نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
وکیلی: به النی کاپوجیانی زمان بدهید تا تغییرات را کامل کند/ عادت‌هایمان را ترک و به تفکر جدیدی در بسکتبال رسیده‌ایم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دلارام وکیلی ملی پوش بکستبال کشورمان گفت: از جامعه بسکتبال می‌خواهم که فشار نتیجه‌گیری را از روی دوش ما بردارند تا راحت‌تر در میدان بازی کنیم.

تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز برای برگزاری دیدارهای دوستانه راهی اردن می‌شود. بعد از بازگشت نوجوانان آن هم با نایب‌قهرمانی از رقابت‌های دویژن B آسیا، این بار نوبت بزرگسالان رسید تا به امان رفته و در مدت پنج روز حضورشان در اردن سه مسابقه تدارکاتی با تیم ملی این کشور داشته باشند و برای شرکت در رقابت‌های کاپ آسیا آماده شوند. النی کاپوچیانی، سرمربی یونانی تیم ملی ۱۴ بازیکن را با خود برد تا بعد از این بازی‌ها به ۱۲ بازیکن اصلی‌اش برسد. دلارام وکیلی که یکی از ملی‌پوشان اعزامی است، از زمان صدور مجوز حضور زنان در میادین بین‌المللی با حجاب در ترکیب تیم‌های سه نفره و پنج نفره عضویت داشت. او یکی از شوتیست‌های خوب تیم ملی است که بارها با تیم گروه بهمن در لیگ به قهرمانی رسیده است.

وکیلی که در دوره قبلی دویژن B هم شرکت کرده و در جایگاه پنجم ایستادند، حالا می‌خواهد این بار جشن صعود بگیرد، هر چند که کار را خیلی سخت می‌داند: «شنیده‌ایم تیم‌های شرکت‌کننده بازیکنان تبعه در اختیار دارند و این مسئله کار را سخت می‌کند. به نظرم اگر این مسئله اتفاق نمی‌افتاد بازی‌های راحت‌تری داشتیم و قدرت تیم ما هم بیشتر بود. با این حال برای هدفمان می‌جنگیم و امیدوارم دعای مردم همیشه با ما باشد.»

او در ادامه تأکید می‌کند: «در این مدت که با النی کاپوجیانی کار کرده‌ایم تغییرات زیادی را در خود احساس می‌کنیم، روز به روز هم بهتر می‌شویم. هر چند که باید خیلی بیشتر از اینها در تفکر بازی و تکنیک‌های خود تغییر ایجاد کنیم.»

ملی‌پوش بانوان در خصوص شرایط فعلی اردونشینان نیز مطرح می‌کند: «النی معتقد است که ما عادت‌های خاصی داشتیم که دیگر در دنیا منسوخ شده است و با ترک آنها باید تفکر جدیدی پیدا کنیم و نظم خاص دفاعی و حمله داشته باشیم. همچنین در طول این مدت روی مهارت‌های فردی بازیکنان در پست‌های مختلف کار شده ولی برای بهترین شدن زمان نیاز است. نه اینکه فقط برای نتیجه در تایلند کار کنیم. باید این سرمربی حفظ شود تا در دو، سه سال دیگر به سطح ایده‌آلی که مد نظر النی است برسیم.»

دلارام وکیلی به تغییرات کیفیت بازی خود هم اشاره می‌کند: «من خودم تغییر را احساس می‌کنم. قبلاً تنها خودم را یک شوتیست می‌دیدم ولی الان می‌دانم که باید حتماً پست آپ کار کنم و هر روز کار جدیدی را یاد بگیرم.»

البته ملی‌پوش ایران اعتقاداتی دارد: «من معتقدم تیم تا زمانی که بازی نکند اثرات تمرین خود را نمی‌بیند. النی هم دیدارهای دوستانه‌ای را ابتدا در اردن برایمان فراهم کرده است، سپس در ویلیام جونز بازی خواهیم کرد که همه اینها نشان می‌دهد در چه شرایطی هستیم.»

در پایان وکیلی اظهار امیدواری می‌کند: «اول به بازیکنان نوجوانان کشورمان تبریک می‌گویم از بازی‌های آنها لذت بردیم، ولی در ادامه از جامعه بسکتبال می‌خواهم که فشار نتیجه‌گیری را از روی دوش ما بردارند تا راحت‌تر در میدان بازی کنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی