکی خوب نیست
  • اس اس کبیر ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    جالبه توهرداوری حداقل سه تااشتباه تاثیرگذارداشته.الان میگه دوبازی.
  • مسيح IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    بنده خدا راست ميگه چقدر صورت به ضرر پرسپوليس زدن داوارا وسط زمين خطا ميشد داور کيلومترها ميدويد نقطه پنالتي نشون ميداد بعد دلشون گرفته بود تو جشن قهرماني مهندسي شرکت کرد
  • ح م IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    شماداوراپدراستقلال رادرآوردیدگل سالم به صنعت دیگرفکرکنم فیل های حیات وحش هم فهمیدندتوپ کامل وبدون آفسایدوارددروازه شد همان بازی استقلال راازقهرمانی دورکرد.۶
    • احمد..ش(مغزهای یخ زده) IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      ای بابا،لیگ 21اینقدر داوری شور شد که صدای پیشکسوتهای خود کیسه هم در اومد واز جام کثیف کیسه تنان شکایت داشتند. فرنازمجیدی چرا رفت،حتی در ایران نماند!؟ کیسه تنان سوار بر دوچرخه برای هوچی گری
  • بهروز IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    هر بازیکنی تبانی کنه نمیاد بگه تبانی کردم و هر داوری هم که اشتباه عمدی داشته هم نمیاد بگه عمدی بود شما تو دربی کاملا به سود کیسه سوت زدی خودت هم میدونی عمدی بود فصلی که کیسه رو قهرمان کردن مگه میشه همه اشتباهات به سود کیسه سهوی باشه
  • امیر LU ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    واقعا مجیدی اگه درحق ایشان نامردی کرده باید مردانه بگه اشتباه کردم، مجیدی درحق خیلی ها اجحاف کرده وبه خیلی از هوادان تیمها بی حرمتی کرده ، خدا ازش نگذره
  • سلیمی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    قهرمانی های پشت سرهم که پیروزی بدست آورد همه از صدقه سر داور محترم بوده.وطی این همه سال که استقلال از همه چی جامونده برید تمام بازی های این فصل که تموم شد وفصل دیگه بیشترین ضربه رو از داوری خورده.همون که ادم کور باشه.
    • Ali perspolisi IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      شما با پیروزی پیروزی گفتن داری خودتو آروم می‌کنی اما من مطمئنم آروم نمیشی چون اینجور سوزش دردش هیچوقت رفع نمیشه وجاش تاابد میمونه،پس بسوزیم🤣🤣😂😂😂
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    آقای سید علی طلبکار چندین ساله شما و همکاراتون در حق پرسپولیس پدری میکنید پنالتی پشت محوطه جریمه واضح ترینش بود پس منتظر عدل الهی باشید
  • لنگ حکومتی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    ترسو تر از شما داوران و کمیته انضباطی ندیدم که هر بار در برابر مافیای لنگ سر تعظیم فرود می آورید تا مبادا آینده شعلی تان خدشه دار شود..
  • لنگ مافیای فوتبال IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    آمار اشتباهات داوری در لیگ برتر: ١٤ پنالتی و ١٠ امتیاز استقلال و ٧ پنالتی پرسپولیس سوخت! +نمودار  می 20, 2023 آمار اشتباهات داوری در لیگ برتر: ١٤ پنالتی و ١٠ امتیاز استقلال و ٧ پنالتی پرسپولیس سوخت! +نمودار برنامه ورزشی شبکه 5 به صورت آماری اشتباهات داوری ها (از جهت اثرگذار بودن اشتباهات در نتیجه دیدار) در لیگ 22 را بررسی کرد. ملاک بررسی اشتباهات اینگونه بوده است: -اشتباه در پنالتی، 50-50 حساب شده (احتمال گل شدن و نشدن) -ملاک اشتباهات داوری، برآیند نظرات اکثریت کارشناسان داوری براساس معیارهای اعلام شده، مس کرمان و استقلال با 10 امتیاز از دست داده، جزو متضرر ترین تیم ها در مجموع از داوری بوده اند (گل اشتباه، پنالتی سوخته، پنالتی اشتباه علیه و…). استقلال نیز با 14 پنالتی بیشترین ضرر را از جهت گرفته نشدن پنالتی هایش داشته است. نتیجه بررسی ها در بحث اشتباه داوران در نگرفتن پنالتی (در کل لیگ): ضرر پرسپولیس 7 پنالتی ضرر استقلال 14 پنالتی
  • گل ممد IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    در زمان قهرمانی لنگ شواهد ومصداق های بارز ومشخص در جهت قهرمانی شان وجود داره.بطور مصداق؛ ۱- چه لزومی داشت قربان زاده در اوج و کوران مسابقات بیاد و حساب های مالی استقلال را در تلوزیون عنوان و شبانه فتح اله زاده را اخراج و این حواشی و تضعییف روحیه برای استقلال درست بشه ودربی رو از دست بده؟۲-چرا باید تغییر ورزشگاهها به راحتی وبا دستور باشگاه لنگ انجام بشه؟۳- چطور بیش از ۱۰ هفته داوران به کمک لنگ بیایند و با پنالتی و گل آفساید خطاهای بی خود به نفع لنگ بازی رو از حرکت بندازن .؟؟۴- مگر در زمان مدیران عامل قبلی لنگ مثل رسول پناه هدایتی عادینی سیاسی رویانیان و.مفسده نالی در لنگ نبود ؟ ۵-چرا یه بار یه بازرس و مامور و..مثل قربان زاده نیومد علیه لنگ افشا گری کنه؟ ۵- نقش رسانه و تلوزیون و مجریان طرفدار لنگ‌را در موفقیت تیم ها انگار می کنید؟ ۶- وقتی مجریان دست نشانده ورسانه های جمعی همگی دست به دست هم در قلم زدن تبعیض و ناعدالتی میکنن برای شور و وفاق ملی! ۸-افشاریان برای یه پنالتی لنگ ادعا میکنه جامعه فوتبال یه پنالتی به لنگ بدهکاره این یعنی چه؟ دیگه طرفدار از لنگ علنی تر از این داریم؟
    • دوچرخه IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      تازه گی ها فیش واریز جعلی به باشگاه سانتاکلارا هم کار مدیران و هواداران پرسپولیس بوده،خط دفاع و دروازه بانی پرسپولیس هم چون نگذاشتند تیم دوچرخه گل بزنه مقصرند ، بیچاره طرفداران ساده و لیوه تیم دوچرخه
    • میخکوب IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      اولا شما که اینقدر توان تیم محبوب پرسپولیس را قدرتمند میبینی کاملا شأن این تیم را تشخیص دادی والا تیم که با یک مشت اختلاس گر ودزدی که بر مسند آن هستند را نمیشود مقایسه کرد پرسپولیس کجا و استقلال تیمی که طرفدار ی مثل شما که فهیم هستید ضعف های تیمتان را بسیار خوب تشخیص دادید لطفا مقایسه نکنید در شأن شما نیست که تیمی با آن قدرت و توانمندی را با کسیه مقایسه میکنید
  • ناشناس IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    محسن قهرمانی داور بزرگی بود ,؟؟ ه‍مون که با دو میلیون نتیجه هر باری رو عوض می کرد .این که ثابت شد و برای همیشه از داوری محروم شد
  • نوید پیروزی چی FI ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    قاب شادی ات در کنار نیمکت تیمت رو پوستر کن بزن تو اتاقت
  • سعید IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    خدایی لنگ جماعت باخجالت هیچ سنخیتی نداره!!!! میدونم ایناروبربچه هایزیر۱۳سال ارسال کردن ولی ۲متر مونده به محوطه جریمه توپ رو برداری پنالتی بگیری این دیگه به اسب آبی هم بگی توکتش نمیره بازم لنگی طلبکاره،امسال هم باکمک داوران لنگ اسنپی ومعیشتی قهرمانه البته حقوق معیشتی باتورم بالامیره پس هفته۲۴ قهرمانه اینوداشته ب🐎🐎🐎🦄🐎🐎🐎
  • عامیرزا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    چه اسم و فامیل خوفناکی!!!.الخ
    • حسن IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      نکته ضخیمی بود :-)))))))
  • شیرعلی قلیچ خانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    سیدعلی مغرضانه برای استقلال قضاوت می‌کردند دربازی استقلال وفولادوآن اخراجی های به ناحقی که کارت قرمزبه عمددادی اگربدون سفارش وغیرازعمدبوده بخشش میشوی اگرنه نه استقلال ونه مربی استقلال وهواداران استقلال شماررانخواهندبخشید آقای سیدعلی نه بافولادتنها چندین قضاوت مغرضانه برای استقلال انجام دادی حالاکاسه ی داغترازآش شدی اگرپاک بودی پس چراجرعت شکایت نداشتی نسبت به عملکرد دت حرکتی که گل محمدی انجام دادشما ترسوبودی گرایش رنگی به لونگی ها که گزارش نکردی زدن توسینه ات حول دادنت زدن بهت ولی ترسوبودی وبرعکس فقط بامربیان بازیکنان استقلال قاطع بودی
  • امین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    درباره خوشحال یش بعد گل لنگ در جام حذفی وحضور در سادی گل لنگیها هم ازش سوال میکردین
  • کاشمری IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    وقتیکه بازیکن سابق لنگیا میگه برای قهرمانی در لیگ برتر باید با عوامل پشت صحنه که میخوان لنگ قهرمان شه جنگید نه تیم های لیگ دیگه خیلی رو میخواد که بخوان به تیم تاج کبیر انگ بزنید سر در گریبان تیمتون بکنید بوی تعفن ناحقی درحق نه استقلال بلکه خیلی تیم های دیگه در میاد پس لنگیا لطفاً 🤫🤫🤫🤫
  • کاشمری IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    یه سئوال از لنگیا دارم وقتیکه یه تیم بیشترین امتیاز،بیشترین گل زده،کمترین گل خورده وبیشترین کلین شیت رو داره اما یه تیم دیگه که لنگیا تشریف دارن بیشترین قهرمانی رو داره والا با کمترین بهره هوشی هم میشه فهمید که کدوم تیم از طرف حکومت و پشت صحنه ساپورت میشه پس خواهشاً لنگیا 🤫🤫🤫🤫
  • ایران IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    جای تاسف داره همتون سرکار هستین بر ین تو این وضع خراب اقتصاد فکر یه لقمه نون باشید
  • کاشمری IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    خیلی خیلی جالبه با اونکه کمیته داوران ،کمیته انضباطی ،فدراسیون فوتبال ولز همه مهمتر وزارت ورزش در ۷_۸ سال گذشته بیشترین پشتیبانی رو علنی و غیرعلنی از تیم لنگ انجام دادن والا چقدر رو میخواد که بیان در مورد دیگر تیمها انگ بزنن ... دادا....خودتونید!!!؟پس بازم لطفاً 🤫🤫🤫🤫
  • کاشمری IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    لنگیای عزیز میدونید چرا وی آی ار به ایران نمیاد ....خب اون موقع خیلی سخته قهرمان کردن لنگ انشالله وقتیکه وی آی ار اومد خواهیم دید چطوری میشه قهرمان شد هر چند سعی میکنن از هر دری وارد شن واسه کمک به لنگ اما ....نه نمیشه ... خدایا ریشه فساد در ورزش ایران رو بخشکان برای هر ورزش ، هر فدراسیون و هر تیمی انشالله که همیشه حق به حق دار برسه.آمین
  • ناشناس؟؟؟ IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    لنگ و پیروزی و هرچی .داغ تاریخی بر جگر البته بعضی هووی بازهای کیسه گذاشتند که سید علی و بهروان و صالحی خدابیامرز و همه داوران نتوانستند تاثیری بگذارند .یحیی جون امسال هم فدات میشیم کوری چشم دشمنان عرب پرست. ضمنا خسته نباشید آقای سید علی و ممنون از زحماتتون. بهر حال عده ای توهمی هر چی میگن چون خودشون داوری نکردند چرته و از ناآگاهی هست که ببخشید. ولی اگر هم میخواستند کل داوران نیمه غمزده فوتبال را شاد کنند فصل قبل با بیست و پنج پنالتی حالا خواسته یا ناخواسته خوشحالشون کردند و گناه داره کمی از جمعیت کشورشب و روز بسوزند گر چه شش سال منم بودم بجای این زر زدنها فحش بد میدادم . رسانه خبر هم تشکر میکنم که نمیگذاره کیسه تنان زیادی ناصوابی کنند و دشنام دهند . زور نداری برو تمرین کن شاید تونستی یکسال جام بیاری.هفت ساله اینها زمین و زمان را محکوم میکنند شما که جای خود داری. ولی با اینکه در دربی قبل نگذاشتی یحیی زود تعویض بکنه این دیگه عمدا و یهودی نیست. و تیم ده نفره را با پنالتی بردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی