نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
میزبان یورو ۲۰۲۸ مشخص شد؟/ ترکیه انصراف داد؛ میزبانی تاریخی این کشور نهایی می‌شود
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از احتمال انصراف ترکیه، کشورهای بریتانیا و ایرلند میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۸ می‌شوند.

پیشنهاد انگلیس برای میزبانی یورو ۲۰۲۸ موفقیت‌آمیز به نظر می‌رسد زیرا تنها رقیبشان یعنی ترکیه اعلام کرد که می‌خواهد میزبانی مشترک مسابقات ۲۰۳۲ را داشته باشد.

روسای ومبلی مدت‌هاست که به موفقیت پنج کشور جزایر بریتانیا، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری و همچنین انگلیس، در میزبانی یورو ۲۰۲۸ مطمئن بودند. الکساندر چفرین، رئیس یوفا نیز مدت‌هاست که طرف انگلیس و ایرلند برای میزبانی بود، به‌ویژه پس از اینکه پنج اتحادیه داخلی از رقابت برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ کنار رفتند و پیشنهاد مشترک اسپانیا و پرتغال برای حمل پرچم اروپا باقی ماند.

هیئت حاکمه اروپا معتقد است پیشنهاد بریتانیا و ایرلند یک پول تضمین شده است که کمک بزرگی به خزانه یوفا خواهد کرد. اما ترک‌ها دریافته‌اند که عمق و کیفیت پیشنهاد انگلیس بالاتر است. اگرچه تصمیم رسمی برای میزبانی هر دو رویداد در ۱۰ اکتبر خواهد بود، بیانیه یوفا پس از مذاکرات با ترکیه و ایتالیا عملاً به این معنی است که تنها یک پیشنهاد برای سال ۲۰۲۸ باقی خواهد ماند.

سخنگوی کنفدراسیون اروپا گفت: «یوفا تایید می‌کند که درخواستی از فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) و فدراسیون فوتبال ترکیه (TFF) برای ادغام پیشنهادات خود در یک پیشنهاد مشترک برای میزبانی یورو ۲۰۳۲ دریافت کرده است. در سال ۲۰۲۱، یوفا یک فرآیند مناقصه را برای میزبانی دو دوره متوالی مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ آغاز کرد. TFF برای هر دو نسخه وارد فرآیند شد، در حالی که FIGC تصمیم گرفت فقط برای نسخه ۲۰۳۲ شرکت کند. پیشنهاد مشترک برای میزبانی دوره ۲۰۲۸ نیز توسط پنج انجمن ارائه شده است: انگلستان، ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند، اسکاتلند و ولز. یوفا اکنون با FIGC و TFF کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که اسنادی که برای میزبانی مشترک آنها ارائه می‌شود با شرایط مناقصه مطابقت دارد. اگر پیشنهاد مشترک با چنین الزاماتی مطابقت داشته باشد، در جلسه برنامه‌ریزی شده در ۱۰ اکتبر به کمیته اجرایی یوفا ارائه می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ انجام خواهد شد. تصمیم‌گیری در مورد مکان‌ها و برنامه مسابقات در مرحله بعد اتخاذ خواهد شد.»

اتحادیه فوتبال ایتالیا اعلام کرد که پس از یک «فرایند مشاوره پیچیده و ثمربخش» با ترکیه ادغام شده است. در حالی که ایتالیا ۱۰ استادیوم را برای سال ۲۰۳۲ معرفی کرده بود، ۹ مورد از آنها نیاز به تعمیرات اساسی برای برآورده کردن الزامات یوفا دارند. پیوستن به ترکیه باعث می‌شود که هر دو کشور میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی