دنیل ارزانی برمی‌گردد؟/ ستاره ایرانی‌الاصل استرالیا از تیم دوازدهم به یازدهم رسید!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هافبک تهاجمی ایرانی-استرالیایی فصل جدید را با لباس تیم ملبورن ویکتوری شروع می‌کند.

دنیل ارزانی هافبک تهاجمی تیم ماکارثر استرالیا بعد از یک فصل حضور در این تیم با قراردادی دوساله به تیم ملبورن ویکتوری پیوست. او فصل گذشته با انجام ۲۴ بازی در تمامی رقابت ها ۵ گل و ۸ پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. 

وینگر ۲۴ ساله ایرانی زاده خرم آباد است و در ۷ سالگی به همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کرده است. او در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک بازیکن جوان با منچسترسیتی قراردادی چهارساله امضا کرد در پروژه این باشگاه به عنوان بازیکن قرضی در تیم هایی از زیرمجموعه های سیتی در کشورهای مختلف پیدا کرده بود برای حضور در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و بازی در ترکیب تیم ملی استرالیا انگیزه بازگشتش به فوتبال این کشور شد.  

با اینحال او توسط گراهام آرنولد در لیست نهایی جام جهانی قطر حضور نداشت هرچند فصل را با یک مصدومیت از ناحیه مچ پا به پایان رسانده بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و با حضور در ترکیب تیم ملی استرالیا لقب جوانترین بازیکن جام را به دست آورده بود. 

او حالا بعد از پنج سال بار دیگر به ملبورن باز می گردد هرچند اینبار در تیم رقیب سیتی یعنی ملبورن ویکتوری بازی خواهد کرد. ارزانی بعد از پیوستن به ملبورن ویکتوری گفت: برای شروع فصل بعد هیجان زده و مشتاقم. از میزان بالا بودن انتظارها در این باشگاه آگاهم و می خواهم خودم را به بهترین هواداران لیگ ثابت کنم. AAMI Park (ورزشگاه ملبورن) جای ویژه ای برای من است و مطمئن هستم بهترین نمایش خودم را برای ملبورن ویکتوری خواهم داشت.

ارزانی در سال ۲۰۱۶ و در ۱۷ سالگی با ملبورن سیتی فوتبال را شروع و تحت هدایت وارن جویس خیلی زود به تیم بزرگسالان راه یافت. عملکرد او به گونه ای بود که جایزه بهترین بازیکن جوان سال ای-لیگ شد و کاپ هری کیول را به عنوان بهترین بازیکن زیر۲۳ سال کشور گرفت و در تیم منتخب فصل ۱۸-۲۰۱۷ انتخاب شد. 

دنیل ارزانی برمی‌گردد؟/ ستاره ایرانی‌الاصل از تیم دوازدهم به یازدهم رسید!

در ۱۹ سالگی توجه برت فن مارویک سرمربی تیم ملی استرالیا را به خود جلب و به تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ دعوت شد هرچند کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز برای حضور او ابراز تمایل کرده بود. با این حال فن مارویک موفق‌تر بود. ارزانی جوانترین استرالیایی بود که تا آن زمان در جام جهانی فرصت بازی پیدا می کرد و البته جوانترین بازیکن مسابقات هم بود. 

او اولین گل ملی خود را در یک بازی دوستانه برابر مجارستان به ثمر رساند قبل از اینکه به عنوان یک تعویضی موفق در سه بازی مرحله گروهی استرالیا برابر فرانسه، دانمارک و پرو حضور پیدا کند. 

بازیهای خوب او توجه منچسترسیتی را جلب کرد و این باشگاه قرارداد چهارساله ای با او به امضا رساند و سپس به طور قرضی به سلتیک فرستاد. او سپس به تیم اوترخت در بلژیک و ای جی اف در دانمارک و سپس لومل در بلژیک پیوست تا قبل از آنکه سال گذشته به استرالیا بازگردد. 

تونی پوپوویچ سرمربی ملبورن بعد از جذب او گفت: مشتاقانه منتظر هستم تا عملکرد ارزانی را برای ویکتوری ببینم و مطمئن هستم که تیم می تواند به او کمک کند که به بهترین فرم خود بازگردد. 

او گفت: بسیار خوشحالیم که دنیل در ملبورن ویکتوری است و به او خوش آمد می گوییم. معتقدم او دارای ویژگیهایی است که می تواند نقش موثری در تیم ما داشته باشد. او یک مهاجم جوان و پرانرژی است که جو ملبورن ویکتوری به او این امکان را می دهد تا در بهترین فرم خود باشد.  

ملبورن ویکتوری بعد از یک فصل ناامید کننده که با حضور در رده یازدهم به پایان رسید به دنبال بازگشت به رده های بالاتر است و در این راه روی ستاره ایرانی تبارش حساب می کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی