نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
کریم باقری باید به پرسپولیس برگردد/ با قلیچ درباره هاشمی‌نسب حرف زدم/ درویش جلوی آسانسور باشگاه جان بچه‌اش را قسم خورد اما...
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دروازه‌بان سابق پرسپولیس ابراز امیدواری کرد که کریم باقری بار دیگر به کادر فنی این تیم بازگردد.

بهروز سلطانی دروازه‌بان پرسپولیس در دهه شصت طلایی تیم بود. تیمی که بیشتر عناصر کلیدی‌اش در بخش تهاجمی بازی می‌کردند. با این حال او در حالی که اغلب دروازه‌بان‌های ملی‌پوش از استقلال می‌آمدند، در جوانی به تیم ملی دعوت شد، حدود سی بازی ملی هم انجام داد. او با ۱۹۱ سانتیمتر قد از اولین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران بود که از فاکتور قد بلند بهره می‌برد. او نه فقط از نظر فیزیکی که از نظر شخصیتی نیز همیشه نقطه مقابل وحید قلیچ بود که در دهه شصت دروازه‌بان رقیبش در تیم بود و پروین هم گاهی تصمیم می‌گرفت که یک درمیان به آنها بازی بدهد.  

زندگی حرفه‌ای سلطانی از این نظر که مدتی را در فوتبال آلمان فعالیت کرد جالب توجه است و از آن جالب‌تر اینکه گاهی علی پروین در برخی از بازی‌های رسمی از او به عنوان مهاجم استفاده می‌کرد. او چند گل هم برای پرسپولیس زده که برخی آمار بیش از ده گل را نشان می‌دهد که می‌تواند جالب توجه باشد. دروازه‌بان سابق پرسپولیس که با این تیم قهرمانی‌های زیادی را به دست آورده امروز در بازی دوستانه پیشکوستان پرسپولیس و راه‌آهن هم در خط حمله بازی کرد: "بعضی از بچه‌ها کم‌لطفی کردند و من مجبور شدم جلو بازی کنم. " او به همین خاطر یک پیراهن نایکی نارنجی به تن داشت که متفاوت از پیراهن‌های سرخ متحدالشکل یازده نفره بود.

سلطانی در حاشیه این بازی گفت: "خاطره‌ای برایم زنده شد. سال ۵۸ بود که من رده سنی امید بودم، تیم ملی بازیکنان بزرگی مثل آندرانیک اسکندریان، حسن نظری و علی پروین را داشت و بهرام مودت و خیلی‌های دیگر هم در پست دروازه بودند اما من در ترکیب تیم بازی می‌کردم. " 

او افزود: "خوشحالم یکسری از دوستان قدیمی را دیدم. برخی را واقعا نشناختم، چون چهره‌ها خیلی عوض شده است. دیدار دوستانه‌ای بود که دوباره همدیگر را دیدیم و خاطرات زنده شد. از آقای فریادشیران هم به خاطر برگزاری این مسابقه تشکر می‌کنم. " 

دروازه‌بان سابق پرسپولیس درباره تیم محبوبش گفت: "من از یحیی گل‌محمدی و تیم خیلی راضی هستم. به نظرم آقا یحیی کارش را خیلی خوب انجام داده و شرایط تیم هم خوب است. اما از آقای درویش مدیرعامل دلخورم. ایشان برای یک کاری جلوی آسانسور باشگاه جان بچه‌اش را قسم خورد اما به آن عمل نکرد. " 

سلطانی در ادامه گفت: "یحیی دارد خوب کار می‌کند و تیم هم خیلی خوب است. من فقط راجع به کریم باقری می‌خواهم صحبت کنم. نمی‌دانم وضعیت بازگشتش چه شد اما امیدوارم کریم هرچه زودتر به تیم برگردد. او بازیکن و مربی بزرگی برای پرسپولیس است و حقش است که برگردد. "

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران درباره حرف‌های قلیچ که این روزها درمورد هاشمی‌نسب وایرال شده گفت: "نمی‌دانم چرا وحید این حرف‌ها را زد. هاشمی‌نسب بازیکنی است که همه می‌دانند چقدر آدم محجوب و باشخصیتی است. من با وحید حرف زدم و از او خواهش کردم که از مدیران انتقاد کند نه بازیکنان. هاشمی‌نسب یک بازیکن ملی و پسر باشخصیتی است. من حتی شنیدم راجع به آقای دادکان هم حرف زده‌اند. ما همه شاگرد آقای دادکان بوده‌ایم. من با اینکه بازیکنان فوتبال علیه همدیگر حرف بزنند واقعا مخالفم. شأن و شخصیت بازیکنان بالاتر از این است که چنین حرف‌هایی راجع به هم بزنند. "

در ادامه همین مطلب بخوانید: عکس| گزینه پرسپولیس رسماً به گل‌گهر پیوست/ بازیکن مدنظر یحیی برای خط حمله سرخ‌ها از قفس پرید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه حقیر IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    یکی از بهترین دروازبانان تاریخ پرسپولیس کبیر❤ بهروز سلطانی، عابدزاده،بیرانوند،،،،،سه عقاب♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  • پرسپولیس IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    سلطانی یکی از با شخصیت ترین فوتبالیست‌های ایران است
  • دهکردی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    درود برسلطانی بزرگ وبزرگوار وفهیم وبااخلاق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی