نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کلوب| لحظه شماری برای درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بیش از هر زمان دیگری به بهترین نسخه ملی‌پوشان خود احتیاج دارد تا بتواند در جام جهانی درخشان ظاهر شود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بعد از دو دوره غیبت متوالی در رقابت‌های جام جهانی، ابتدای سال جاری با اقتدار تمام، هم به قهرمانی آسیا رسید و هم جواز صعود به جام جهانی در امارات را کسب کرد؛ باتوجه به نمایش‌های دلپذیر ایران در جام ملت‌های آسیا و البته مسابقات بین قاره‌ای باعث شد انتظارات از ملی‌پوشان برای قهرمانی جهان به بالاترین سطح خود برسد که البته این خواسته‌ی نشدنی نیست.

البته قهرمانی جهان خیلی هم کار سهل و ساده‌ای نیست چنان‌که که تیم ملی در دو تورنمنت دیگر پس از جام ملت‌ها شرکت کرده و در کمال شگفتی دستش از قهرمانی در هردو رویداد کوتاه مانده است. اولین تورنمنت پسا آسیایی، رقابت‌های انتخابی المپیک ساحلی در عربستان بود که ایران با قبول شکست مقابل امارات نایب قهرمان شد و دومین ناکامی در چند روز گذشته و در مسابقات ۴ جانبه روسیه حاصل شد که ایران قافیه را به میزبان واگذار کرد؛ یقین داریم باخت به امارات در مقدماتی المپیک ساحلی اتفاق بود (چرا که در همین تورنمنت روسیه موفق شدیم با ۱۰ گل امارات را شکست دهیم.) یا باخت ۴-۳ به میزبان روس توجیه پذیر و قابل جبران است.

برای جبران شکست‌ها به کیفیت بالای ملی‌پوشان‌مان اعتقاد داریم که در کنار ارائه بازی چشم‌نواز تیمی، هر کدام ویترین‌شان پرشده از جوایز فردی در تورنمنت‌های گوناگون؛ حمید بهزادپور بهترین دوازه‌بان جهان، محمدعلی مختاری بهترین گلزن و برترین بازیکن آسیا، مسلم مسیگر ارزشمندترین بازیکن قاره کهن... اما بی شک دو تن از بهترین‌های تیم ملی تحت هدایت علی نادری، مهدی میرجلیلی و مهدی شیرمحمدی هستند که همچنان در سایه بزرگان تیم ملی، کمتر به کیفیت بالای آن‌ها توجه می‌شود. در رصد دو ستاره خوب تیم ملی فوتبال ساحلی، ردپای پررنگ باشگاه بازیکن‌ساز و خوب مقاومت گلساپوش یزد به چشم می‌خورد تا جایی که علی‌الرغم داشتن ستاره‌های نامی با فضا دادن به هر دو مهدی جوان، مقدمات ظهور چنین بازیکنان باکیفیتی را فراهم کرد.

بعد از نمایش تحسین برانگیز مهدی شیرمحمدی و البته مهدی میرجلیلی در جام ملت‌های آسیا (که حتی عنوان بهترین دروازه‌بان جام به میرجلیلی رسید) درخشش هر دو مهره خوب تیم‌ملی تا همین تورنمنت روسیه ادامه پیدا کرد و مهدی شیرمحمدی به عنوان بهترین گلزن جام و مهدی میرجلیلی دروازه‌بان برتر این مسابقات ۴ جانبه انتخاب شدند؛ این تداوم درخشش‌ها بهترین خبر برای دوست‌داران تیم‌ملی است که برای رسیدن به قهرمانی جام‌جهانی لحظه‌شماری می‌کنند.

محمدرضا سلیمی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی